Er du enig at det ikke er mulig å tenke seg frisk fra ME, en alvorlig nevrologisk mutisystemisk sykdom? Lightning Process må stoppes! og skal ikke ha innpass i helsevesenet eller NAV!

💙Dette er et opprop om at feilbehandling mot ME-syke må opphøre!

💙Signaturene og kommentarene vil bli sendt til politikere og andre som har makt til å gjøre en endring.

Lightning Process er en av disse behandlingene. Lightning Process er alternativ behandling, eller ikke behandling, men et tredagers tenketreningskurs i å tenke seg frisk.

Dette er IKKE kognitiv behandling. Dette er et taushetsbelagt sektlignende kurs, hvor man avslutter med å måtte signere på at man er frisk som en del av behandlingen, selv om man ikke er frisk.

Mange har tatt skade og fått varig forverring.

- Les gjerne https://lp-fortellinger.no/

ME er en alvorlig nevrologisk multisystemisk sykdom, det er bevist i biomedisinsk forskning. Kardinalsymtomet ved ME er PEM (post exercise malayise). Det vil si anstrengelse mentalt, fysisk og emosjonelt øker symptomtrykk og gjør sykere. ME er mer enn bare utmattelse, symptomene kommer fra flere plasser i kroppen. Man kan ikke tenke seg frisk i fra en slik sykdom.

Denne kunnskapen må ut! Dette er samfunnsnyttig informasjon og kunnskap som vil gangne ME-syke, pårørende, andre kronikere og helsepersonell generelt.

Dette er et ønske fra oss ME-syke og pårørende om å bli hørt og tatt på alvor, noe som er en mangelvare ifølge forskning. Vi ønsker at helsepersonell skal få et kunnskapsløft for å kunne ivareta ME-syk på best mulig måte. Slik at utdatert kunnskap og holdninger som fører til feilbehandling og mishandling tar slutt.

Vær med å støtte ME-syke og deres pårørende ved å signere og dele.

Vennligst hilsen,

Renate Øvreseth,

Sykepleier og Jordmor, mamma og ME-syk selv og tidligere barn som pårørende til ME-syk.

Ved å signere gir jeg Renate Øvreseth fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.