HASTER!! Utbygging i Hektneråsen

Kommentarer

#14

Denne bebyggelsen vil ødelegge utsikten vår og gjøre at vi får innsyn.
Det vil bli svært mye støy for oss som er nærmeste nabo (på andre siden av vegen).
Det er mange prosjekter rundt på Hektneråsen som ikke er ferdige. Disse må ferdigstilles før nye prosjekter starter. I tillegg er det brannutstyr på feltet som er ødelagt og som ikke har blitt ordnet.
Vi har blitt lovet butikk på feltet, denne må på plass før annen utbygging påstartes.

(Fjerdingby , 2018-08-19)

#34

For høye blokker og for mye trafikk. Bedre utnyttelse av arealet slik at trivsel øker

(Fjerdingby, 2018-08-19)

#37

Jeg signerer fordi, dette er viktig og avgjørende for å ikke møte på samfunnsutfordringer noen år ned i veien for dette området.

(Rælkngen, 2018-08-19)

#45

Jeg er enig i alt som står ovenfor.

(Hagasletta 6, 2008 Fjerdingby, 2018-08-19)

#58

Positiv til prosjektet men synes husene maks skal være 4 etasjer.

(Fjerdingby, 2018-08-19)

#60

Alt som er skrevet i brevet er det bred enighet om i området. Det er for rask vekst i området i forhold til gjeldene infrastruktur. Spesielt viktig for meg er punktene som gjelder barn og unge.

(Fjerdingby, 2018-08-19)

#63

Jeg er enig i alle punkter i brevet.

(Tristilvegen 33, 2008 Fjerdingby, 2018-08-19)

#67

Utbyggingen er ikke tilpasset terrenget og for høyt. Fremtidig trafikkavviklingen er ikke ivaretatt.

(Fjerdingby, 2018-08-19)

#91

Hjembygda som blir ødelagt

(1850, 2018-08-19)

#97

Rælingen kommune virker kun opptatt av fortetting og skatteinntekter, men har ingen plan om skole, vei og kollektivnett med denne økningen i innbyggertall. I prinsipp skal alt dette gå gjennom nedre rælingsvei som kun har ett felt. Det er allerede så mye kø at eksisterende innbyggere vurderer fraflytting. Man burde lært av ekspansjonen i Fetsund kommune. Først når boligpriser falt og mange flyttet måtte de bygge ut veiene for redde kommunen.

(Rælingen, 2018-08-19)

#104

Ønsker at kommunen tenker på trafikken her, og at skolene må kunne ta imot alle barna som blir å flytte hit om Store blokker skal komme. Ønsker matbutikk og forsamlingslokale. Ungdommer må få et tilholdssted innendørs!

(Tristilsvingen 48, 2018-08-19)

#116

Jeg ser et fokus som er helt feil, her er det kun snakk om å tjene penger for salg og kjøp av tomt og bolig. Kommunen trenger å fokusere på folket som alt bor her. Innflyttingen som har skjedd de siste 10 årene trenger fremdeles å tilpasses i skolesystemet og barnehage i nærområdet, flere innflyttere gjør at kommunen MÅ bygge ut eller bygge flere skoler og barnehager i nærområdet fortløpende. Har kommunen råd til så store oppdrag?

(Fjerdingby , 2018-08-19)

#117

Dette er en fare for barn som går langsveien og blir en enda større belasting på riksveien. Kommunen burde sette mer fokus på Fjerdingby Omsogssenter, skoler og barnehager.

(Fjerdingby, 2018-08-19)

#120

Det er viktig for meg at spesielt ungdommen må sysselsettes! Vi må ha nok å gjøre inne og ute for store barn/ungdom og kommunen må tørre og stille krav! Uten tidsfordriv for ungdommen finner de lettere på faenskap og det vil vi vel unngå!? Se skatepark/lekeplassen på Marikollen, en sånn skulle vi heller hatt på smestad enn massevis av små lekeplasser med sklier og husker.

Trafikken er farlig her, daglig må skolebarn gå ut i veien pga. Parkering på gangvei etc. Det har og vært tilfelle med sprenging når skolebarn har gått nære på vei til skolen.

Vi må ha en kommune som står opp for oss, stiller krav og tenker på barna våre - de er fremtiden!

(Fjerdingby, 2018-08-19)

#121

Det må først og fremst være ett godt nok tilbud til de som allerede bor her før det bygges ut mer i området. Butikken på Aamodt er allerede overbelastet og behovet for butikk er stort. For å unngå feil miljø er det viktig at det finnes tilstrekkelig med fritidstilbud for barn.

(Hektneråsen, 2018-08-19)

#124

Dette er mitt nærområde og vi ønsker at dette skal være et sted vi vil fortsette å satse på å bo fremover. Disse forandringene bør vurderes nøye da de vil ha så stor betydning for så mange familier. Brevet viser veldig viktige innspill av betydning.

