la Tobias Andre få komme hjem


Gjest

/ #55

2013-02-11 02:14

Helt enig med Beathe. Noe må ha skjedd, hva har barnevernet sett. Og dere sier at barnevernet ikke har gitt dem veiledning? Da må jo det være noe foreldrene har gjort (som de ikke burde gjort?), som barnevernet har sett grundigere på. Det største spørsmålet jeg stiller meg er hva denne bekymrings meldingen gikk ut på, hvordan det startet.

Det skal veldig veldig mye til for at barnevernet river en familie i to. Og barnevernet skal gi veiledning og prøve alt mulig før de tar så drastiske tiltak som å frata de barnet. Og dere sier at dette er gjort helt bak mål. Men barnevernet må jo også i evt en rettsak bevise at de har rett, på samme måte som foreldrene må bevise at de har rett. Hvorfor vant barnevernet?. hvorfor klarer barnevernet å bevise så sterkt ovenfor retten at de har rett. I retten sitter det (forhåpenvis) nøytrale mennesker, visst ikke er det bare å anke.

Jeg tenker i værtfall at dette blir helt feil måte å gjøre ting på før hele saken er kommet på bordet og folk faktisk vet hva de skriver under på.Hjelper dessverre ikke å gå til media med en underskrifts kampanje, hvor det viser seg at folk har skrevet under på noe de ikke vet hva er eller hele bakgrunnen for det. Dessverre

Dette er forferdelig tragisk, men en ting må ikke bli sett svart på. Barnevernet gjør også utrolig mye bra, så tror ikke vi skal svartmale det helt :). Kanskje ikke i denne saken, men i mange andre saker gjør de vanvittig mye bra :)