la Tobias Andre få komme hjem

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra la Tobias Andre få komme hjem-oppropet.

Elisabeth Også Novembermamma2012

#1

2013-02-05 21:37

Jeg ønsker dere skal få han hjem igjen=) <3

Gjest

#2

2013-02-05 21:58

meget bra skrevet, var selv på møtet med både BV og sudmanske. trodde ikke hva eg hørte, de har ikke fått en sjanse til å vise hva de kan, har selv fire barn, det skulle eg ikke hatt hvis dette var regelen, vet ikke hva eg skal si, eg ble bare frarøvet barnebarnet mitt, men de ble frarøvet barnet sitt, det er så rått og umenneskelig at eg har ikke ord, dette er bare så trist

Gjest

#3

2013-02-05 22:10

Jeg blir så trist når jeg leser slike ting,det er kanskje litt veiledning de trenger,det vet jeg ikke,men å ta barnet vekk fra foreldre er så drastisk,det virker ikke som om at de har mye empati de som fatter slike vedtak. Hjelp
og rettledning er det som trengs. Ønsker foreldrene til Tobias masse lykke til.

Gjest

#4

2013-02-05 22:33

jeg var en av de som trodde historien til Tine og Tor Kristian var for "god" til å være sann.. jeg trodde det måtte være noe mer, noe utover det Tine fortalte inne på gruppa vår.. jeg var skeptisk og uttrykte dette til Tine. da fikk jeg tilgang til vedtaket.

det jeg sitter igjen med av inntrykk etter å ha lest dette vedtaket er at det like godt kunne vært meg som mistet sønnen min..
for grunnlaget har de funnet hjemme hos meg og...
jeg prøvde tenke meg om når min lille sønn sist spiste.. jeg fullammer men kan ikke gi et nøyaktig klokkeslett til svar; han spiste når han sist var sulten..

det har vært dager hvor både meg og samboer har sovet utenom normal døgnrytme for å være opplagt når junior er våken.. vi har til og med hatt lillegutt i senga si på soverommet mens vi sovnet i stua.. hadde selvfølgelig babycall til stede og døren oppe, men ser ikke helt hvordan dette er annerledes enn at Tine og Tor sov på soverommet mens Tobias sov i stua.

som nybakt mor med samboer jobbende i Nordsjøen må jeg innrømme at husarbeid ikke står høyest på lista og leiligheten vår har til tider vært bomba.. men det er noe som heter lykkelige barn foran strøkent hjem. jeg bruker heller energien min på å være tilstede for sønnen min når han er våken enn å rydde, så tror helsesøster hadde fått bakoversveis om hun hadde sett hjemmet vårt av og til..

samboeren min ble og plassert i forsterhjem som 12åring, og har i perioder hatt trøbbel med tilknytning. . Alt forandret seg etter vi ble sammen og jeg skjønner ikke hvorfor fortiden hans skulle gjøre han til en dårligere pappa?

den eneste forskjellen på Tine og meg er at jeg ikke har hatt noen historie med narkotika.. samboer er heller ikke hatt trøbbel med misbruk..

på meg virker det som at barnevernet har bestemt seg på forhånd i denne saken.. jeg mener de må få opplæring i barnestell på lik linje med alle oss andre vanlige mødre.

skulle Tobias tatt skade av å være sønnen hjemme hos Tine og Tor er jeg helt enig i at noe må gjøres, men man blir tar ikke et barn før man har prøvd alt.

heia rettferdighet og heia Tobias. måtte det skje det som er til det beste for deg lille venn!

Gjest

#5

2013-02-05 22:40

Jeg tenker på denne saken, hele tiden. Å tenke på hvor vondt foreldrene til Tobias har det, er som en fysisk smerte. Og at alt det vonde di gjennomgår er totalt unødvendig. Saker som har oppstått pga misunnelse og sjalusi, burde BV holde seg for gode til å lage sak ut av. Det er på høy tid BV ser i øynene at di har tatt feil i denne saken og la Tobias få komme hjem, der han hører hjemme.

