la Tobias Andre få komme hjem

Beathe

/ #52 Hva med sannheten?

2013-02-10 23:24

Helt enig med deg som sier at folk ikke kan vite hva som skjer bak lukkede dører. Jeg synes det er veldig rart at Tobias ble tatt fra de dagen FØR de skulle få reise hjem fra mødrehjemmet. Tror det er flere andre som også synes det er noe som skurrer. Terskelen for at et barn skal bli tatt ut av et hjem, er meget høy. Barnevernet er der for å hjelpe, og tenke på barnets beste. I denne saken vet jeg at ikke hele historien er blitt fortalt. Jeg har sett ting med mine egne øyne. Ingen av de eier snev av selvinnsikt, og vennlige råd blir møtt med likegyldighet og irritasjon. Det jeg stiller meg undrende til, er hva som skjedde på mødrehjemmet siden han ble tatt dagen før hjemreise. Er det ikke flere der ute som lurer på dette? Jeg og alle andre har kun hørt deres versjon, og de har ikke akkurat vært tilbakeholden med alle feil barnevernet har gjort. De har kritisert barnevernet opp og i mente, men ikke nevnt et eneste ord om hva de selv har gjort gale! Noe er det, og hvis de vil ha støtte fra utenforstående, så bør hele sannheten komme frem!
Når det er sagt, så synes selvfølgelig at det er grusomt at han ble tatt, kan ikke forestille meg den smerten de føler nå. Tobias har det bra der han er nå, og ja, klart han skal få komme hjem til sine foreldre når den tid kommer, men de må få orden på sine ting først. Det de skal være glad for oppi dette, er at Tobias er for liten til å skjønne hva som skjer. Det er Tine og Tor det er verst for, Tobias vil ikke huske dette når han blir eldre. Det er en trist sak, og jeg håper virkelig de får han tilbake etterhvert...