Vi som ikke ønsker et Nav som gjør syke mennesker enda sykere

Kommentarer

#604

Jeg signerer fordi dette er relevant for meg og mange jeg kjenner. Og mange jeg leser om og skriver med i tillegg

(Kristiansand , 2018-07-19)

#606

Systemet fungerer ikke per dags dato.

(Knapstad , 2018-07-19)

#609

Jeg har selv opplevd å bli sykere av nav og ikke fått det behandlingstilbud som faktisk hjelper. Jeg har også fått min økonomiske situasjon forverret pga rot hos nav. Ingen hjelp til å ordne opp.

(Tromsø, 2018-07-19)

#614

Jeg signerer fordi jeg er lei av å alltid høre "Du er for ung til å være syk" "Du er for ung til å ikke jobbe" osv. Jeg er lei av å ikke bli tatt på alvor fordi jeg er ung. Jeg kjenner min egen fysiske helse bedre enn NAV og jeg er i bedre stand til å fortelle dem hva jeg er i stand til å gjøre.

(Trondheim, 2018-07-19)

#615

Jeg er enig i innholdet i oppropet

(Bergen , 2018-07-19)

#625

Jeg sliter med dem på 23. året. Har stort sett bare møtt motgang og sure diskriminerende saksbehandlere. Blitt nektet bostedskommune og måtte søke hjelp av fylkesmannen.

(Bodø, 2018-07-19)

#628

For mye rot

(MYSEN, 2018-07-20)

#632

Jeg signerer denne kampanjen fordi jeg mener det er på tide at Regjeringen innrømmer at NAV ikke fungerer til beste for nordmenn. NAV ødelegger mer enn de bygger opp det viktigste Norge har; Nordmenn. Hadde et annet firma fungert så dårlig som NAV gjør, ville det gått konkurs få måneder etter oppstart.
NAV strider mot Grunnloven!

(Jessheim, 2018-07-20)

#634

NAV fungerer ikke og gjør ikke jobben sin. Arrogante medarbeidere som forlanger at du skal gjøre deres jobb.

(Silves, 2018-07-20)

#635

Jeg er enig i det som er skrevet

(Yven, 2018-07-20)

#637

Jeg vil ha et Nav som ser meg som et menneske ikke som en ' kriminell " slik jeg har følt meg etter at jeg ble syk

(Namsos , 2018-07-20)

#639

Jeg signerer dete oppropet fordi,Nav undergraver hele den norske velferden.

(Stor-Elvdal, 2018-07-20)

#640

Jeg har slitt med sosalkontor/nav nå i snart 22 år etter ett overfall, jeg kommer meg aldri opp igjen samme hva jeg prøver, fire nav-kontor, ingen økonomisk rådgivning enda...

(Eidsberg, 2018-07-20)

#643

Sliter selv med nav, 1,5 år nå... er fysisk og psykisk sliten av det...

(Melbu, 2018-07-20)

#647

Jeg støtter dette fullt ut..
dette er så byråkratisk at NAV tjener i mot sin hensikt i altfor mange tilfeller og holdningsendringer må til !!
Det må ikke fortsette å være slik at man skal være prisgitt den saksbehandler du møter!!

(Skedsmokorset, 2018-07-20)

#650

Dette vil jeg være med på da nav ikke anner hva de holder på med og at de tydeligvis ikke gjør jobben sin når de skal

(Lena, 2018-07-20)

#654

Selv vært i nav systemet som langvaring kronisk syk. Og vet at det er enorm belastning. Med møter, prøving og feiling

(Bodø, 2018-07-20)

#655

Jeg har blitt sviktet flere ganger av ett velfungerende system. Da er det kanskje ikke så velfungerende allikevel

(Nøtterøy, 2018-07-20)

#663

Jeg har kjent på denne avmakten systemet NAV påfører oss som må forholde oss til NAV. Uendelig lang saksbehandlingstid, arrogant saksbehandler som trenerer saken, en eneste lang og uutholdelig affære! Våkn opp politikere! Dette systemet må endres NÅ!

(laksevåg, 2018-07-20)

#667

Jag har erfarenheter av nav: s sätt att behandla folk. Har inne en 60 siders klagan nu.

(Stabekk, 2018-07-20)

#669

Det er på tide med en opprydning ,og at de må begynne å behandle folk anderledes og bli mere menneskelig.