Gjest

#6

2013-02-05 23:19

Helt forferdilig. Småbarn følger ikke klokken nei. Lurer på hvilken idioter tok denne avgjørelsen

Gjest

#7

2013-02-05 23:28

Begge foreldre har vært flere uker på mødrehjem for å bevise at de kunne være gode foreldre. Mange tror barnevernet er slemme og noen ganger er de gjerne det, men i denne situasjonen tror jeg de jobber for at ungen skal ha det trygt.

Gjest

#8 Re:

2013-02-05 23:57

#7: - Du må tulle kraftig nå... :O

 


Gjest

#9 Re:

2013-02-06 00:09

#7: -  

 

Har du lest vedtaket dems, om du har må du lese det en gang til tror jeg. Og har du ikke det, skamme deg for å dømme når du ikke vet alt. Har man ikke noe positivt å kommentere her så ikke kommenter. Detter er et opprop for å få Tobias hjem. Vi ber ikke dere som ikke vil skrive under gjøre det. Så la vær å kommenter om det ikke har noe positivt for saken å si.

Gjest

#10

2013-02-06 00:13

❤❤

Gjest

#11 Re: Barnevernet er noe veldig bra, men de tar også feil..

2013-02-06 00:15

#7: -  

 


Gjest

#12

2013-02-06 00:16


Gjest

#13

2013-02-06 00:21

Tine og Tor har ikke fortjent dette ! De er ansvarsføtterulle og gode foreldre! Jeg støtter de fult ut !

Gjest

#14

2013-02-06 01:36

Dette er en trist sak hvor det virker som at barnevernet har misbrukt sin "makt". Det ble ikke utprøvd andre tiltak før Tobias ble plassert i beredskapshjem. Mens saken pågår mister både mor og far dyrebar tid med sin kjære sønn. Som trebarnsmamma vil jeg tørre å påstå at det viktigste man kan gi til sitt barn er kjærlighet -og det har både Tine Mari og Tor Kristian rikelig av <3

Gjest

#15

2013-02-06 02:06

Mammahjertet mitt gråter for denne lille familien. De mister så utrolig dyrbar tid. Jeg er veldig glad vi har noe som heter barnevern i Norge, missforstå meg rett her. - Men denne gangen har de virkelig gått for langt. La den lille gutten få komme hjem igjen til mammaen og pappaen sin hvor han hører hjemme!
Camilla

#16 Re:

2013-02-06 08:05

#7: -

Jeg forstår godt at det er tankegangen. Normalt sett vil man ikke innse at en instants som er satt der for å beskytte barna dine kan plukke dem ut som blåbær i en lyng, men i dette tilfellet har barnevernet gjort en stor feil. De tok en 8 uker gammel baby fra foreldrene sine uten  grunnlag, noe som for det første er barnemishandling, men for det andre også er unødvendig. De la seg langflat, ønsket hjemmebesøk, sa barnevernet kunne komme på døren til dem når som helst. Når de da blir svart med at "de er for håpløse", uten å ha blitt tilbudt hjelp er det uproft av barnevernet å kjøre en slik avgjørelse. Når det i tillegg kommer tydelig fram at mor og far har vært under stort ubehag på mødrehjemme burde det blitt tilrettelagt slik at de kan se barnet med foreldrene uten forstyrrelser og overvåkning - da for eksempel via hjemmebesøk. Dette ble ikke aktuelt. Høres det rettferdig ut? At en avgjørelse skal taes basert på en presset situasjon hvor en vet at en mister det kjæreste en har om en ikke er en perfekt mor og far? Når man i tillegg er førstegangsforeldre og har møtt mye motstand, da blir man stresset og nervøs. Dette merker et barn. I dette tilfellet har barnevernet gjort ALT feil, slik jeg ser det. Ingen avgjørelser de har tatt har vært til det rette for barnet - og uavhengig av utfall tror jeg nok dette er noe som kommer til å sitte langt inne hos barnet i oppveksten, da de tok det i tilknytningsfasen og gjorde det så massivt eksponert som det er nå.

