Nordlandssykehusets ambulansekutt er uakseptable!

Nordlandssykehusets ambulansekutt er uakseptable! / Kunngjøringer / Ambulansekuttene er iverksatt! / Kommentarer


Gjest

#1

2015-12-15 08:53

Dette skremmer meg, og vet nøyaktig hva det vil si at der står en ambulanse klar når det verst tenkelige inntreffer av akutt livstruende sykdom. Og kan takke førstelinjetjenesten lege og ambulansen her på Sortland som fikk meg raskt til sykehus,hadde det ikke vært for dem så hadde jeg ikke sittet her i dag. Og de som fatter disse vedtakene vedr.kutt spiller et høyt spill med folks helse og kutter i ambulansetjenesten som er spydspissen med masse flinke folk som hver dag gjør en kjempeinnsats og berger liv og det skal nå plutselig fjernes med et styrevedtak og her er det noen som nok blir stilt til ansvar når liv går tapt som følge av samtidskonflikter, eller det at der ikke er tilstrekkelig med ambulanser for å dekke opp. Og hvorvidt disse folka som avgjør dette kan spå vites ikke, men at de spiller et høyt spill er sikkert, med folks liv og helse.
Jeg og min familie er i alle fall ambulansetjenesten evig takknemlig, også leger ved Stokmarknes sykehus som tok noen valg som det står respekt av da forholdene at situasjonen og vær satte en stopper for videre transport til annet sykehus viser bare at en sterk ambulansetjeneste og nærhet til lokalsykehus er noe som er viktig og det bør styret ta inn over seg og stoppe denne gamblingen med folks helse.