Mamma, hvor er pappaen min?

Kommentarer

#201

Dette er ett meget urettferdig system, som oppfordrer mødre til å boikotte samvær med far. Det gagner ikke barna - bare mødrene ( eller motsatt)

(Hovin, 2018-02-15)

#202

Eg syns det er på tide at rettferdigheten seirer...

(Drangedal, 2018-02-15)

#205

Jeg er opptatt av barns rettigheter og barns rett til kontakt med begge foreldre.

(Oslo, 2018-02-15)

#206

Jeg er i samme situasjon.

(Arnatveit, 2018-02-15)

#208

Er en god far og er utsatt for samværsabotasje selv av tilsvarende årsak.

(Bergen, 2018-02-15)

#210

jeg signerer - min opplevelse var at faren ikke ville ha noe med barnet vårt å gjøre utenom annenhver helg . og det var jeg glad for fordi barnet mitt ikke følte seg velkommen i min ex nye familie( de ordnet ikke rom engang til han . Det er ikke alle som egner seg å være fedre. Men får kjempevondt over de som ønsker samvær og rettferdighet rundt det !

(TROMSØ, 2018-02-15)

#216

Jeg støtter denne saken

(Jessheim, 2018-02-16)

#219

Jeg synes det er på tide fedre også får delts i barnas hverdag.

(Færvik, 2018-02-16)

#220

Jeg har en sønn født 18.11.2016 som jeg ikke har fått lov av barnets mor å se påover 1 år. Hun trenerer og utnytter systemet. Jeg har ingen ting jeg skulle sagt. Blir nødt til å ta det til retten for at min sønn skal få liv å bli kjent med pappa’n sin, søsknene sine og farmoren sin. Utrolig at systemet tillater dette. Fedre må få like mye å si som mødre.

(Lommedalen, 2018-02-16)

#224

Luke mye mor som slår seg vrang og er ubrukelig

(Auli , 2018-02-16)

#234

Mor og far har like mye rett til tid med barna sine

(Larvik, 2018-02-16)

#237

Dette er en viktig sak som absolutt bør løftes høyt i systemet. Alt for mange foreldre som setter egne interesser framfor barnas i slike saker.

(Larvik, 2018-02-16)

#238

Jeg synes en slik urettferdighet rammer barna og de fleste gangene far. Gi mor og far samme rett uten noen diskusjon så lenge begge er lik stilt som gode foreldre. Mødrene har alt for stor makt og mange utnytter dette maks.

(Singsås, 2018-02-16)

#239

Jeg støtter oppropet. Lik fordeling!

(Stavern, 2018-02-16)

#241

Dette er en viktig sak for barna, samfunnet, likestillingen og for pappaer.

(Oslo, 2018-02-16)

#242

Det er på høy tid at far blir en like viktig del av barnets liv etter et samlivsbrudd med barnefordeling.

(Haugesund , 2018-02-16)

#243

Jeg synes at man ikke skal skille omsorgsperson på kjønn! Mange ganger kan en far være myyye bedre enn en mor, andre ganger omvendt! Barna ba aldri om å bli født, men om å ha personer som vil deres beste og ikke seg selv i form av hevn, sjalusi eller andre ting.

(Våghammarveien 96, 2018-02-16)

#247

I ett samfunn hvor likestilling og kjønnsdiskriminering står sterkt i fokus er det viktig at også far anses å være likestilt med mor. Programmet vi har i dag beskyttet et samfun som ikke har eksistert de siste 30 årene. Mor er like yrkesaktiv som far, så hvorfor skal ikke far ha de samme rettighetene.

(Vestby, 2018-02-16)

#254

Jeg signerer fordi jeg har opplevd hvordan kvinner som ønsker å ha barna så mye som mulig etter samlivsbrudd benytter seg av alle midler for å få det til, og der dagens system muliggjør dette - på bekostning av barnas forhold til sin far.

(Jar, 2018-02-16)

#257

Dette er jeg så enig i! Både mødre og fedre har like mye omsorg å gi et barn!

(Bø, 2018-02-16)

#260

Jeg signerer fordi jeg synes dette er en viktig sak og fordi jeg kjenner en far som sliter med å få omsorg for sitt barn pga en vrang eks dame.

(Larvik, 2018-02-16)

#261

Er selv vitne til at to gutter blir brukt som «våpen» i en evig kamp om at mor «eier» barna sine. Faren blir ikke «sett» eller tatt på alvor av offentlige instanser. På tross av en psykisk ustabil mor, med gjentatte bekymringsmeldinger fra barnehage og bupa om fysisk og psykisk mishandling, sitter barnevernet i Sandefjord å forsvarer mor. Det er ikke nok at barna betror seg til far, og far tar informasjonen videre. Far blir uglesett for å ønske barnas beste!

