la Tobias Andre få komme hjem

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra la Tobias Andre få komme hjem-oppropet.


Gjest

#51 Re: Tema

2013-02-10 22:34

#46: BEKYMRET - Tema

Vet du hva du må søren meg klappe igjen , kjenner DU Tine og Tor ? det gjør jeg og min famile  jeg er hundre prosent sikker på at begge to er godt egnet til å ta vare på Tobis , og det på en god måte , gud slike drittunger som deg RPOVOSERE meg og jeg er mamma til 4 gutter , merk deg 4 gutter , pluss vi har vært fosterforeldre på toppen av våre egne , jeg vet at det ikke er lett å være mamma  , men herre gud hva vet du om dette siden du utaler deg på denne måten , stiller meg undrende på om du i det hele tatt kunne tatt vare på et barn selv , sørg for å se deg rundt omkring og pass dine egne saker , ditt innlegg burde vært kastet ut for du kan ikke være helt klar i toppen. Gjett om jeg har sett foreldre som overhode ikke skulle hatt sine barn hjemme , men der kommer ikke barnevernet inn, Det står i loven at alle tiltak skal være prøvd før de går inn å tar et barn fra sine foreldre , JEG vet at barnevernet ikke har gitt disse foreldre den veileding de hadde hatt utbytta av , og på grunn av en anonym innringer så går de til det skritt å ta Tobias fra sine foreldre , for ja den innringeren har skyld i at dette har skjedd .Jeg påstår at du er FREKK som overhode kommer med innlegg og enda verre som gjest hallo stå for dine menninger stå frem , slik at Tine og Tor for se hvem du er. PS jeg har jobbet innen systemet og vet hvordan ting fungere , si ja og alt er på stell sier du imot så er helvete løs , og som bv selv har utalt til en person som jeg kjenner godt : Ja vi lyver og snur på det positivet hvis det er nødvedig , hva slags barnever er det ? slutt å kommenter ting du ikke har peiling på , kos deg med ukeblad , se og hør og andre sladrebald i stedet for å skrive disse innleggene dine fordi det er STYGT , PROVOSERENDE , FREKT OG VEMMELIG AV DEG . hILSEN EN GODT VOKSEN MAMMA

Beathe

#52 Hva med sannheten?

2013-02-10 23:24

Helt enig med deg som sier at folk ikke kan vite hva som skjer bak lukkede dører. Jeg synes det er veldig rart at Tobias ble tatt fra de dagen FØR de skulle få reise hjem fra mødrehjemmet. Tror det er flere andre som også synes det er noe som skurrer. Terskelen for at et barn skal bli tatt ut av et hjem, er meget høy. Barnevernet er der for å hjelpe, og tenke på barnets beste. I denne saken vet jeg at ikke hele historien er blitt fortalt. Jeg har sett ting med mine egne øyne. Ingen av de eier snev av selvinnsikt, og vennlige råd blir møtt med likegyldighet og irritasjon. Det jeg stiller meg undrende til, er hva som skjedde på mødrehjemmet siden han ble tatt dagen før hjemreise. Er det ikke flere der ute som lurer på dette? Jeg og alle andre har kun hørt deres versjon, og de har ikke akkurat vært tilbakeholden med alle feil barnevernet har gjort. De har kritisert barnevernet opp og i mente, men ikke nevnt et eneste ord om hva de selv har gjort gale! Noe er det, og hvis de vil ha støtte fra utenforstående, så bør hele sannheten komme frem!
Når det er sagt, så synes selvfølgelig at det er grusomt at han ble tatt, kan ikke forestille meg den smerten de føler nå. Tobias har det bra der han er nå, og ja, klart han skal få komme hjem til sine foreldre når den tid kommer, men de må få orden på sine ting først. Det de skal være glad for oppi dette, er at Tobias er for liten til å skjønne hva som skjer. Det er Tine og Tor det er verst for, Tobias vil ikke huske dette når han blir eldre. Det er en trist sak, og jeg håper virkelig de får han tilbake etterhvert...

Anonymous

#53 Re: Hvorfor

2013-02-10 23:33

#49: - Hvorfor

det er ting de ikke kan gjøre med en gang da dette kan skade saken dems. advokaten dems råder de til hva der bør og hva de ikke bør gjøre. vi håper at denne underskrift kampanjen kan være med til å hjelpe tobias hjem. hva tobias's foreldre velger å bruke underskiftene til vet jeg ikke ennå, men det kan være greit å ha de når media blir koblet inn.

