NEI til Bussvei i Kvernevik Ring

Kommentarer

#1

Jeg er imot kommunens forslag om bussvei i Kvernevik RIng!

(Kvernevik, 2018-01-26)

#2

Dette passer seg ikke

(H0afrsfjord, 2018-01-26)

#3

Jeg ikke ser logikken i i dette planforslaget, det finnes flere andre stede å legge opp til ladestasjon. Eksempelvis på jordene ved gamle shellstasjonen. Ang raskere fremkommelighet for buss er kvernevik ring ikke en traffikkert vei og vil heller ikke bli det etter den nye 4 feltsveien kommer dersom vi fortsetter å holde fartgtensa nede. Da vil gjennomgangstrafikken gå langs 4feltsveien og det vil ikke lønne seg å kjøre gjennom kvernevik ring. Det som derimot kan være en ide er å ikke tillate parkering langs denne veistrekningen for å lette fremkommeligheten til buss.

(Kvernevik, 2018-01-26)

#5

Det er et helt uhørt forslag om regulering som har komt opp! Skal min familie på syv miste hjemmet og måtte flytte, for at her har kommunen bestemt at bussene skal lade og sjåførene få toalett?
Vi har bodd her i 17 år! Jeg har aldri sett en eneste buss kjøre i kø, eller være full noen gang. Behovet er ikke tilstede hverken for bussvei eller ladestasjon/toaletter, og ihvertfall ikke på bekostning av å ødelegge hjemmene til flere barnefamilier og eldre!
Jeg vil også miste arbeidsplassen min! Jeg driver næringsvirksomhet i huset, Bente Salongen (frisør)
Nei, dette må bare stoppes med det samme!

(4049 Hafrsfjord, 2018-01-26)

#11

Støtter ikke forslaget

(Kvervevik, 2018-01-26)

#12

Det har aldri vert kø på denne veien og at det de skal gå inn i private eiendommer for å lage bussvei . Snuplass og toaletter. Sløsing av penger. Og ødeleggelser av private eiendommer

(Kvernevik, 2018-01-26)

#14

Jeg kan ikke se hvordan det kan være behov for egen bussvei rundt Kvernevik Ring! Jeg har aldri sett at bussen blir hindret av biltrafikk rundt ringen. Dette kan mulig forsvares hverken økonomisk eller utifra samfunnsmessige behov.

(Kvernevik, 2018-01-26)

#18

Tankeløs og uvettig bruk av fellesskapets midler. Bussen blir aldri hindret av noe som helst, dette er jo egentlig en lite trafikkert forkjørsvei.
Er jo bare en ting å si om den som har kommet på dette: «hatt det håve»....

(Ærfuglveien , 2018-01-26)

#26

Vi ikke har behov for bussvei på en så liten strekning, hvor trafikken per i dag flyter fint !

(Kvernevik , 2018-01-26)

#29

Bussveien fungerer utmerket idag i ringen, få vekk parkerte biler fra veien så blir det enda bedre. Tullete å bruke penger på dette, bruk pengene der hvor trafikken er størst! Tjensvoll krysset for eksempel!

(Hafrsfjord, 2018-01-26)

#34

Uhørt at mange hus skal rammes! Uhørt at vi skal være mer redde for barna våre pga høyere fartsgrenser!!!!

(Kvernevik, 2018-01-26)

#36

Fordi den vill komme rett utfor vinduet mitt i Måkeveien !!!

(Hafrsfjord, 2018-01-26)

#39

Min familie har bodd langs Kvernevik Ring i 38 år. Dette er ikke en traffikert vei som har behov for at bussen trenger egen prioritering.

(Kvernevik, 2018-01-26)

#41

Det er direkte meningsløst å bygge buss vei rundt Kvernevik ring, med tilhørende snuplass / ladeplass. Dette kan det legges opp til på oversiden av gamle shellstasjon uten at noen boliger blir berørt. Eneste plassen bussen har forsinkelse på Kvernevik ring er i forbindelse med inn og utkjøring begge ender. Det kan løses med egne påkjøringsfelt i fbm den nye transport trasseen som skal bygges. Og eller med lysregulering i rushtimene.

(Kvernevik, 2018-01-26)

#43

Vi bor langs ringen og dette vil få uheldige konsekvenser for trafikk rundt vår bolig. Samtidig som barn ferdes her.

(Hafrsfjord, 2018-01-26)

#47

Alt fungerer bra som det er i dag. Egen bussvei her er det dummeste jeg har hørt

(Kvernevik , 2018-01-26)

#57

Jeg bor i Kvernevik og vil ikke ha det her. Det er et fint område nært sjøen. La det være slik det er og tenk på naturen og nærmiljøet.

