la Tobias Andre få komme hjem

Objektiv leser

/ #72 BV

2013-02-25 14:53

I 99% av tilfellene gjør jo BV en meget god jobb. Det er jo mange barn som reddes på denne måten. Tenk dersom BV hadde fått en bekymringsmelding og ikke fulgt den opp, og noe forferdelig hadde skjedd, for et ramaskrik det hadde blitt.
Etter at det er sagt, er det jo absolutt mulig at det blir gjort feil hos BV som i andre instanser. Selve saken har jeg lite grunnlag for å kommentere, annet enn at dersom Tine og Tor har blitt gjort urett, håper jeg virkelig at de får tilbake sin kjære Tobias. Det er jo forferdelig der en slik feil blir gjort, og så klart skal det ikke skje. MEN, det er vanlige mennesker som jobber i BV også. Alle kan gjøre feil. Så sant er det en grovere feil å ta fra egna foreldre barnet sitt, enn det er å ha dressing på hamburgeren til en allergiker.
Selv jobber jeg i skolen, og har for det meste gode erfaringer med BV og for en fantastisk jobb de faktisk gjør, og vi er ufattelig heldige i Norge som har en sånn institusjon som beskytter barna våre.
Når det er sagt, ønsker jeg Tine og Tor lykke til, og dersom urett er begått, vil ting ordne seg, selv om skadene som er gjort vil bruke lang tid på å leges. Samtidig er det fantastisk at mennesker som dere står frem og forteller deres historie (dersom dette stemmer så klart, og det er jeg ikke i stand til å uttale meg om), og være med på å utvikle BV til en bedre institusjon og være til inspirasjon til andre i liknende situasjoner.

I alle situasjoner og tilfeller er det viktig å ikke ta alle under samme kam, uansett hvilken side du måtte holde med.