Sol Sch

#54 Barnevernet

2013-02-11 00:54

Syntes det er dumt at barn blir satt i forsterhjem hvis de har det godt der de er og de får tilsyn og det de trenger, det hadde vært noe annet om foreldrene drakk els. eller hvis de misshandlet barnet. men de som faktisk jobber og gjør alt for at barnet har mat, klær og annet og virkelig prøver og få ting på plass de blir trakasert og mister barnet.


Det er mangen saker ( FOR manger saker!!! ) der barnet blir satt i fosterhjem der det faktisk har det godt hos sine egne, og alt for mange saker der vi ser barn bli misshandlet osv som barnevernet ikke sjekker opp i forde de ikke har kapasitet eller rett og slett ikke gidder.


Barnevernet burde blitt etterforsket i feilene sine for lenge siden, systemet deres er alt for gale syntes eg. Det foreldrene som ønsker hjelp burde få hjelp, ikke bli tatt fra barnet. Og da mener eg at de som spørr om hjelp om støtte eller spørr om hjelp til hvordan de skal oppdra barnet osv burde få den hjelpen de trenger.

Mens mange barn sitter og har det vondt hjemme bryr barnevernet seg om de som har det bra hjemme pga bekymrings meldinger fra folk som ikke liker vedkommende.

syntes barnevernet gjør så mangen feil som ikke burde vært gjort.
Barnevernet sier de mangler fosterfamilier.....
Er det rart når barnevernet setter barn som hadde det bra hos sine egne hos fosterfamilier?

Gjest

#55

2013-02-11 02:14

Helt enig med Beathe. Noe må ha skjedd, hva har barnevernet sett. Og dere sier at barnevernet ikke har gitt dem veiledning? Da må jo det være noe foreldrene har gjort (som de ikke burde gjort?), som barnevernet har sett grundigere på. Det største spørsmålet jeg stiller meg er hva denne bekymrings meldingen gikk ut på, hvordan det startet.

Det skal veldig veldig mye til for at barnevernet river en familie i to. Og barnevernet skal gi veiledning og prøve alt mulig før de tar så drastiske tiltak som å frata de barnet. Og dere sier at dette er gjort helt bak mål. Men barnevernet må jo også i evt en rettsak bevise at de har rett, på samme måte som foreldrene må bevise at de har rett. Hvorfor vant barnevernet?. hvorfor klarer barnevernet å bevise så sterkt ovenfor retten at de har rett. I retten sitter det (forhåpenvis) nøytrale mennesker, visst ikke er det bare å anke.

Jeg tenker i værtfall at dette blir helt feil måte å gjøre ting på før hele saken er kommet på bordet og folk faktisk vet hva de skriver under på.Hjelper dessverre ikke å gå til media med en underskrifts kampanje, hvor det viser seg at folk har skrevet under på noe de ikke vet hva er eller hele bakgrunnen for det. Dessverre

Dette er forferdelig tragisk, men en ting må ikke bli sett svart på. Barnevernet gjør også utrolig mye bra, så tror ikke vi skal svartmale det helt :). Kanskje ikke i denne saken, men i mange andre saker gjør de vanvittig mye bra :)
...

#56 Re:

2013-02-11 17:25

#38: -

http://thecuriouscaseofcamilla.blogg.no/1360176338_la_tobias_f_komme_hje.html

 

Her får du et innlegg fra en av mange som har lest vedtaket. De deler villig ut vedtaket til de som spør. Jeg har vært hjemme hos dem, faktisk bare et par dager før barnevernet kom på døren, det var STRØKENT! Stearinlysene på bordet var tent, og Tinemor satt i sofaen og ammet sin lille gutt. Han som hun ventet så lenge på. Med en sinnsro jeg ikke har sett i Tine sine øyne noen sinne. Hun har vært hakkekylling i Askøy KOmmune så lenge. Det stammer faktisk helt fra barndommen av. Men da Tine fikk Tobias fikk hun endelig en grunn til å leve igjen, til å være lykkelig. Hun ville ALDRI ha sviktet sitt barn. Dette er en heksejakt. Jeg hadde meldt bestemoren min til barnevernet om jeg hadde sett grunn for det. Jeg ser INGEN grunn til dette overgrepet de har gjort. Så sitt ikke der og sleng med leppa. Denne saken vil nok komme ut i media og da vil du se hva som har skjedd. Og DA kan du spise ordene dine, sakte men sikkert. Bare sørg for å fei for din egen dør,før naboen din gjør det for deg.


