Nordlandssykehusets ambulansekutt er uakseptable!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nordlandssykehusets ambulansekutt er uakseptable!-oppropet.


Gjest

#26

2015-03-25 11:37

Ikke akseptabelt med slike kutt i ambulansetjenesten! Dette rammer spesielt de svakeste og sykeste av oss. Dette kan få katastrofale følger, når sekundene teller! Har vi ikke lært noe av denne lille hjertesyke gutten på vestlandets tragiske (-og unødvendige!) dødsfall! Spesielt for oss ute i distriktet med lang vei til nærmeste sykehus (les: 2 timers kjøring fra mitt bosted på Andenes), er dette overhodet IKKE forsvarlig! Vi kan ikke "velge" å bli syk i tidsrommet som "ikke utløser overtid"?!?Bruk vettet dere som "styrer" med dette kuttet i ambulansetjenesten!

Gjest

#27

2015-03-25 13:13

Dette skal vi ikke finne oss i,direkte uansvarlig! Vi krever å ha den ambulansetjenesten vi har i dag!

Gjest

#28

2015-03-25 14:21

Helsesystemet i Norge går i gal retning, og det er på tide at politikerne begynner å lytte til hva folket mener og ikke bare ture i vei... Politikerne er til for folket og ikke omvendt...

Gjest

#29

2015-03-25 14:43

Fordi vi bor 100 km fra sykehus, og 40 km fra lege. Da er en velfungerende ambulansetjeneste viktig!

Gjest

#30

2015-03-25 15:01

Er imot at en så selvsagt tjeneste som ambulanse ikke skal kjøre , pga sykemelding eller overtid !!

Gjest

#31

2015-03-25 16:09

Det tar en time å dra til sykehuset med bil. Jeg har 5 kilometer til nærmeste legevakt. Ambulanse er distriktenes beste sikkerhet for rask omsorg og transport til egnet behandlingsted. Alternativet er Seaking helikopteret.

Gjest

#32

2015-03-25 16:14

For vi trenger akuttberedskap i en by som Mosjøen..vi har en stor hjørnesteins bedrift i denne byen..liv kan gå tapt..

Gjest

#33

2015-03-25 16:48

Det vil stå om liv. Forsendt å reverser når det er gått et liv. SNU I TIDE. INGEN SKAM Å SNU. Vi har ingen å miste. Norge har råd til å ha full ambulanseberedskap over alt i Landet.

Gjest

#34

2015-03-25 17:58

Synes det er trist .naar du trenger hjelp og naar det star om liv,saa er det gaatt og se de en glede I rodt.tenk dere om .

Gjest

#35

2015-03-25 18:23

Dette er helt uhørt.
Denne regjeringen raserer alt av både lokalsykehusene og ambulansetjenesten .

Gjest

#36

2015-03-25 22:03

Nu må Helse Nord ta til fornuften, skal de rasere hele landsdelen med alle kuttene de gjør innen helsevesenet????? Først psykiatrien og nu ambulansen, jeg er skremt og lurer på hva det neste blir, her i nord skal en ikke bli syk hverken psykisk eller fysisk!!!!!!!! Heia helse Norge dette er en skam!!!!!

Gjest

#37 Helsekutt

2015-03-26 05:51

Sparer på feil plass helse er en av det viktigste i et land. Her blir det spart på feil plass


Gjest

#38

2015-03-26 06:27

Ambulanse er livsviktig, og i mange tilfeller svært så livreddende. Ambulansetjenesten bør ikke være en sanderingspost på et budsjett. Helseforetakene bør se på administrasjonskostnadene i stede for livsviktige tjenester.

Gjest

#39

2015-03-26 09:11

Fordi det er helt uakseptabelt at folk som bor i distriktene skal stille langt bak i køen, for hjelp når man blir syk og minuttene teller. Ambulansen bør kunne komme til unnsetning så fort som mulig.

Gjest

#40

2015-03-26 12:48

Trodde ikke jeg leste rett... Å fjerne en ambulansetjeneste er ulovlig! Stå på når andre ikke forstår hva de holder på med... Med vennlig hilsen fra Orkanger

Gjest

#41

2015-03-26 14:15

Jeg mener at siden Norge er et av verdens mest vellstående land økonomisk sett er det absurd å skulle kutte noe som helst i helsevesenet, men spesiellt i akutt førstehjelp. Da et menneskeliv ikke er noe man kan sette en pris på mener jeg at det er noe et land burde bruke sine resurser på å bevare. Dersom dette ikke blir gjennomført og staten holder vedtaket betyr det at de livene som ambulansene kunne reddet ikke er verd mer enn 6,4 milioner. Er velferdsstaten Norge virkelig så kynisk og pengegjerrig at de heller vill offre opp til flere menneskeliv for å spare noe så smålig som 6,4 milioner noe som ikke er en brøkdel av de pengene Norge har tilgang på? Er dette bare atter et tiltak fra staten for å undertrykke og trekke oss som bor her i nord ned mot hovedstaten, eller er dette bare en inhuman handling for å spare litt penger hvor da resultatet vill være at flere menneskeliv går tapt?

Gjest

#42

2015-03-26 16:22

Jeg signerer oppropet fordi jeg vet hvor viktig dette er
jeg kan takke en oppegående ambulansetjeneste for at jeg
fortsatt er i livet. Jeg blev for en tid siden rammet av et akutt hjerteinfarkt, ambulansefolka var hos meg i løpet av 10-15 min
og fikk startet nødvendig behandling.

Gjest

#43

2015-03-26 19:30

Fordi eg synes det er hårreisande at helsevesenet skal gjerast om til ei forretning. Kor blir det av omsorgen i samfunnet fra Staten sin side?! Det er skandaløst! Rett og slett! Folk kjem til å døy av dette her - berre vent å sjå! Og ME veit ALLE saman kven så har skylda då!! Det er inga andre enn HELSE NORD!!

Gjest

#44

2015-03-26 20:56

Fordi d e tulljåt å ska spar på ambulansan. Bodø Kommune e ivækst å d e mindre ambulansa en før på et større distrikt å mæ fler folk å da telsei all logikk flere ambulansa, ikke færre om man vil berg liv.

Gjest

#45

2015-03-26 22:39

Ka skjer med Norge


Gjest

#46

2015-03-27 06:26

Horribelt vedtak som setter innbyggere i en situasjon å ikke få den hjelp de trenger, fort nok!
Ambulansetjenesten burde være 100% styrt fra fylkeskommunene, 100% pålitelig betjent, 100 % i året! Å ikke bli styrt av et økonomisk rasert helseforetak! Skandale på høyt nivå i verdens rikeste land!


Gjest

#47

2015-03-27 12:54

Jeg har hatt alvorlig sykdom i min familie, blant annet har noen av mine hatt hjerteinfarkt flere ganger, og jeg har sett viktigheten av at ambulansen kommer så raskt som mulig! Har dessverre også sett utfallet av at den ikke kom fort nok.

Gjest

#48

2015-03-27 15:23

Det må vel være bedre å sørge for nok vikarer i tjenesten?

Ambulansedrift er ikke profittbasert akkurat...


Gjest

#49

2015-03-27 22:58

Vestaket kan i verste fall medføre at mennesker i akutt behov for helsehjelp får denne for sent og dør!

Gjest

#50

2015-03-28 15:30

En selvfølge å støtte oppropet, spesielt for oss som bor langt fra sykehus. Vi er alle avhengig av rask hjelp når krisen oppstår!