(Fredrikstad, 2018-07-20)

#670

Systemet er på langt nær rettferdig for de som faktisk er syke, og trenger mennskelig oppfølging fra systemet.

(Sarpsborg, 2018-07-20)

#671

Det er skremmende hvordan enkelte saksbehandlere hos NAV tillater seg
å frata syke mennesker trygghet og rettigheter. Vi er mange som ikke har kapasitet til å bruke systemene deres til å
klage. I andre bransjer så kvalitetssikrer de
tjenestene sine. NAV bruker en fremgangsmåte som vi ser i f.eks. Russland. Ingen tar ansvar, de skyver ansvaret over på systemet, hvor er kompetansen? Hvor er gleden over og gjøre et godt stykke arbeid.
De lager systemer hvor det er lett å feile.
Jeg har hukommelsesproblemer og har mistet utbetalinger fordi jeg ikke fikk hjelp
hos NAV sin saksbehandler når jeg var i møte. Gikk gråtende fra NAV når jeg kunne levert en uferdig søknad. Fikk senere vite at jeg kunne levere dokumenter i etterkant. Dokumenter som
arbeidsgiver hadde feilprodusert. Om jeg klagde fikk jeg ingenting. Jeg kunne bare ha en søknad inne om gangen.
Jeg er 55 år og arbeidet fysisk siden jeg var 14 år. Har alltid tatt mye ansvar og levert på jobb. Nå er jeg syk, klarer ikke og er vettskremt over ansvarlsløsheten jeg blir møtt med . Men jeg har hele tiden nye saksbehandlere. Noen av de er veldig søte og imøtekommende. Men hvem skal avgjøre min skjebne i neste møte, dette kan bli som Russisk rullett.
Hver dag er et smertehelvete, jeg har ikke lenger krav på verdighet da jeg har hukommelsesproblemer og ikke klarer alle nye krav og systemer. Økonomi og fremtid tørr jeg ikke tenke på. Jeg låner hunden av
min datter og går tur, det er det beste jeg kan gjøre for å holde hode over vannet. Håper tingvil ordne seg. Men alt er bare mitt ansvar, jeg opplever at jeg er uten rettigheter.
Mvh Siv Berka

(Osl, 2018-07-20)

#682

Min sønn møtte saksbehandlere i Stavanger som behandlet han som dritt. Han klarte heldigvis å finne seg jobb, uten Nav sin hjelp. Nav gjør folk usikre og syke.

(Oslo, 2018-07-20)

#684

Jeg signerer fordi det må komme en endring i NAV systemet. Brukerne er mennesker, ikke et tall i rekken i en lang kø av søknader. Beslutningstaker av søknadene bør ligge hos NAV Lokalt, ikke hos Forvaltningen, som overhodet ikke har møtt brukerne. Forvaltningen underkjenner både NAV Lokalt, rådgivende NAV-lege, spesialterklæringer etc.....? Uholdbar situasjon for altfor mange mennesker som sliter nok fra før.....

(Oslo, 2018-07-20)

#689

Det må bli slutt på denne behandlingen fra nav sin side, de må bli flinkere til mye og mest av alt å forstå situasjonen til en syk person, hjelpe de istedenfor å forverre situasjonen deres. Dessverre har både jeg og mange opplevd mye vanskelig fra nav og dette har gått utover helsen og den som
Person, man blir mer syk og man blir svært deprimert og sånt kan føre til det ene og det andre. Sånt tar de ikke hensyn til og du blir sparket Mens du ligger nede. Nei til slikt fremover !!!!

(Halden, 2018-07-20)

#692

Dette har jeg selv opplevd, å er enig på alle punkter

(Sandnes, 2018-07-20)

#705

Signerer fordi jeg føler jeg ikke blir trodd, blir nå presset ut i arbeidstrening selv om det står i papirene jeg ikke må bli presset ut i noe form for arbeid. Smerten av å ikke bli trodd er bare helt grusomt. Nytter heller ikke hva enn sier.

(Kleppe, 2018-07-20)

#711

At Nav ikke respektere sine brukere

(9550 Øksfjord , 2018-07-20)

#714

Viktig sak!!

(Skien, 2018-07-20)

#722

Fordi jeg er så enig!

