IKKE LA BARNA VÅRE BLI PÅKJØRT!!!

I Havnegata i stjørdal, mot Molovika er fartsgrensen 50 km/t. Denne holdes desverre ikke og er uansett for høy med tanke på veiens bredde og trafikken der. Farten bør reduseres til 40 km/t . Det er flere boliger nær veien og ingen gang/sykkelveg der. Veien er smal, det er mye tungtransport mot Havnen, travle arbeidsfolk og båteiere. Det er heller ikke belysning flere plasser. Uoversiktlige veikryss og svinger. Alt dette setter oss myke trafikanter i stor fare. Gående med både hunder, barnevogn og ikke minst syklister utsettes for unødvendig stor fare. Barn kommer syklende i stor fart fra Storvikaveien, uten å tenke på vikeplikt og krysser Havnegata. Det har vært flere nestenulykker i krysset der! I et gammelt ordtak sies det at det ikke blir satt lokk på brønnen før et barn har falt oppi... Vi kan ikke sitte å vente på en ulykke før noe skjer... 20190217_211919.jpg

Ved å signere godkjenner jeg at Monika Tryggvadóttir kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.