Gjest

#57

2013-02-11 19:33

For meg som utenforstående og ikke kjenner foreldrene , så hjelper det dessverre ikke hva som står på nettet. For alt mulig kan stå på nettet. Hvordan vet man at det er sant ? Det blogg innlegget var det kusinen som skrev, hun vil jo av natur gi sin støtte til henne, som en selvfølge. Men når hun sier : "jeg kjenner henne veldig godt, jeg er kusinen, men har aldri snakket noe særlig med henne". Hvordan kan man kjenne en man ikke snakker med?

Og det står at etter 4 uker hadde de ikke fått snudd døgnet. Jeg som mor selv klarte fint å snu døgnet på 1 mnd. Det skal gå fint og ingen problem.

Hvordan er det med det økonomiske ? Jobber de ? Klarer de å forsørge barnet?

Og gikk faren ut for å røyke? Låg ungen igjen aleine inne ? I såfall er jo det skremmende.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2013-02-11 20:33


Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2013-02-11 21:13


Anonym

#60 Skurrer

2013-02-11 21:36

Noe skurrer.
Når var siste glipp med narkotika?
Har ikke en av de historie med selvskading og en diagnose rundt det?

Jeg klarer ikke helt å tro at barnevernet har klart å gjøre dette uten grunnlag.


Jeg er glad barnevernet følger opp bekymringsmeldinger. Ofte kommer de fra folk som kjenner personene godt.

Gjest

#61 Re:

2013-02-11 22:57

Barnet var 5 uker gammelt da det snudde døgnet første gangen. Og JO vi fikk til å snu det igjen.. :) Men vet ikke om du hadde et barn som sov eller var våken mye, men vårt barn sov en del om formiddagen og våknet på ettermiddagen og kvelden. Slik som jeg gjorde da jeg var barn ;) Jo man kjenner familie veldig godt. Uansett om man snakker lite eller ofte. Jeg vet mye om Camilla og hun vet mye om meg. Søsteren til Camilla er min beste kusine. Vi har vokst opp sammen, er like gammel osv. Grunnen til at jeg ikke snakker så mye med Camilla er fordi hun er en del år yngre enn meg igjen.

 

Vi klarer utmerket å forsørge vårt barn. Skal ikke sitte her å skrive hvordan vi gjør det, hva vi lever av osv. For det har ingen noenting med ;)

 

Og SELVSAGT gikk faren ut å røykte. Hadde det vært bedre at han satt inne å røykte da??? Hallo? Det er da mer skremmende om han sitter inne å pimper med et spedbarn til stede.. :O Og har du foresten hørt om baby call??? Det har nemlig vi :)

Marion

#62 til anomym!!

2013-02-11 23:02

Du e isje klok du ! Du aner ikke hva du snakker om du anonym!!! Tine å tor e fantastiske foreldre. Du må faen få deg en hobby! Vet du at du ødelegger en liten gutts oppvekst? Der han ikke får vokse opp sammen m mor å far som elsker lille tobias? Fy du sku skammet deg noe jævlig!!!
Camilla

#63 Re:

2013-02-11 23:02

#57: -

Det var jeg som skrev det blogginnlegget. Jeg kjenner ikke Tine veldig godt som VENN, men jeg vet godt hvordan hun er som person. Hun er omtenksom og god, og har gjort UFATTELIG masse dumt. Men er det en ting jeg vet er det at hun ALDRI ville vært stygg med barnet sitt. Det er heller ABSOLUTT ikke naturlig for meg å gi min støtte til Tine-Mari, da jeg er en av dem som har hakket mest på henne i hele min facebook/bloggkarriere. Kritiserte nesten ALT hun gjorde, både til henne og noen ganger til andre. Så at jeg gir Tine min støtte er absolutt ikke fordi vi er familie, men fordi jeg ser at barnevernet har gjort noe galt. Om Tine hadde vært stygg med sitt barn hadde jeg vært blant de første som gikk til barnevernet. Det er forsåvidt også HELT ok at du klarte å snu døgnet. Jeg klarer å stå på hodet, så da forventer jeg at det klarer du også siden du også er kvinne. Ser du hvordan logikken er helt på trynet?

