Nordlandet til Trøndelag - Opprop fra Nordlandet Grendalag

Nordlandet til Trøndelag

Nordlandet Grendalag har fått i oppdrag av bygda med å se på muligheten for å søke om en grensejustering for å flytte Nordlandet over til Trøndelag og Heim Kommune.

Bygda har gitt klare signaler om at vi er lei av å bli nedprioritert, nedlagt og avskrevet av vår egen kommune.

Ved å se nordover til Heim kommune, så ser vi en kommune som har tatt initiativ for utvikling og nytenkning. Det bygges boligfelt og nye boliger. Det satset på ny teknologi og næringsareal. Bedrifter, næringsliv og kommune står sammen for å skape nye arbeidsplasser, men også for å bevare arbeidsplassene som allerede finnes.

Å bli en del av Trøndelag Fylke vil også gi noen klare fordeler:

• Et bedre helsetilbud med kort veg til St Olavs Hospital (Orkdal og Trondheim).
  • Større mulighet for ungdommene våre når det gjelder videregående opplæring. Og det vil knytte oss nærmere teknologihovedstaden Trondheim og NTNU.
  • Nærmere tilknytning til det aktive næringslivet innenfor sjøbruk i Trøndelags-regionen.
  • Vi vil bli tilknyttet et sterkt og livskraftig kommunesenter på Kyrksæterøra med en god og solid infrastruktur og et rikholdig servicetilbud.
  • En lokal skole i Hellandsjøen.

For at Grendelaget skal kunne starte søknadsprosessen for grensejusteringen, må vi dokumenter skiftelig at grenda i stort flertall står sammen og er enige.

Vi har derfor laget denne underskriftskampanjen,  der alle over 16 år som har hjemmeadresse 6699 Kjørsvikbugen (Kjørsvikbugen, Dromnes, Vikan) kan signere.

Underskriftskampanjen blir behandlet konfidensielt, og den som signerer kan selv velge å være anonym.

Du kan også møte i Grendahuset Tirsdag 12. desember kl 1900 for signering. Da kan vi også kan gi mer informasjon og svare på eventuelle spørsmål.

Under kan du se en ordsky og kart-utsnitt som viser vårt forslag til nye grenser hvis Nordlandet eventuelt innlemmes i Trøndelag.

Ordsky.jpg

norgeskart_1.jpg

norgeskart-utskrift-3-kopi_4.jpg

norgeskart-utskrift-3-kopi_3.jpg

norgeskart-utskrift-3-kopi_5.jpg

Ved å signere gir jeg Nordlandet Grendalag fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.

Vi viser ikke denne informasjonen offentlig på nettet.