(Hektnerhagan, 2018-08-19)

#128

Ikke tatt hensyn til terrengtilpasning, og heller ingen konkret plan for trafikkavvikling. Det er også regulert utbygging i flateby(Enebakk) og mange av beboerne der bruker samme vei som oss.

(Fjerdingby , 2018-08-19)

#129

Lite gjennomtenkt utbygging fra kommunen.

(Smestad, Fjerdingby, 2018-08-19)

#131

Rælingen kommune bygger ut uten å sikre nødvendig infrastruktur. I tillegg vil høyhus være fullstendig feil i dette området.

(Nordby, 2018-08-19)

#145

Jeg signerer fordi jeg er enig med argumentene i denne saken om at vi ønsker matbutikk og forsamlingslokaler. Slike høyreiste bygninger passer bedre inn i terrenget nord for Fjerdingbykrysset. Med altfor dårlig plan angående skolens kapasitet, så er dette ikke en realistisk plan.

(Fjerdingby, 2018-08-20)

#146

Jeg støtter brevet og innholdet.

(Trettåsen 9 2008 Fjerdingby , 2018-08-20)

#154

Infrastruktur og skoler MÅ hensynstas før utbygging av et så stort område

(Fjerdingby, 2018-08-20)

#159

Alt for mye trafikk nær barnehage

(Fjerdingby, 2018-08-20)

#162

Område er ikke beregnet for så store bygg. Utviklingen til kommune er en helt feil tanke gang om fortetting av denne bygda . Rælingen blir ødelagt av dette .

(Hagasletta 7, 2018-08-20)

#164

Utbyggingen må bremses! Vi står allerede i kø ned mot Lillestrøm hver morgen. Marka må bevares!

(Smestad , 2018-08-20)

#169

Dette er en utbygging som strider mot alle tidligere planer for området. Utbyggeren har holdt igjen informasjon, og helt frem til endelig forslag til regulering har det vært snakket om 4-6 etasjer.

Fortetting med høyhus bør i all hovedsak foregå ved knutepunkter. Blokkene blir plassert ruvende i terrenget og bryter mot all annen utbygging i området. Kommunen har vært svært strenge med å ha en streng pla på arkitektur og uttrykk i området og dette strider mot det som tildigere er vedtatt.

Krysset Tristiveien/Nedre Rælingsvei er allerede belastet og med den utbygning som allerede er bestemt før dette blir det betydelig økning i trafikk. Blokker på 4-6 etasjer vil begrense dette noe.

Kommunen har merket seg at det er massiv motstand mot denne endringen, og har merket seg at naboer ikke har fått informasjon selv når det er forespurt.

Jeg foreslår derfor at reguleringen endres slik at topp på nye blokker blir satt til 220moh.

Utbygger har da handlefrihet til å velge arkitektur som faller mer naturlig i terrenget og som ikke blir like ruvende som 8-10 etasjer blokker.

(Fjerdingby, 2018-08-20)

#171

Infrastukturen har ikke kapasitet. De er for høye og terrenget er ikke hensyntatt.

(Hektnerhagan, 2018-08-20)

#173

Vår sønn går i barnehage der oppe. Vil ikke at hverdagen hans skal preges av mye bygging og støy når han er i barnehagen.

(Rælingen, 2018-08-20)

#176

Jeg blir en av nærmeste naboer og er allerede plaget med økende støy og eksoslukt. Vi har ikke mottatt varslebrev i vårt sameie Løvlia Boligsameie, men jeg ble nylig gjort oppmerksom på det av en nabo som hadde fått varslebrev.

(Jakobsbråtan 64B, 2018-08-20)

#177

Dette må kommunen ta hensyn til! Viktig med et forebyggende perspektiv også, når det bygges mange enheter.

(Fjerdingby, 2018-08-20)

#180

Blokkene er 4 etg for høye! Matbutikk og forsamlingslokale kommer på Marikollen! Ser ikke noe grunn til at det skal være i hektneråsen/smestadtoppen

(Nordby , 2018-08-20)

#182

Området blir overbelastet, uten tanker om infrastruktur, ALA nærbutikk, et sted barn/ ungdom kan søke sammen til, løsning rundt utkjøring fra hektner ut på rælingsvei!

(Rælingen, 2018-08-20)

#183

Det blir for mye. Der blir mindre stier, og vi tar bare mer og mer av hjemmet til dyrene som lever i naturen. La ulven leve i stedet for å bygge, hvis ikke er det folkets skyld at det kommer ulv nærmere, og da skal de virkelig ikke klage!

(Fjerdingby , 2018-08-20)

#184

Vi bor i området, og blir berørt!

(Fjerdingby, 2018-08-20)

#189

Andre ting som vei, butikk, tilholdssted etc må ordnes før det bygges enda flere boliger.

(Fjerdingby, 2018-08-20)

#195

Helt enig i alle punktene. Mat butikk, skoler og vei må prioriteres først.

(Grindlia , 2018-08-20)