(4049, 2018-01-26)

#58

Jeg er helt imot dette forslaget, da vi syns da dagens kollektiv tilbud er helt utmerket. Har ingen innvendinger på dagens løsning.

(Hafrsfjord, 2018-01-26)

#62

Jeg vil ikke ha bussvei i Kvernevik ring

(Kvernevik, 2018-01-26)

#66

Helt uenig i den nye busstraseen...det ikkje behov for ha egen trase her...her er lite trafikk

(Kvernevik, 2018-01-26)

#67

Dette er helt på tryne. Hvorfor bruke så mye penger på et slik unødvendig og dyrt prosjekt. Bussruten rundt Kvernevik Ring fungerer som det er.

(Hafrsfjord, 2018-01-26)

#68

Bussveien kan gå langs Kvernevik vn. Kvernevik ring skal ha minst mulig trafikk pga skolebarn og nærmiljø.

(Kvernevik ring 22, 4049 Hafrsfjord, 2018-01-26)

#71

Det er alt forliten trafikk til at buss skal ha egen vei.

(Havørnbrautene, 2018-01-26)

#72

Har lyst

(Stavanger , 2018-01-26)

#73

Galskap å ødelegge et helt nabolag for å lage buss-endestopp når det ligger en forfallen shellstasjon og svære jorder bak som kan brukes, uten å ødelegge for mange familier.

(Stavanger, 2018-01-26)

#80

Den trengs ikke , det er ingen trafikale problem pr i dag for bussen..Bortkastede penger på et problem som ikke finns. Det lager det derimot vamskeligere for øvrig trafikk. Helt uforståelig !

(Hafrsfjorf, 2018-01-26)

#84

Keep the bus park where it currently is today. There is plenty of land to expand the bus park as needed over time in Revheim/Madla. Stop wasting our tax money and use it properly please!!

(Kvernevik , 2018-01-26)

#91

Jeg ser ikke en eneste grunn til å lage bussvei i Kvernevik, hvor bussen allerede har forkjørsrett og aldri blir forhindret av annen trafikk. Vi som berørte huseiere mister garasje, bod, parkeringsplass, hage og ikke minst taper verdi på eiendom og bolig, kun fordi politikerne har satt seg et mål om x antall km med bussvei. Bortkastede millioner som kunne vært brukt på 4-feltsveier!

(Kvernevik, 2018-01-26)

#93

Det er ikke et behov for bussvei. Bruk skattepengene pengene våres på viktigere saker.

(Kvernevik , 2018-01-26)

#95

Jeg ser ikke en eneste grunn til å lage bussvei i Kvernevik, hvor bussen allerede har forkjørsrett og aldri blir forhindret av annen trafikk. Vi som berørte huseiere mister garasje, bod, parkeringsplass, hage og ikke minst taper verdi på eiendom og bolig, kun fordi politikerne har satt seg et mål om x antall km med bussvei. Bortkastede millioner som kunne vært brukt på 4-feltsveier!

(Kvernevik, 2018-01-26)

#98

Dette er helt galt dere kan ikke være på denne planet

(Kvernevik , 2018-01-26)

#100

Unødvendig tiltak som berører fastboende i Kvernevik.

(Randaberg, 2018-01-26)

#104

Det berører meg, da jeg bor i Kvernevikring.

(Stavanger, 2018-01-27)

#107

Det er noe av det dummeste forslaget jeg noen gang har sett, totalt meningsløst.

(Kvernevik, 2018-01-27)

#108

Unødvendig med busstrasse,det er lite trafikk i Kvernevik Ring,bruk pengene der det er behov for oppgradering

(Kvernevik, 2018-01-27)

#109

Hva skal ringen med.en buss vei. Det er ikke det beste forslaget som er kommet.

(Terneveien, 2018-01-27)

#111

Er oppvokst i Kvernevik. Besteforeldrene til mitt barn bor her fremdeles.
Alle er helt imot dette forslaget! Tåpelig.

(Egersubd, 2018-01-27)

#114

Lite gjennomtenkt. Lage en forferdelig busstrasse, gjennom en trygg skolevei. Idioti! Nei lag enveiskjøring på Kvernevik ring i stedet. Da blir skoleveien enda tryggere

(Kvernevik, 2018-01-27)

#118

Dette virker urimelig for dem det berører.

(Stavanger , 2018-01-27)

#128

Systemet som eksisterer fungerer fint

(Stavanger, 2018-01-27)

#134

Fordi det er helt på tryne av en idé !