Tobias Andrè fortjener en god oppvekst han også, og den retten holder barnevernet på å ta fra ham. Barnevernet gjør sikkert mye godt også, men jeg som har mange venninner som er oppvokst i barnevernet, mange gode venner, og familiemedlemmer, har ALDRI hørt at de gjør en bra jobb. Ikke en gang når man er utav barnevernet og liksom skal være voksen og forstå alt det gode barnevernet har gjort har de blitt takket. De som derimot har blitt takket er miljøterapautene, og de som faktisk gjør en jobb. I noen tilfeller er barnevernet et foreldrevern hvor de plasserer barn inn igjen i utrygge familier. I andre tilfeller er de et ødeleggelsesredskap. Dette er det siste. Jeg har enda tilgode å se dem være et BARNEvern.


Gjest

#17

2013-02-06 10:35

Nå er det tide att B.V bedyrer sin skyld og får Tobias hjem til sine foreldre, der han hører hjemme :(

Gjest

#18

2013-02-06 10:37

Kom hjem lille venn, vi savner deg <3
L-E-N-A

#19 Re:

2013-02-06 10:38

#7: -

Du er jammen dum du! Les gjennom vedtaket en gang til din nepe!


Gjest

#20

2013-02-06 10:40

vi er selv foreldre til en flott gutt på 14 mnd..dette kunne like gjerne vært oss...pga tidligere livstil er vi i åpen kontakt med b.vernet..å det er ikke alltid lett...STÅ PÅ

DE SOM FATTER SLIKE VEDTAK UTEN Å HA PRØVD Å HJELPE FAMILIEN TIL Å HOLDE SAMMEN FØRST SKULLE FÅTT FENGSELSSTRAFF PÅ LIK LINJE MED ANDRE KRIMMINELLË <3

Hold et åpent sinn

#21 En sak har alltid mange sider.

2013-02-06 12:27

En sak har alltid mange sider. Jeg sier som House "Everybody lies".- Ingen her inne som kan vite nøyaktig hvordan denne saken er totalt sett bortsett fra barnevernet og den familen det gjelder. Forsåtrsegpåere er og blir forstårsegpåere.

Gjest

#22 Re: En sak har alltid mange sider.

2013-02-06 13:45

#21: Hold et åpent sinn - En sak har alltid mange sider.

Jo kjære du. De kan det. Tenk på dem som har lest vedtaket da.. Hold et åpent sinn du, helt til bv kommer å smekker av deg fingrene å tar fra deg DITT barn på 0 grunnlag. Å prøv å bli trodd etterpå, du kommer til å bli ødelagt innvendig. Ønsker du å vite mer? Kontakt foreldrene da? Så får du nok vite om du ønsker!

Hilde

#23 Re: Re:

2013-02-06 14:44

#9: - Re:

Nettopp, når man ikke får lest vedtaket skal man heller ikke dømme. Dersom oppropet skal ha riktig slagkraft oppfordrer jeg til å få et revidert (anonymisert) skriv av vedtaket lagt ut. Kanskje dere da vil få flere signeringer. Å fullstendig rakke ned på skeptikere løser ikke saken, dere må få den mer frem for å avfeie all skepsis og overbevise. Håper mitt innslag her vil hjelpe saken.

jeg som la ut nr 9.

#24 Re: Re: Re:

2013-02-06 14:59

#23: Hilde - Re: Re:  

 det må bli opp til foreldrene til Tobias Andre, det står veldig mye personlig inne i det vedtaket og å få det anonymisert vil ta en god stund, pluss at man kan aldri få sånne ting helt og holdent anonymt. men verdt et forsøk å spørre de ja. =)

takk for tips. =) kanskje folk da vil se litt mer hva som er rett og rimelig.

 


Gjest

#25 Re: Re: Re: Re:

2013-02-06 16:38

#24: jeg som la ut nr 9. - Re: Re: Re:

om man vil prøve alt for å få tilbake sønnen- tror eg kkje det å skulle være anonym hjelper. da er det legge seg flat- bruke media - og få gjenomlyst saken offentlig. om de da er urettferdig behandlet- kreves og en offentlig unskyldning og familien har lite tape.