Ang. det økonomiske klarte de seg helt fint, samt at Tine vurderte å begynne å studere igjen for å få bedre råd, og Tor leita etter jobb. Tror du alle som er foreldre jobber, og at alle som er gode foreldre har god råd? For det er feil. Jeg er oppvokst i en familie med dårlig råd, og jeg har absolutt ikke lidd noen nød. Jeg elsker foreldrene mine, og de har oppdratt meg godt til seksere i de fleste fag og engasjert og politisk aktiv.

Hva skulle han heller gjort? Tatt barnet med seg ut eller røyket inne? Hvem sa noe om alene? Og nøyaktig hvordan er det skadelig for barnet å ligge et par minutter alene? Han lå ham ikke fra seg på bordet, liksom.

nina

#64 Re: Skurrer

2013-02-11 23:06

#60: Anonym - Skurrer

gud kan du ikke bare la vær ? e du så sinnsyk at du må gå inn å lage kvalme for fult oppegående kjærlige foreldre ?

hm kanskje BV har gjort deg noe vondt, kanskje du har et hat til BV, ?? ikke vet jeg hva som er problemet ditt, men ett eller annet problem har du jo.

Og passe teit er jeg som virkelig gir deg feedback på det du skriver, for det er jo kanskje det du vil ha...ATTENTION. Bare sånn at du er klart over dette ; du går på utrygg is når du holder på sånn som du gjør.

Istedet for å fare løs med så mange stygge kommentarer som du faktisk gjør, hva trur du at du kommer til å oppnå med dette?
Kanskje du bare sender det videre til BV ? og all feedbacken du får tilbake?
hva skade kan det nå gjøre med Tine og Tor og vesle bompibjørnen dems da ?

Ikke en døyt kan det skade saken dems, takk og lov. dem som er oppegående ser den røde tråden gå igjennom her.

HOLD FRED OG GI DEG SELV ET VERDIG LIV Å SLUTT !!!!!!!


Gjest

#65 Re: Skurrer

2013-02-11 23:07

#60: Anonym - Skurrer

Noe skurrer helt definitivt.

Siste glipp med narkotika var vel for vel over et år siden.
Gjør selvskading deg til en dårlig forelder? I så fall tror jeg mange av dagens tenåringsjenter kan legge fra seg drømmen om familie. Fy faen så frekk du er. Skal man ikke få være forelder fordi en sleit når en var ung?

Det går helt fint, for det er ikke du som skal tro en dritt.

Jeg er også glad barnevernet følger opp bekymringsmeldinger, når det kommer fra folk som kjenner personene godt. Når det kommer fra rykter på Askøy fordi folk har vært ute etter Tine i all evighet burde barnevernet vite bedre enn å ta det til følge. En liten halvtime på google det, så hadde de visst alt om Tines historie med mobbing på øya. Kan garantere deg at ingen som kjenner Tine godt har levert denne bekymringsmeldinga, for alle i Tines familie hadde hatt baller nok til å stå opp for seg om de mente noe om hennes barneoppdragelse.

Lise T

#66 Re: Skurrer

2013-02-11 23:46

#60: Anonym - Skurrer 

 

Fordi noen har en bakgrunn som selvskader betyr ikke det at det vil gå ut over barnet. Aldri i verden om det er et grunnlag til å ta fra noen barnet deres!! Fy søren for et dårlig argument!! Eg blir så provosert!!!! Skam deg!!

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2013-02-12 04:27


Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2013-02-12 04:58


Lene

#69 Om barnevernet

2013-02-12 22:39

Håper mange av dere har lest i avisen i dag hvor en lege står fram og sier at barnevernet prøvde å få han til å lure en tobarns mor til å komme til time og ha med seg ungene sånn at barnevernet kunne ta barna når hun var inne på undersøkelses rommet. Dette uten at mor skulle vite noe.. dette var riktig nok avdeligen i øystese.. Men sier litt om barnevernet når de klarer å koke i sammen noe så ondsinnet for å hente noen barn uten grunn..
Gjest

#70 Re: Re: Skurrer

2013-02-13 15:37

#65: - Re: Skurrer

Kan ikke forestille meg hvor ille de har det.

