Bevar Forsvarets musikk/Save the Norwegian military bands

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Bevar Forsvarets musikk/Save the Norwegian military bands-oppropet.


Gjest

#76

2015-10-03 13:02

Marinemusikken må fortsette! Basta! Mange har hatt glede av den som medvirkende og mange har hatt glede av å lytte til den.

 


Gjest

#77

2015-10-03 15:05

Fordi, vi ville bli et " fattigere" land. Og skolekorpseneså medlemmer trenger noe å strekke seg etter.

Gjest

#78

2015-10-03 15:12

Jeg signerer fordi jeg har hørt hvor flinke og hvor viktige slike korps er for korpsmiljøe og kultur i landsdelene, kanskje spesielt i nord. Mvh Astrid

Gjest

#79

2015-10-03 16:26

Musikk er viktig.Forsvarets musikere gjør dn kjempejobb også i det lokale musikkmiljøet i hele landet.Denne virksomheten MÅ IKKE NEDLEGGES.

Gjest

#80

2015-10-03 16:28

Fordi det får katastrofale følger for Norges kultur hvis så mange blåserstillinger nedlegges. Hva med utdanningsintitusjonene? Det Norske Forsvaret burde forsvare sin fantastiske kulturarv! Det er jo det første de burde forsvare!

Gjest

#81

2015-10-03 16:33

Jeg spiller i korps selv, og jeg har lyst til å ha den muligheten å spille sammen med Forsvarets musikkorps !

Gjest

#82

2015-10-03 17:11

Signer og del. Vi ønsker at forsvaret sine korps skal fortsette. 17 Mai i Bergen blir ikke det samme uten.

Gjest

#83

2015-10-03 17:34

Utrolig viktig korps for midtnorges musikkliv. Viktig premiss for Nm janitsjar. Utrolig dyktige instruktører for lokale korps.  Fantastisk reklame for luftforsvaret.


Gjest

#84

2015-10-03 17:50

Den svenska Marinens Musikkår räddades bla med hjälp av många fans i andra länder, tex Norge! Klart att vi svenskar stöttar Norge i motsvarande kamp för Forsvarets Musikk! Er situation verkar ännu värre utifrån det presenterar förslaget! Heja Norge, ge järnet!!

Gjest

#85

2015-10-03 20:46

Forsvarets musikk har stor betydning for det profesjonelle og det frivillige musikklivet rundt omkring i Norge. Deres musikere virker i mange sammenhenger, direkte som utøvere og ved å stille sine kunnskaper, ferdigheter og nettverk til disposisjon for amatørensembler. Og hvorfor gå musikklinje ved videregående skoler, hvorfor gå på folkehøgskole med blåserspesialisering eller fortsette med høyere utdanning som blåser hvis arbeidsmulighetene som utøvende begrenses til de få blåserplassene i symfoniorkestrene? Et sted må de komme fra, disse gode forbildene, de dyktige og tilgjengelige instruktørene og de som gir oss gode musikalske opplevelser ute i regionene.

Gjest

#86

2015-10-03 22:23

Jeg har signert på dette oppropet fordi forsvarets musikk er så viktige bidragsytere innenfor kultur i distriktene og byene, og er også en viktig bidragsyter til å opprettholde den gode korpskulturen vi har i Norge.

Gjest

#87

2015-10-03 23:03

Til alle mine fb-venner,gakk hen og gjør ligeså!
Den viktigste saken i kultur-Norge akkurat nå!

Gjest

#88

2015-10-03 23:49

Sjøforsvarets Musikkorps gir den beste julekonserten år etter år. De sprer musikk glede resten av året også med sine konserter som er for alle i alle aldre!

Gjest

#89

2015-10-04 00:25

Fordi det er fantastisk flinke utøvere som bidrar til å opprettholde og videreføre Norges kulturarv. Heia Marinemusikken!

Gjest

#90

2015-10-04 07:28

Disse profesjonelt korpsene har svært stor betydning for opplæring og rekruttering i mang deler av landet. Hva ville Landslaget i fotball vært uten lokale fotballag? De profesjonelle aktørene er viktige også utenfor Oslo, og ved å være en del av Forsvaret sikrer vi struktur og stabilitet på en bedre måte enn ved å bli underlagt Kulturdepartementet. Blir de borte fra Forsvaret blir de nok borte for godt!

Gjest

#91

2015-10-04 07:50

Dette oppropet føler jeg at hele Norge bør skrive under på.
Når de med sparekniven ikke forstår at de spikker selveste "Mor Norge" i vårt eget kjøtt og blod så må vi si ifra. Forsvarets musikk handler ikke om arbeidsplasser, men om vår identitet, selvfølelse, 17. mai, at de er tradisjonsbærere av både kultur og historie, vår felles stolthet osv.
For meg kan det å legge ned Marinemusikken sammenlignes med å legge ned Gardemusikken.


Gjest

#92

2015-10-04 07:51

Korpsene har stor betydning og ringvirkninger for musikkmiljøet i landsdelene de er plassert. Det er viktige arbeidsplasser for musikere og bidrar til å holde kvaliteten på norsk musikkliv på høyt nivå. Kjempeviktig å beholde spredning og fordeling av disse viktige aktørene rundt om i Norges land! Flytt dem over i et annet budsjett dersom Forsvaret bygges ned slik det ser ut. Viktig kulturinstitusjon! Vi har ikke råd til å miste dem!

Gjest

#93

2015-10-04 08:24

Jeg signerte pga. at dette er en fin tradisjon og ha militærorkester, vokste opp med den gleden og høre dem holde konsert i Trondheim gater, og var bestandig flotte konserter.

 


Gjest

#94

2015-10-04 08:52

Eg ynskjer å markere motstand mot ei regjering som gjer det dei kan for å legge ned store deler av norsk musikkliv.

Gjest

#95

2015-10-04 09:23

Forsvarets korps er spydspissene for korpskulturen i Norge og viktige kompetansebærere i samfunnet.

Gjest

#96

2015-10-04 09:26

Forsvarets Musikk er Norges eldste musikktradisjon og burde vært fredet! Det er en katastrofe for landet hvis det forsvinner!

Gjest

#97

2015-10-04 09:55

Fordi korpset er svært viktig for byens kulturliv, for barn og ungdom som får undervisning i kulturskolen og korps. Vi blir fattigere uten Forsvarets musikkorps!

Gjest

#98

2015-10-04 10:31

Det er helt grunnleggende for forsvarets legitimitet at det også er tilstede som en positiv innflytelse på andre samfunnsområder. Forsvarets musikk er en del av kulturarven som skal forsvares!

Gjest

#99

2015-10-04 10:54

Jeg er oppriktig enig i at vi må bevare musikken! Har hatt tre sønner i korps og en av dem i Gardemusikken. Snakk om musikkglede!

Gjest

#100

2015-10-04 10:58

Etter at regjeringen kjøper stealth teknologi som allerede er forbigått av radarteknologi og tier stille om en overskridelse på 200% (42 MILLIARDER) velger de da å skjære ned på noe som utgjør 0.3% av budsjettet.......og ikke går ut på dato