Stopp nedbygging av lekeplasser på Mule.

Levanger Kommune planlegger omregulering av to lekeplasser til næringsareal. Uten å sørge for at det blir stilt fullverdige erstatningsarealer for lek til barn og unge.

Det er 7,4mål fotballbane, ballbinge, sykkelbane og arealer til generell lek som vil forsvinne ved omregulering til næringsareal.

Vi er kjent med at plan for Mule Næringspark skal opp til behandling i Plan- og Utviklingsutvalget 7.feb 2024.

Vi ber om at Plan- og Utviklingsutvalget avviser saken nå, da det ikke er utført tilstrekkelig utredning og forhold knyttet til Barn/Unge og trafikksikkerhet.

Vi Minner om at kommuneplanens arealdel med bestemmelser av 23.03.2022, sak nr.21/22 er gjeldende for planområdet. Bestemmelsene har tydelige krav til lekeareal for barn og unge i flere delpunkt i denne saken og §1.9.2 sier. REF: Rikspolitiske retningslinjer for barn og planlegging skal legges til grunn for reguleringsplaner. Dette må utføres før saken kan behandles.

I denne saken skal 2 regulerte lekeplasser omreguleres til næring.

Referat fra rikspolitiske retningslinjer punkt 5 d: Ved omdisponering av arealer som i planer er avsatt til fellesareal eller friområde som er i bruk eller er egnet til lek, skal det skaffes fullverdig erstatning.

Vi krever lekearealene erstattet arealmessig likeverdig.

Link til planbeskrivelsen

Signer oppropet og hjelp oss i denne kampen.

Ved å signere gir jeg Tor Albert Kverkild fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.