(Stavern, 2018-02-16)

#265

Erfaring.....

(Bjerkvik, 2018-02-16)

#267

Jeg signerer, Frode jeg står i samme grøten..

(Hurdal, 2018-02-16)

#269

Jeg signerer fordi jeg er helt enig i det Elise skriver å står for.

(Sandefjord, 2018-02-16)

#273

Dagens system er konfliktdrivende og legger til rette for å undergrave barnets rett til å få omsorg fra begge foreldrene.

(Akershus, 2018-02-17)

#276

De som ønsker, kan og ikke gjør noe straffbart skal få være fedre, de er barnets pappa! Ingen eier barna sine. En dag vil barna vokse opp, se seg tilbake og forstå hva mor holdt på med. Men da har de gått glipp av en barndom med en pappa tilstede, barnet blir taperen.

(Oslo, 2018-02-17)

#282

Barn treng begge foreldra sine.

(Bergen , 2018-02-17)

#283

Fedre trenger flere rettigheter. Skal ikke være slik at det kun er mor som alltid skal få fordelen med å få ha barna mest. Hvis mor nekter meg å ha 50/50 om jeg flytter nærmere så får hun det som hun vil og jeg må gå rettens vei for å kanskje få det til!

(Silsand, 2018-02-17)

#284

Er for lik behandling av alle!

(Silsand, 2018-02-17)

#286

Det er viktig.

(Bergen , 2018-02-17)

#288

Barn trenger begge foreldrene sine og far og mor skal være likestilte i omsorgsrollen.

(Oslo, 2018-02-17)

#290

Vi trenger endring i lovverket i forhold til samvær etter endt samliv, og i forhold til barnebidrag. Et system som ikke fremmer sabotasje fra mor.

(Lierskogen, 2018-02-17)

#291

Jeg har selv blitt fratatt samværet med min sønn pga mors ønske om mer barnebidrag. Som far har man ingen rettigheter, hvis mor vil stoppe samvær.

(LARVIK, 2018-02-17)

#294

Fedre er like gode omsorgspersoner som mor, og barna fortjener to likestilte foreldre

(Slemmestad, 2018-02-17)

#297

Helt enig!

(LARVIK, 2018-02-17)

#298

Unger trenger begge foreldrene i livet sitt!!

(Kongsberg, 2018-02-17)

#306

Samme til meg

(Stjørdal, 2018-02-17)

#308

Rettferdighet for begge parter.

(Tønsberg, 2018-02-17)

#310

Barna trenger begge foreldrene, det må bli likestilling i samvær med barna.

(Larvik, 2018-02-18)

#314

Jeg signerer fordi disse sakene er så triste og fordi jeg er så sint på systemet som tillater at dette skjer. Jeg har sett dette på nært hold. Norge bryter menneskerettighetene ved at barns og fedres rett til familieliv ikke hensyntas. Mor har all makt, og både barn og fedre må innrette seg slik mor ønsker. Bidragssystemet er en kilde til konflikt, og er laget for at mor skal få mest mulig. Mor blir sett på som offer i disse sakene, mens de virkelige ofrene er barna og fedrene.

(Bærum, 2018-02-18)

#315

Har ikke hatt samvær med min to på to år. Jeg har foreldreansvar, god omsorgskompetanse og rett til samvær. Hjelp! Dette er Norge 2018.

(Sandvika , 2018-02-18)

#317

Barn og fedre er rettsløse ved samlivsbrudd.

(Tromsø, 2018-02-18)

#323

Har selv vært igjennom dette og følt på kroppen hvor lite man har å stille opp med. På høy tid at fedres rettigheter likestilles i praksis og ikke bare i teorien.
Tommel opp for BV i Larvik.

(Larvik, 2018-02-18)

#326

Har selv vært gjennom samlivsbrudd, og sett hvilket behov barna har hatt for oss begge.

(Sandefjord, 2018-02-19)

#330

Barn har rett til å få beholde hele sin familie likeverdige og tett i livet sitt - selv om mor og far går hver til sitt.
Slik er det i Sverige - og forskningen er klar på at barna kommer best ut med å bo likt med begge foreldre.

(Sandefjord, 2018-02-19)

#336

Det er IKKE likestilling i dag. Bare se på Likestillingsloven paragraf 1.

(Oslo, 2018-02-19)

#338

Alt for mange barn i dag får ikke tilbringe like mye tid hos sine fedre som de burde.

