For dyrene våres. NEI til nyttår fyrverkerier og JA til laser oppvisning istedenfor.

Jeg har selv en hund som er livredd fyrverkerier og i år var det så ille at folk begynte tre dagar før nyttår.

Jeg er i Venstre parti og har nå sendt dem på Stortinget som jeg har som venner på facebook dette og håper dere alle med dyr også skriver under på min underskrift kampanj som jeg også kan gi dem pluss til kommunene.

Så vi får stoppe alt av fyrverkeri på nyttårsaften og istedenfor har laser oppvisning men også har jeg sendt lensmann på Vestvågøy dette og håper han også legger frem mitt forslag i kommunestyret på Vestvågøy.

Dette er til Venstre kommuner rundt om i landet også dere som sitt på Stortinget og lurte på om dere kan legge frem mitt forslag ang nyttår raketter.

Alt av raketter burde forbys og istedenfor burde Norges begynne med sånn laser oppvisning istedenfor nyttår raketter tanke på våre hunder og dyrene både i fjøsen og naturen. I år begynte de på fredagen så min hund livredd og skalv som et aspeløv her. Hun er nødt til og holde seg fra kl.14.00 på nyttårsaften til langt ut på formiddagen dagen etter. En gang tok hun seg ut av selen og full panikk stakk av og hadde det kommet en bil da så kunne hun blitt påkjørt. Alt av raketter burde forbys rett og slett og istedenfor byttes ut til sånn laser oppvisning. Ikke meningen at våre hunder skal holde seg så lenge pga folk sin respektløshet men også er det ikke lov og begynne før kl.er 00.00. på fredagen ringt jeg politiet også sendt dem på messenger at nå må de finne ut hva de skal gjøre med dette problemet.

Også maile jeg både rådmannen og ordføreren forrige året ang mitt forslag men ikke et svar fra noen av dem.

Men om dere som sitt på Stortinget også dere alle i mitt parti rundt om i landet også kunne fått dette igjennom ang laser oppvisning som flere og flere kommuner i Sverige begynt med, for nå har vi også Ukraina flyktninger her og jeg tenker på barnen som kommer rett fra krigen hit.

Hjelper ikke mye at de vet dette er raketter for dette ligger så dypt i blodet denne redselen med smeller så vi må jo tenke på dem også føler nå jeg.

På lørdagen kl. 14.00 så var jeg ut med Joy og da hun tisse så small det og hunden fikk full panikk og kjente hjertet hennes slå gjennom båndet. Så begynner de også dagen etter nyttår og det er galskap rett og slett. Alt av fyrverkeri burde forbys helt og holdent.

Ved å signere gir jeg Jessica Bergnér fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.