Stopp kutt i Hurtigbåt og ferge tilbudet i Nordland!!

Vi er sterkt imot kutt i ruteproduksjon og nedbygging av Nordlandskysten. De foreslåtte kuttene i utarbeidelse av nytt samferdselskart er en krigserklæring og godtas ikke av befolkningen. Vi har forståelse for at det ses på effektivisering og nye måter å frakte folk og gods på. Mye kan bli bedre. Men den stadige nedprioriteringen av folket langs kysten har nådd lavmål og nå er det NOK. Gi oss muligheter til vekst og vi skal gi Nordland det tilbake ti tusen ganger. Verdiskapningen langs kysten er enorm, ressursene ligger langs leia. Folk bor og trives i øyriker og langs kyststripa. Generasjoner før oss har utviklet samferdselskartet til det vi har i dag. La oss ikke være dem som lar dette rives ned!!!