Eiendomsskatt og skolehverdag på Askøy

Signer dette oppropet om du vil støtte en gjeninnføring av eiendomsskatt øremerket vedlikehold/utbygging og drift av skoler på Askøy.

Info under om hvorfor dette er viktig:

Askøy kommune fjernet eiendomskatten. Nå går ikke budsjettet i balanse hvis ikke det utføres kritiske tiltak som skolenedleggelser i nord, samt foreslåtte kutt av viktige stillinger som miljøarbeidere og utførelse av nødvendig vedlikehold på eksisterende skoler i neste budsjettperiode.

Konsekvenser kan bli at flere vil slite med skolehverdagen og forfall av eiendom vil akselerere.

Disse kuttforslagene vil merkes av mange.

For å få budsjettet til å gå opp er det foreslått å kutte tiltak som miljøarbeider stillinger, mot og trivsel programmer. Det foreslås også kutt i kompetanse/videreutdanning til lærere. Kritiske planlagte vedtak er å legge ned nærskoler i nord. Barna skal busses fra nord på øyen til skoler i sør. Barna vil miste sin nærskole og kan ikke gå/sykle til skolen mer. Dette vil bety ragnarok for bebyggelse og bygder i nord og barnefamilier vil gjerne unngå bosetting der, trolig med påfølgende fall i boligverdier og usikkerhet for utbyggere.

Ved å signere gir jeg Per-Henrik Nicolaysen fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.