Redd Lovleg

32E68A22-E682-4405-AC20-0F4BA535D52D.jpegGi Lovleg en sjanse til.
Vi er mange som er veldig skuffet over at Lovleg avsluttes etter bare to sesonger. Serien har ikke hatt like høye seertall som Skam, men har en jevn og trofast følgerskare som serien har betydd mye for. Den har truffet mennesker i mange ulike aldre, og av ulik nasjonalitet, og vekket stort engasjement i kommentarfeltet. Den er mye mer enn bare god underholdning. Serien tar opp problemstillinger rundt identitet, selvbilde og kjønn på helt nye måter.
Vi mener også at den trengs fordi den på en helt unik måte representerer noe annet enn det å være ung i akkurat Oslo, som jo er det vi ser mest av i liknende serier. Den representerer også sømløst et mangfold, og er jevnt over en serie av så høy kvalitet at det er vanskelig å forstå og akseptere at dette eventyret skulle ta slutt så brått. Hvis "Jenter" (forøvrig en veldig god serie) på NRK Super kunne få hele ti sesonger, kan vel Lovleg i det minste få en tredje sesong? Slå et slag for dialekter og nynorsk, poesi, primærfarger, noe litt annerledes og rart og gi Lovleg mer tid og rom til å vokse og utfolde seg! Det er vårt ønske.

Ved å signere godkjenner jeg at Silje kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Vi vil annonsere dette oppropet til 3000 mennesker. Vi vil reklamere for dette oppropet overfor personer som ser på andre opprop på nettstedet vårt, men som ikke har sett på dette oppropet enda.