(Halden , 2018-07-20)

#726

Jeg har vært borti NAV flere ganger, både som arbeidssøker og som enslig forsørger.
Nå skal jeg igjen møte med NAV, denne gangen på grunn av langvarig sykdom.
Det er vanskelig å navigere seg i deres nettsider hvis du ikke vet hva du skal søke på, det er alltid lange ventelister når du ringer inn for å få hjelp i den store laberynten.
Også må man be om hjelp til å få din saksbehandler til å ringe deg, med mindre du har fått et direktenr. Dette gjør det vanskelig å få rett type kontakt.
Allerede å, før jeg virkelig er i gang med NAV, kjenner jeg at jeg gruer meg til denne rubddansen.
Det er feil når man føler man MÅ ta kontakt med de som allerede har vært igjennom runddansen, slik at man er mest mulig forberedt for hvordan tanke NAV systemet.

(Hosle, 2018-07-20)

#731

Det er nav man skulle fått hjelp fra, og ikke dyttes lengre ned enn det man er

(Rælingen, 2018-07-20)

#735

Jeg er enig i at det er på tide å få et Nav som fungerer som det i utgangspunktet skal. At folk blir sykere av å være i Nav-systemet, er jo et klart tegn på at ting har gått over alle støvelskaft!! Dessuten liker jeg ikke at det å være ufør blir sett på som å være giddesløs

(Kongsvinger , 2018-07-20)

#742

Jeg har dessverre også dårlig erfaring med NAV og opplever systemet som ineffektiv og svært psykisk belastende.

(Halden, 2018-07-20)

#748

Fordi jeg er helt enig i at dette gjør oss syke enda (mye) sykere

(Lørenskog, 2018-07-20)

#751

Det er helt bak mål at NAV strammer inn pengene når de på motsatt side av pulten kan komme i jobb livet ut, med bare litt hjelp! I stedet for å gi litt ekstra 1 år, så folk kommer seg på bena gjør NAV det stikk motsatte.. og når det skjer mister man motivasjonen rett foran målstreken. De må begynne å tenke langsiktig! F.eks: er det lurt å støtte denne personen med lappen,skolegang m.m så de har en sjanse til å komme seg ut i jobb igjen. Ja! Det er det, for det koster mindre i lengden å gi støtte en og ikke gjøre det. Ta F.eks et menneske som må omskoleres. Si at utdanningen/kurset koster 80000kr. Støtter NAV denne personen med det, så er ikke denne personen avhengig av NAV lenger. Velger NAV og ikke gi støtte til denne aktiviteten koster denne personen NAV 180000 i året(AAP). Så hadde NAV vært behjelpelig med en gang, hadde det blitt en vinn vinn situasjon. NAV må begynne å tenke langsiktig.

(Kongsvinger, 2018-07-20)

#754

Saksbehandlerne behandler folk som mindreverdig.

(Hakadal, 2018-07-20)

#755

Jeg signerer fordi dette har rammet meg selv i høyeste grad!

(HURDAL, 2018-07-20)

#763

Kunne ikke vært mer enig

(Akershus, 2018-07-20)

#766

Har opplevd NAV på sin verste

(Arendal , 2018-07-20)

#786

Når Nav stanser Aap med begrunnelse at jeg har brukt opp tiden!! Når det er Nav som har brukt min tid på meningsløs mistro og trenerering og ekstremt mye venting, samt null respekt for mine forslag og innspill på hva som må til. Feks jobbrelatert kurs og uttalelser fra riktig instans. Hvor alle ledd har sviktet og hvor det fremkommer i avslaget at grunnen er: ikke søkt inn i tiltak og ikke har Behandlingsplan. Da jeg faktisk var søkt inn i tiltak og hadde flere behandlingsplaner. Når fastleger ikke leser journaler og når ekstra tid går pga venting på operasjoner og uventede akutte problemstillinger. Når feks 10 mnd går med i en rekonvalesens og dette kan bevises, så må det kunne legges til Aap tiden. Det å bli skyflet over på sosialhjelp, fordi NAV ikke klarer jobben sin og regelverket føles som en løkke rundt halsen. Det er nesten så man får lyst å sparke bort skammelen.

(Tønsberg, 2018-07-20)

#791

Dette er ikke akseptabelt.. :(

(Sarpsborg, 2018-07-20)

#795

Jeg har kjempet mot NAV i syk tilstand selv.

(fet, 2018-07-20)

#799

Jeg er rammet av nav som ikke fungerer. Er et offer av et system som skal hjelpe de handicap, men sier at en som meg er frisk.

(Sandefjord , 2018-07-20)