Rundkjøringer med lyskryss skal kun gjelde kryssende trafikk

Et lite forsøk på og se om det faktisk kun er noen få som er imot dette lyskrysset som er brukt i rundkjøringer i hillevåg/mariero.

Dette er tydelig en trafikk og kømaskin som ikke er gjennomtenkt fra A til Å, det som kanskje er gjennomtenkt er at dette kanskje er gjort bevisst for det er sannelig ikke vanskelig å se hvordan man kunne unngått dette kaoset.

Her kunne enkle grep ha gjort hillevåg og mariero tilnærmet køfrie med ETT enkelt tiltak

Felt til kryssende trafikk ( altså de som skal til venstre) trafikken som skal rett frem og ellers ut av rundkjøringen gjelder ikke lysene for.

Bussene plukker tross alt opp passasjerer imellom strekningen til den skal ut igjen, og her er det ingen signallys ( hvor det egentlig burde vært kun når bussen skal ut på veien igjen)

Så her har vi faktisk den løsningen som burde ha vært.

Istedet har det blitt laget en kømaskin uten like og som kommer til å gå på helsa løs til de som venter på bussen midt i dette, midt i veien.

Her har vi faktisk noe som burde vært klinkende klart fra da dette makkverket ble bygget?

Istedet for dette så har vi nå altså kø til alle døgnets tider når bussene kommer, både når de skal slippe av passasjerer og ta på passasjerer så blir det ofte rødt for ALL trafikk. Alle skal stoppe og i rushtiden er det faktisk utrolig at dette er lov. Og såklart forøvrig og.. Det er kø her hver gang en buss står noe for lenge og tar på eller slipper av passasjerer.

Fullstendig unødvendig.

Folk som står på bussen står da midt i veien nå i eksos fra alle retninger og kan dette være særlig bra for helsa?

Hvorfor skal folk stå og få lungeskader for at biler skal helt unødvendig stoppe opp ?

De få bilene som faktisk skal til venstre bør det omgående bli laget et felt til slik at trafikken kan få lov og få sin flyt slik det var før dette kom ?

Det komiske er jo at så stor kø som det blir av dette er jo med på forverring av det meste og gir kø langt utover denne nevnte strekningen, men dette bryr de seg tydeligvis ikke om.

Så her kan vi håpe at med nok stemmer så kanskje det kan ringe en liten bjelle hos de som har ansvaret?