Nei til bompeng RV 94

Dette er ett opprop for de som er imot at riksvei 94, og trinn 1 og 2 skal finansieres med bompenger fra oss vanlige brukere. Argumentasjonen for bompenger er bl.a tungtrafikken, og en brukerfinansiering vil ramme privatpersoner/barnefamilier og næringsliv i en stor grad. Altså ikke de som er bakgrunnen til behovet for tunneler og ny vei.
Det er lagt signaler at pr i dag skal 940 millioner kroner brukerfinansieres når totalt 6 bommer fra Rypefjord mot byen, pluss en ved Bekkeli er satt opp. Inkludert de i tunnelen mot byen, i begge retninger.
Dette kan ikke vi som innbyggere godta.

Ved å signere godkjenner jeg at Ragnvald Berntsen kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Vi vil annonsere dette oppropet til 3000 mennesker. Vi vil reklamere for dette oppropet overfor personer som ser på andre opprop på nettstedet vårt, men som ikke har sett på dette oppropet enda.