Vi vil slå ned korona-mutantene!

Til Regjeringen;

Befolkningen vil stanse korona-mutantene!

Vi ønsker ikke at korona-mutantene skal få spre seg i den norske befolkningen.

Vi var ikke forberedt på pandemien i fjor vinter. Da den kom ble vi først fortalt at smitten måtte få spre seg i samfunnet. Det var ikke mulig å kontrollere smitten ble det hevdet. Da vi først prøvde klarte vi lett å kontrollere smitten.

Nå er vi der igjen. Der vi ikke skulle være. Uforberedt på en ny trussel av samme slag. Ulike mutanter med høyere smittsomhet, dødelighet og vaksineresistens. Vi vil stanse denne smitten.

Dette er viktigere enn gult nivå og økonomiske enkelttiltak. Det er ikke for sent å hindre andre mutasjoner å komme inn. Det er ikke for sent å ta kontroll på mutasjonene. Ikke undervurderer evnen vår til å stå sammen. Vi kan vinne mot viruset.

B117 er 30-70% mer smittsom, antatt 30% mer dødelig og virker å ramme barn langt mer enn tidligere mutanter. B117 er mye farligere enn det vi har opplevd så langt. I UK har 50 000 mennesker dødd på to måneder. Andre mutanter som omgår vaksinene er også kommet.

Slipper vi løs smitten blant barna vil mange barn smittes. De skal ikke vaksineres. Hva blir konsekvensene for dem? En ny studie viser st halvparten av barna som får MIS-C (en senvirkning av Covid19) får varige hjerteproblemer. I Sverige har barneintensiven på Lund vært full i høst. Dette i en situasjon uten mutantene. I England er skolene stengt og smitten har vært enorm. Det samme skjer i Irland, Portugal og Israel. Der mutantene har tatt overhånd vil skolene forbli stengt lenge.

Korona-mutanter er uønsket i Norge.

Hva er planen? Skal vaksineresistente mutanter også få slippe inn i landet og få begynne å spre seg?

Epidemier kan stanses. Hvis vi vil. Hvis vi samarbeider. Hvis vi er kreative. Hvis vi er proaktive. Det har mange andre land vist.

Norge var ikke et land som gav opp og slapp smitten løs i mars 2020. Også da ble det sagt at vi måtte gi opp, men vi er ikke et land som gir opp. Vi ønsker å stanse korona-smitten.

For barna, for de eldre, for næringslivet og for kulturlivet. Stans smitten en gang for alle.

Lag en ordentlig branngate mot skogbrannen der ute. Stans ulmebrannene her hjemme. Hold alt utstyr klart til å slukke eventuelle gnister som kommer inn. Bare ikke gi opp.

Skal vi lykkes må vi stanse mutant-importen:

1. Karantenetiden må bli lengre - 14 dager

2. Karantenen må overholdes - på egne hotell e.l.

3. Lage regelverk som minimerer risiko for smitte ifm langtransport, samfunnskritiske pendlere og annen utenlandsk arbeidskraft.

Hvis dere trenger hjelp til innovasjon, løsninger og nytenkning så er vi her. Spør oss. Opprett gjerne en digital portal hvor vi kan bidra med løsninger på store og små problemer som må løses for å stanse smitten.

Taiwan inviterte folket til en slik digital dugnad da smitten var løs i januar 2020. Tenåringer og voksne kom med innspill til myndighetene om hvordan de kunne løse felles problemer smartere sammen. Det kan vi også klare.

Bare ikke gi opp. Vi er lei av jojo-lockdowns og vingling. Vi vil bli kvitt koronaen. Slå ned smitten kraftig og hold den nede.

Slå ned mutant-smitten i Norge    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Slå ned mutant-smitten i Norge fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.