KrFs landsstyre må støtte mistillitsforslaget mot Listhaug

Tirsdag 20.03.18 avgjør Stortinget om det fortsatt har tillit til Justis-, beredsskaps- og innvandringsminister Sylvi Listhaug.

Listhaug viste med sin Facebook-post at hun ikke hadde tillit til Stortinget. I tillegg brukte hun en forkastelig retorikk der hun mente at Arbeiderpartiet er mer opptatt av terroristers rettigheter enn den norske befolkninga. Etter fire ganger på talerstolen på Stortinget ble det endelig tvunget frem en lite oppriktig beklagelse fra statsråden. Hun viser ingen oppriktig anger. Dette viser også at hun ikke forstår hvilke krefter hun setter i sving med slik ytterliggående, konspiratorisk og antidemokratisk retorikk og hva dette kan føre til. Norge har aldri glemt.

Det finnes ingen grunn til at Stortinget skal vise støtte til Listhaug.

Foreløpig har Rødt, Arbeiderpartiet, SV, MDG og Senterpartiet bekreftet at de vil stemme for. Mandag avgjør KrFs landsstyre om de vil støtte forslaget.

Undertegnerne av dette oppropet kommer med en sterk oppfordring til KrF om å stemme med opposisjonen. Folket har ingen tillit til Sylvi Listhaug!