Nei til tredelt ferie for alle i Sektor Helse og Livsmestring i Aurskog Høland kommune!

På oppfordring fra medlemmer i Fagforbundet Aurskog- Høland og Rømskog og Norsk Sykepleierforbund Aurskog- Høland, er det opprettet en underskriftskampanje. Innsamling av underskrifter gjøres for å synliggjøre misnøyen blant ansatte med gjennomføring av tredelt sommerferieavvikling i Aurskog-Høland kommune fra 2020.
Innføring av tredelt ferieavvikling for alle ansatte i Sektor Helse og Livsmestring oppleves urettferdig da mange avdelinger har klart å gjennomføre sommerferieavvikling uten bruk at vikarbyrå og uten større ulempe for arbeidsgiver. Tredelt ferieavvikling vil medføre at ansatte vil måtte avvikle ferie fra uke 26 i pulje 1, og t.o.m uke 34 i pulje 3.  En styrt feriefritid, gjennom større spredning av sommerferien, oppleves som ett inngrep i privatlivet til den ansatte.

Norsk Sykepleierforbundet, Aurskog Høland og Fagforbundet, Aurskog-Høland og Rømskog    Kontakt personen bak underskriftskampanjen