Opprop mot nedleggelse av grendeskoler i Løten!

20240407_2205301.jpgViktig! Husk å bekrefte din signatur via e-posten din. Signaturer blir ikke registrert uten bekreftelse.

24. april skal saken om fremtidens skolestruktur legges frem til behandling i kommunestyret. Formannskapet i kommunen har innstilt forslag om én ny felles barneskole for alle Løtens barneskoleelever, i tillegg til ungdomsskole.

Nedleggelse av grendeskolene i Løten vil ikke bare få konsekvenser for kommunens aller viktigste innbyggere - barna våre, men også for hele Løten som lokalsamfunn. Nærhet til skole er selve livslinjen i grendesamfunnene. Uten skolene våre, vil demografien i kommunen vår på sikt gjennomgå drastiske endringer.

Vi ønsker å beholde skolene våre for å skape en fremtid med trygghet, vekst og levende grender i Løten.

Ved å signere gir jeg Hanne S fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.