Men de må tenke over hva mor faktisk selv har skrevet i sin blogg. Der har hun jo skrevet at far hadde et par narkoglipp rett før ungen blir født og hun røyka frem til fødselen. Når sånt som dette blir skrevet om så åpent på nett, er det klart at folk får reaksjoner og BV følger opp. Hva som har skjedd etter dette vet ikke jeg, men skal man ha en underskriftskampanje må man også være ærlig om det som blir skrevet her!

 

Må få ønske mor og far lykke til og håper det ordner seg for dere alle 3 så fort som mulig.

 

Beathe

#71

2013-02-24 20:27

At de elsker Tobias, er da ikke god nok grunn til at han skal være hos de hvis de ikke klarer å ta seg av han på andre områder.. Om det skulle vært grunnlaget for ikke å ta barn ut av hjemmet, hadde det vært mange fucked up barn her i landet.. Jeg har på ingen måte noen som helst mistro til barnevernet, og de handler ikke så drastisk uten at det er grunn for det. Hadde hele historien - den sanne historien - kommet frem, kunne dere etterpå bedømt om dere ville bedømt denne situasjonen på samme måte, som dere gjorde før dere fikk vite sannheten.
Objektiv leser

#72 BV

2013-02-25 14:53

I 99% av tilfellene gjør jo BV en meget god jobb. Det er jo mange barn som reddes på denne måten. Tenk dersom BV hadde fått en bekymringsmelding og ikke fulgt den opp, og noe forferdelig hadde skjedd, for et ramaskrik det hadde blitt.
Etter at det er sagt, er det jo absolutt mulig at det blir gjort feil hos BV som i andre instanser. Selve saken har jeg lite grunnlag for å kommentere, annet enn at dersom Tine og Tor har blitt gjort urett, håper jeg virkelig at de får tilbake sin kjære Tobias. Det er jo forferdelig der en slik feil blir gjort, og så klart skal det ikke skje. MEN, det er vanlige mennesker som jobber i BV også. Alle kan gjøre feil. Så sant er det en grovere feil å ta fra egna foreldre barnet sitt, enn det er å ha dressing på hamburgeren til en allergiker.
Selv jobber jeg i skolen, og har for det meste gode erfaringer med BV og for en fantastisk jobb de faktisk gjør, og vi er ufattelig heldige i Norge som har en sånn institusjon som beskytter barna våre.
Når det er sagt, ønsker jeg Tine og Tor lykke til, og dersom urett er begått, vil ting ordne seg, selv om skadene som er gjort vil bruke lang tid på å leges. Samtidig er det fantastisk at mennesker som dere står frem og forteller deres historie (dersom dette stemmer så klart, og det er jeg ikke i stand til å uttale meg om), og være med på å utvikle BV til en bedre institusjon og være til inspirasjon til andre i liknende situasjoner.

I alle situasjoner og tilfeller er det viktig å ikke ta alle under samme kam, uansett hvilken side du måtte holde med.

Gjest

#73 Re:

2013-03-06 18:52

#4: -  

 

Samme skjedde hos oss at dem hadde bestemt sæ på forrhånd. Gikk etter oppveksten min pga. At æ e også barneværnsbarn, men fikk heldigvis vokst opp hos mine besteforeldre.

Gjest

#74 Re:

2013-06-25 18:58

#2: -  

 

d

Gjest

#75 Re: Re:

2013-08-10 17:33

#39: - Re:

Det er synd, men det er sånn det er.. Foreldre blir bedømt for fortid, men akkurat det holder ikke i retten om foreldrene ikke har gjort noe galt i nåtid. Derfor er det at steder som sudmannske blir et hjelpemiddel for barnevernet til å fjerne barn ifra foreldrene. Det er hjerteløst, og selv om barnevernet kansje gjør mange "gode" ting for barn, så kan det også virke som om de setter foreldre under så stort press og så mange personangrep at enkelte velger å ruse seg pga det, og på den måten påvirker til destruksjon av familier på den måten også. Alt jeg har hørt og opplevd av barnevernet tilsier at det er få som tar hensyn til barna. De vet godt at de driver med utspekulert løyn og ondskap som får store konsekvenser for familiene. Jeg bare lurer på, hvorfor, når så mange vet dette, hvorfor fortsetter det å skje? Det må settes en stopper for. Og at barnevernet skal true foreldre med mindre samvær, eller hva faen, hvis de "motarbeider" de i retten? Det er den mest hinsidige ondskap jeg har hørt i mitt liv.