JA til utbygging på Verholmen

Styret i Bolga Grendeutvalg gjennomfører nå en underskriftskampanje til støtte for landanlegget for laks på Verholmen. Vi gjør dette for å synliggjøre Bolgfolkets syn på saken, et syn som ikke har kommet godt nok fram i den offentlige debatten.

Når vi er ferdig med underskriftskampanjen, vil vi sende den inn til Fylkeskommunen.

Underskriftskampanjen på nett er rettet mot de som ikke bor/er på Bolga, men som likevel vil vise sin støtte. Fastboende/de som er på Bolga bes om å komme på butikken å signere på den fysiske listen.

Når man signerer støtter man følgende opprop:

Vi ønsker at det foreslåtte landanlegget for laks på Verholmen i Bolgværet, skal bygges. Det er vi som bor på Bolga som kjenner området best, og forstår hvordan landanleggets naturinngrep vil bli i praksis. Vår lokalkunnskap tilsier at inngrepet totalt sett vil bli begrenset i omfang. Legger man til den store samfunnsnytten prosjektet vil gi både lokalt og for miljøet, mener vi at det snarest bør gis tillatelse til bygging.

PS: Bolga Grendeutvalgs engasjement i saken er ikke koordinert, avtalt eller sponset av utbygger. Vi gjør dette fordi vi mener prosjektet på Verholmen er essensielt for Bolgas fremtid

IMG_9476.jpeg

Ved å signere gir jeg Bolga Grendeutvalg fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke telefonnummeret ditt offentlig på nettet.

Vi viser ikke denne informasjonen offentlig på nettet.