(STOKKE, 2018-02-19)

#339

Dagens lovverk ødelegger tusenvis av mennesker hvert år.

(Aalborg, 2018-02-19)

#343

Jeg signerer fordi jeg har personlige erfaringer med dette! Norske politikeres klokkertro på at "- mor er den beste omsorgspersonen, og vet hva som er best for barna sine -" står fremdeles sterkt i hevd pga diverse ekstreme kvinnegrupper innen for vår politiske partier. Denne tilstanden har eksistert i mange tiår, og det er på tide med en revisjon!

(OSLO, 2018-02-19)

#345

I første meklingsmøte etter samlivsbrudd hadde vi barn som da var 2, 4 og 14 år. Mekler brukte da 3 års normen og fortalte om alle seminarene osv han hadde vært med på i regi av BUFDIR. Mekler viste ingenting om barna og gjorde ikke noe forsøk på få informasjon.

Dette betydde at han og systemet ønsket en forskjellsbehandling av foreldrene og ville at barna skulle miste to likeverdige foreldre. Altså at mor skulle få den daglige omsorgen og bostedkompetansen som gjør at far og barna er prisgitt at mor f.eks ikke flytter langt av sted. For mer info om forskjellsbehandlinger av mor og far, http://farskamp.blogg.no/1516720787_et_system_som_legger_opp_til_forskjellsbehandling_av_foreldre.html

BUFDIR har nå i ettertid revidert sin brosjyre “Barnets beste ved samlivsbrudd” for barn i 0-3 årsalderen noe siden innholdet var så tilbakevist av forskning at "fagfolket" i Norge ikke lenger klarer å skyve kunnskapen unna.

På bakgrunn av bl.a. dette forsto jeg hvor dårlig stilt barn og fedre er når mor og far ikke lenger skal bo under samme tak. Tenk på hvordan det faktisk kan være for fedre som bare har et barn under 3 år når mor og far flytter fra hverandre.

(Maura, 2018-02-19)

#347

Systemet i Norge tar ikke vare på barnas interesse, men mors interesse. Far er like viktig for barna som som!

(Kvaløya , 2018-02-20)

#366

Fedre trenger flere rettigheter i barnefordelingssaker.

(BJORBEKK, 2018-02-23)

#373

Jeg signerer grunnet fullstendig mangel på rettigheter ovenfor min sønn (4 år), som mor bare tok fra meg og flyttet fra vår felles kjøpte leilighet. Hun kom med tåpelige anklager mot meg, politiet ble varslet om narkotikamisbruk. Hun begrunnet hele flyttingen med at hun måtte beskytte vår felles sønn mot meg. Vi møttes i retten etter lang tid uten at jeg fikk treffe min da kun 1 år gamle gutt. Retten bestemte på daværende tidspunkt at grunnet lang tid uten stabilt samvær, som mor var direkte og eneste årsak til, så regnet ikke retten meg som en viktig relasjonsperson i min sønns liv. Jeg får ikke delt foreldreansvar, for det lurte mot meg til å ikke signere på sykehuset ved fødselen. Jeg er fortvilt og forbanna på systemet, som hjelper mor til å holde far vekk fra sitt barn.
Jeg skal til og med kjøre forbi hjemmet hans i de nærmeste dagene, men jeg får ikke se sønnen min fordi mor ikke ønsker det. Alt jeg vil er å se sønnen min for å gi han forsinka bursdagsgave. Men jeg står uten rettigheter, og kan ikke gjøre noe før retten eller barnevernet ( og der jobber mor) ombestemmer seg angående fars relasjon til sitt barn.

(Harstad, 2018-02-24)

#375

Jeg signerer fordi Norge er et land som misbruker barn for egen vinning.

(Kongsberg, 2018-02-25)

#381

Jeg ønsker å være en far og en del av barnets hverdag. Mor har for mange rettigheter og myndighetene støtter mor. Jeg støtter barnet og behovet for en far.

(Bryne, 2018-03-02)

#384

to foreldre er viktig

(Oslo, 2018-03-07)

#386

Føler jeg kan fort havne i denne situasjonen. Og vet jeg vil tape alt..

(Askim, 2018-03-07)

#396

Jeg er også pappa ...

(Oslo, 2018-04-09)

#400

Hun jeg er separert med, gir meg bare 12 timer samværsrett I uken med barnet vårt. a, 4 timer, mandager/onsdager og fredager.
Jeg krever delt samværsrett men det er xn, min ikke villig til. Dette er da vel ikke til det beste for barnet slik xn, påstår :-(

(Ankenes, 2020-04-12)