Nei til bom i Solveien

Quoted post

Sæter

#17 Re: Re: Hvem tjener dette best ?

2014-11-08 13:10

#16: Finn Øystein Bergh - Re: Hvem tjener dette best ? 

Jeg ser du er mest opptatt av anonymiteteten til den/de som ikke er enige i grunnlaget for denne aksjonen. Oppropet i seg selv ser anonymt ut for meg.

Til saken: Ja, hvorfor ikke skaffe seg bedre faktagrunnlag Finn ? Hva i all verden er bedre enn å se resultater av et gjennomført forsøk ? Det et vel nesten ikke mulig å være mer selvmotsigende.

Følgende er klippet fra facebooksiden "NordstrandGjennonfartstrafikk" :

...Mange mener det er en god start på veien mot fullgod løsning. Gjennomføring av prøveordning med boligsone vil også holde gjennomkjørings-problemene på Nordstrand på politikernes agenda i tiden fremover. Endelig gjøres det noe! Dette har Nordstrandsfolk jobbet for i mer enn 40 år! Man vil kunne bruke erfaringer fra stengningen til å argumentere for andre/bedre løsninger.

Det argumenteres med at det pågår mange byggearbeider på Nordstrand som kan forverre situasjonen, og at dette tilsier at prøveordningen må utsettes. Ett motargument der kan være at prosjektene vil forsinke gjennomkjøringstrafikken og slik at dette i seg selv kan ha en virkning,,,,, klipp slutt

-

Det er forferdelig synd at dere ser helt bort i fra at mulige virkninger nevnt her, faktisk kan være riktige og kan tjene oss alle. Dere ønsker i stedet å stoppe den eneste muligheten vi har fått til å løfte og synliggjøre  problemet. Men,men

 

Replies

Finn Øystein Bergh

#18 Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ?

2014-11-08 16:43:32

#17: Sæter - Re: Re: Hvem tjener dette best ? 

Mitt syn på anonymitet har ingenting med meningene å gjøre. Poenget er at kommentarer - enten man fremmer sitt syn, svarer på andres kommentarer eller for den saks skyld stiller spørsmål ved andres motiver - innebærer aktivitet på et annet plan enn bare å signere. For meg er da det eneste redelige å stå frem med fullt navn. Dette gjelder enten man diskuterer bom i Solveien eller lar seg engasjere av artikler i ymse nettmedier.

Du har rett i at det ikke fremgår hvem som har lagt inn (er administrator for?) oppropet. Jeg vet heller ikke hvem som har organisert det, men motstanderne av bom er uansett ikke mer anonyme enn at mange av dem har stått frem på forsiden av Nordstrands Blad. Jeg har vel lagt til grunn at de alle er del av samme bevegelse.

Du har også rett i at et bomforsøk ville fremskaffe mer informasjon - i alle fall om det ble ledsaget av faglige holdbare trafikktellinger m.m. Men for meg hadde det vært mer naturlig å starte med å skaffe seg et bedre faktagrunnlag før man igangsatte et slikt forsøk.

"Mange mener det er en god start på veien mot fullgod løsning", skriver (refererer) du. Der er vi uenige. Jeg mener det er en dårlig start i feil retning på denne veien. Jeg anser det som overveiende sannsynlig at bivirkningene vil overstige gevinstene med god margin - og at politikerne tvert om vil slå seg til ro med dette når de på kritiske spørsmål kan vise til at de har "gjort noe", "demonstrert handlekraft" som det heter i politikken. Da flyttes oppmerksomheten til andre områder - og da får vi en dårlig løsning pluss svakere momentum mot løsninger som hadde hjulpet.

 

 


Gjest

#19 Re: Re: Re: Hvem tjener dette best ?

2014-11-08 16:46:07

#17: Sæter - Re: Re: Hvem tjener dette best ? 

 PS. Jeg fikk aldri svar på mine spørsmål om aliasene NIF og Sæter. Svarene lar seg formodentlig fremskaffe på annen måte, men det hadde jo vært enkelt å få svar her - på det som var enkle ja-/nei-spørsmål.