Regulering av vei i Ensjøbyen

Quoted post


Gjest

#9

2013-04-27 01:58

Hei,
Takk for initiativet. Vi som bor i Hovinveien sliter med det samme og presser mot en mur av motvilje i Bymiljøetaten for å få gjort noe med det. Trafikken og farten øker også i Økernveien mellom Keyserløkka og Lille Tøyen, og setter skolebarns liv og helse i fare.

Byrådet legger mye vekt på at Ensjøbyen skal være et forbilde for byutvikling både i Oslo og nasjonalt, som jeg tror vi beboere bør koordinere oss bedre på å bruke. Nå kan det lett bli slik at noen i en vei krever noe som går ut over noen i en annen vei, og så kan byråkratene og politikerne sette oss opp mot hverandre og slippe unna med ingenting. Det vi bør kreve er en helhetlig miljøplan for all lokal transport også de årene bydelen skal utvikles, og si klart i fra at det ikke er aksepteres at området blir en frisone for råkjørere og kaotisk trafikkregulering i byggeperioden. Vi kunne f.eks. gå sammen flere borettslag og snake med media, for jeg tror det kreves en del politisk press på byrådet for at det skal skje noe substansielt her.

Mvh
Jan Thomas Odegard
Hovinveien 39

Replies


Gjest

#10 Re:

2013-04-30 07:59:16

Ta kontakt med meg på k_ mathiassen@hotmail.com så kan vi gå sammen og lage en plan på håndtering av dette og da få med de andre boretslagene rundt her.
Kjersti

Gjest

#11 Re: Hovinveien

2013-05-11 11:59:12

#9: -

Hovinveien har i det minste fartsdumper som fungerer ganske effektivt. Fartsdumpemen som ble satt opp i Gladengveien og Ensjøveien fungerer ikke så bra (reduserer ikke nok hastigheten). Fartsgrensen er på 40 km/t mens mange (spesielt de som skal bare "kjapt gjennom") holder høy fart (60 km/t og mer).