Nei til storbarnehage på Kvea

Kommentarer

#15

Jeg mener andre alternativer som utbygging av østmojordet og læringsverkstedet er en bedre løsning enn Kvea. Alt med hensyn til barna.

(Trysil, 2018-10-21)

#17

Jeg er ikke enig i at en stor barnehage er det barna er best tjent med.

(Trysil, 2018-10-21)

#40

Jag signerar fordi att samla så många barn på ett ställe är ingen god idé, då börjar det bli Sverige system där barn inte blir sett och hört.
Plus att dem bhg vi har är så bra så varför inte bygga på något som redan funkar?!!

(Trysil, 2018-10-21)

#43

Jeg har ikke tro på at store enheter er bedre enn mindre enheter, og spesielt ikke for små barn.

(Trysil, 2018-10-21)

#44

Jeg signerer fordi jeg mener vi som innbyggere i Trysil fortjener at slike beslutninger tas på et grundig objektivt grunnlag.

(Trysil, 2018-10-21)

#51

Jeg kan ikke se dette som ett godt økonomisk valg for kommunen. Samt bekymring om å få til en trygg og forsvarlig trafikkløsnig rundt ett allerede så tettbebyggd område.

(Nybergsund , 2018-10-21)

#55

Dette blir for dyrt, da vi har bedre og billigere alternativer

(Trysil, 2018-10-22)

#58

Det ligger alt formye historie på Kvea. Plassen skal fredes. Bhg kan bygges ved Østmojordet.

(Trysil, 2018-10-22)

#70

Trafikksituasjonen i området er allerede kaotisk nok fra før, om ikke 100 biler til skal inn og ut av området 2 ganger daglig

(Trysil, 2018-10-22)

#75

Sats heller på Østmojordet og la læringsverkstedet få bygge på

(Trysil, 2018-10-22)

#84

Feil plassering og al for kostbart.

(Trysil, 2018-10-22)

#90

Jeg mener beliggenheten på Kvea ikke er gunstig og at vi allerede har barnehager i Trysil som kan utvides. Tenker at det er en økonomisk bedre løsning for kommunen. Da vi har barnehager som kan utvides, som feks Læringsverkstedet, må det være gunstigere å øke bemanning der og skape flere arbplasser istedet for å drifte en helt ny avdeling som jeg tenker vi bli en større utgiftspost.

(Trysil, 2018-10-23)

#107

Bruk det som allerede finnes

(Trysil, 2018-10-24)

#108

Vi må tenke på onga! De trenger nærhet til uteområder og at de lettvint og trygt kan komme dit. Kvea er galskap, midt i trafikkbildet med eksos, bråk og ståk. Det er altfor lang vei derfra og til feks lysløypa, og for lite personal og da vil det sjelden bli tur.
Bygg ut Østmojordet, få til et samarbeide om å bruke jordet ved siden av. Her kan man lage et flott hopp og sprett for onga året rundt. Det samme gjelder Læringsverkstedet og barnehagen i Jordet.

(Innbygda, 2018-10-24)

#120

Utvikling av sentrum ?

(Trysil, 2018-10-24)

#121

Unga har det best i små barnehager

(Jordet, 2018-10-24)

#125

Jeg er født og oppvekst i Trysil. Ser hvilke utfordringer det kan by på med storbarnehage på kvea. Samt at forslaget til Høyre gir Trysil mer for hver kroner, det ser å ut til å være en mer gjennomtenkt og en smartere løsning for Tryslinga!

(Lillehammer , 2018-10-25)

#133

Makeløs bruk av penger.

(Trysil, 2018-10-25)

#136

Jeg mener at Kvea har for dårlige ute arealer. Og at de trafikale problemene rundt skolen, menighetsbarnehsgen og barenehage på Kvea vil bli enda større en de er nå!

(Trysil , 2018-10-26)

#146

Fordi jeg synes dette er en dårlig utvikling for Trysil. Å skulle ha én stor barnehage vil by på for mange utfordringer for både barn og voksne, både med tanke på transport og arbeid.

(Dundalk, 2018-10-28)

#153

Stemmer nei fordi en storbarnehage tror jeg ikke er det beste for våre små barn.blant annet.

(2420 Trysil, 2018-10-30)

#155

Barn trenger plass til lek og utfordringer !!!

(Trysil, 2018-10-31)

#159

Mange utfordringer med plassering som mange har vært inne på.

Økonomisk uforsvarlig sett opp i mot manglende utredning av alternative løsninger.

Mener personlig at mellomstore barnehager er bedre enn de store, sett opp i mot barnas trygghet. Mer utfordrende å få tilstrekkelig trygghet jo større barnehagen er.

(Trysil, 2018-10-31)

#161

Mine barn skal gå i barnehage i innbygda, og jeg er redd de minste blir glemt hvis det bygges storbarnehage på Kvea. La læringsverkstedet få bygge ut og restaurér Østmojordet!

(Østby, 2018-10-31)

#163

Jeg kan ikke forstå at man ønsker fler biler inn i dette området? Synes det er helt feil plassering å bygge en ny barnehage på Kvea med tanke på dagens trafikksituasjonen. Har i mange år vært med på å forsøke å få til en bedre løsning med trafikkaoset rundt skolen uten å lyktes med det.
Er også enig med personene bak kampanjen angående de andre argumentene.

(Trysil, 2018-10-31)

#183

Jag signerar för de att, bygga en ny barnehage där det knappt finns plats nu är en dum idé. Samt hur ser forskning på stor barnehage. Jag vill att mitt barn ska ha en barnehage nära naturen. Det är därför jag bor i Trysil. Hade jag vilja haft en by barnehage kan jag lika gärna flytta till Oslo. Nej just det där tar dom likadana beslut i politiken och kommer med eftertanke efteråt när skadan redan är skedd. Snälla politiker i Trysil ta en tankerunda till och debattera samt diskutera detta igen. Se på vad folket vill.

(Trysil, 2019-05-15)