(Kvernevik/krykkjeveien, 2018-01-27)

#136

Ønsker ikke bussvei rundt kvernevik ring, heller ikke ladestasjoner.

(4049 hafrsfjord, 2018-01-27)

#141

Wivian

(Kvernevik ring 24 , 2018-01-28)

#148

Unødvendig

(Stavanger, 2018-01-29)

#149

Bussveien har for stor inngripen i vårt nærmiljø!

(Stavanger, 2018-01-29)

#151

Så lite trafikk som det er igjennom Kvernevik ring ser jeg ingen grunn til å ha en bussvei her!

(Kvernevik, 2018-01-29)

#160

Imot bussvei

(Tananger, 2018-01-30)

#161

Jeg er sterkt i mot og forandre på noe som fungere utmerket !!!! Vil ikke se skatte pengene blir brukt på tull og tøys. Ps bygg tunellen under Hafrsfjord

(Stavanger, 2018-01-30)

#162

Dette er lite gjennomtenkt og en dårlig løsning for beboerne i dette området.

(Stavanger, 2018-01-30)

#163

Kort spørsmål.... Når har det vært kø i Kvernevik Ring?

(Hol, 2018-01-30)

#171

Fordi bussvei ødlegger for alle. Feks bussvei i Tananger, noen må gå, sykle veldig langt for å komme til bussholdeplass. Det ville lettet på trafikken om biler og fikk kjøre på de veiene, spesielt i rush trafikken.

(Tananger, 2018-01-30)

#174

Dette er fullstendig galemathias!

(Hafrsfjord, 2018-01-30)

#175

Jeg tror ikke politikerne vet ka de bruke penger på her. Dette er en vei med lite trafikk og kor i all verden har de fått det fått det ifra at der e kø problemer. Bruk pengene på noe bedre enn dette. Oppvokst her ute og har kjørt bil til alle døgnets tider og har aldri sett ein kø. La Vigå være.

(Kvernevik, 2018-01-31)

#176

Har bodd i Kvernevik. Aldri opplevd at bussen blir hindret av biltrafikken.

(Silsand, 2018-01-31)

#177

Det virker for meg som om dette forslaget gjør en altfor stor inngripen i private boligområder - uten at behovet egentlig er der. Det må da finnes andre løsninger?

(HAFRSFJORD, 2018-01-31)

#178

jeg bor her i kvernevik å det vil berøre min arbeidsplass

(Stavanger , 2018-01-31)

#179

Dette er sløsing av penger, Bruk heller disse pengene der det trengs, Egen buss veg Dette er absolutt ikke nødvendig buss står aldrig i kø i kvernevik.

(kvernevik, 2018-01-31)

#180

Jeg vil ha gjennomkjøringen slik den er i dag, pga småbarn og dårlig til beins.

(Kvernevik, 2018-01-31)

#183

Er oppvokst i Vigå. Har aldri opplevd at det er problemer for bussen å ta seg frem. Lag en rundkjøring med Nordbø heller, slik at bussen kommer lettere ut/inn på veien

(Randaberg, 2018-01-31)

#184

Jeg signerer, fordi det ikke er behov for bussvei rundt Kvernevik ring. Jeg tar bussen til og fra jobb i rushtiden og det er aldri et problem rundt Kvernevik ring. Sjekk gjerne opp på de realtid-data som dere får fra bussene ;-) Derimot finnes det andre plasser som er flaskehalser og som burde prioriteres i stedet. Allerhelst hadde løsningen ikke vært buss.

(Kvernevik, 2018-01-31)

#185

Dette er nesten like latterlig som påfunnet de såkalla folkevalgte hadde i Tjensvoll krysset..himmel og hav,hva skal vi med en bussvei der det ikke er verken trafikale eller kollektive transportproblemer??det finnes areal til dette formålet like over kommunegrensene,på viste f.eks..Lurer mest på om veimyndighetene her er med på et eksperiment,der det forskes på hvor mye dumt man kan komme på etter inntak av rusmidler i arbeidstiden.

(Hafrsfjord, 2018-01-31)

#187

Uenig i tiltaket

(Kvernevik, 2018-02-01)

#192

Nina Steinnes

(Sundelia24, 2018-02-02)

#194

Fordi huset mitt skal rives

(Ørnaberget , 2018-02-03)

#198

Ødelegger godt bomiljø. Har aldri sett bussen bli forsinket i nåværende vei.

(Kvernevik, 2018-02-06)

#200

Jeg signerer fordi jeg bor nær
Kvernevik ring.

(Kvernevik, 2018-02-06)