Gi ditt opprop for å Behold BUA Eidskog slik den er i dag for barna våres

Screenshot_20231006_005104.jpgHei først og fremst beklager for ett langt innlegg jeg fikk snaura det inn litt men det ble fremdeles litt langt men håper du tar deg tid til å lese det da jeg og forhåpentligvis du finner dette opprørerne.

Jeg ønsker med dette innlegget å legg vekt på min frustrasjon rettet mot ett stort problem som har kommet meg for øret greit vi ikke bor i enn godt beskod komunne men det jeg har hørt har egentlig gjort meg ganske så opprørt for å si det mildt.

Å er ganske så oppgitt, rett føre valget hørte jeg på parolen til våres lokale politikere skryte den her bygda opp i skyene noe di har full rett til gjøre å den oppfattelse deler jeg med di.

Di nevner også viktigheten med utvikling og snu trenden ved fra flytting etc, men noen få "timer" seiner kom di med den brak nyheten at di ser seg nødt til å legge ned møteplassen på bua for å spare penger.

der egentlig folk i alle aldre kommer, men da spesielt alle skolebarna våres.

Dette er dems egne lille verden, møteplass utenom skole og Sfo di kommer ditt for spille, tegne, male, perle, bygge Lego, ja rett og slett drive med generelle hobby aktiviteter sammen og ikke minst låne utrolig mye bra fritids utstyr.

Dette er jo den eneste plassen våres barn har muligheten til å møtes på fritiden foruten sportslige aktiviteter. Dette er noe helt unikt for BUA på Skotterud, da andre har kun bua til utlån av utstyr og ingenting mer, noe som også er veldig unikt med denne plassen er at di frivillige ser til at utstyret er orden og blir reparert ved behov noe ikke alle bua plasser gjør ergo di sparer mer penger enn andre siden di gjør jobben selv

Å la oss innse det først som sist ikke alle barn er interessert i sport å ikke alle foreldre har verken råd eller anledning til å følge opp på den type ting.

Så da spør jeg,

jeg har for all del ikke akkurat satt meg ned å telt men jeg har forstått at det ikke er akkurat uendelig med møte plasser for oss voksne men det er nok å ta av og disse drives jo frivillige ( misforstå meg rett jeg synes dette er helt topp) men dere politikere velger da å ta bort det enne kanskje det enneste J*** tilbudet dere har til barneskole elver her i bygda fremfor noe annet det er vel å si det mildt, rimelig patetisk gjort.

Tilbake til parolen, for å snu fra flyttingen så begynner man helst ikke ved å ta bort det lille man har for Eidskogs framtidige generasjoner,  det er jo å skyte seg selv i foten.

PS BUA sin utlåns del skal bestå, men tilbudet med møteplass skal utgå

Ønsker underskrift kampanje på dette slik at møteplassen kan bestå for fremtidige generasjoner.

Tom Kristoffer Tuhus Lyngaas    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Tom Kristoffer Tuhus Lyngaas fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.