Koronatesting ut av ungdomshallen - Lillehammer

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Koronakompromisset: Nå blir det både is og testing

2020-10-27 14:46:50

GD.no opplyser 26.10 at det skal etableres midlertidige lokaler i forbindelse med Ungdomshallen som fast teststed for covid-19.

– Det bygges en brakkeløsning i tilknytning til det eksisterende anlegget. Akkurat hvordan det blir er ikke klart, men det skal løses sammen med dem som jobber her, sier gruppeleder i Arbeiderpartiet Lillehammer, Merethe Kjellberg til GD.

I utgangspunktet er dette en beslutning som skulle vært tatt av administrasjonen i Lillehammer kommune, men denne underskriftskampanjen tvang politikerene på banen. Saken skal opp i kommunestyret på torsdag, men flertallet er for den nye løsningen.

Hallen skal islegges, men enkelte av garderobene og andre arealer kan øremerkes testlinjen.

Enigheten innebærer også at isen i Ungdomshallen kan bli fjernet på kort varsel igjen.

– Vi kan gå tilbake til dagens løsning i løpet av 48 timer. Men det må til et veldig stort utbrudd. Sannsynligvis såpass stort at det ikke er lov til å drive med idrett mer, sier Rahaman til GD.

Tusen takk til alle som har signert, denne gangen nyttet det.

Mer informasjon på GD:

https://www.gd.no/koronakompromisset-na-blir-det-bade-is-og-testing/s/5-18-1229781 , som også er hvor jeg har hentet informasjonen til denne kunngjøringen.

Martin Alnes

Vurderer nytt teststed.

2020-10-10 21:25:28

Ordfører på Lillehammer, Ingunn Trosholmen, sier kriseledelsen i kommunen vurderer andre steder enn Ungdomshallen for koronatesting.

«Dette arbeidet er kommet langt, og så snart kriseledelsen har et tilstrekkelig grunnlag for vurdering vil det bli tatt en endelig avgjørelse om å beholde Ungdomshallen som teststed eller bytte til et nytt. Hovedmålet er hele tiden å ivareta innbyggernes sikkerhet, slik at vi kan leve livene våre mest mulig normalt.»

I brevet beskriver ikke Trosholmen noen konkrete alternative teststeder. Hun sier det er mye bra med Ungdomshallen.

kilde; https://www.gd.no/kororatesting-i-ungdomshallen-vurderer-andre-steder/s/5-18-1211629

Martin Alnes

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.