Bevar Forsvarets musikk/Save the Norwegian military bands

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Bevar Forsvarets musikk/Save the Norwegian military bands-oppropet.


Gjest

#126

2015-10-05 21:31

Fordi jeg har 2 barn som har gått i korps og når man ser hvor vanskelig det har blitt å rekruttere barn og ungdom så må man i alle fall ikke legge ned gode korps som skal være forbilder. Kultur er viktig og korps gir mye glede for både store og små. Korps er også en viktig kulturbærer!

Gjest

#127

2015-10-05 21:35

En tragedie for Norge som nasjon, dersom våre dyktige militære korps forsvinner. De er flotte innslag i lokalsamfunn, samt god inspirasjon for barn til å bli med i korpsbevegelsen!

Gjest

#128

2015-10-05 22:37

Ønsker å bli musiker, men det er allerede få arbeidsplasser. Ikke fjern de som eksisterer og utgjør en stor del av arbeidsplassene

Gjest

#129

2015-10-05 22:39

Dersom disse forsvarskorpsene legges ned, forsvinner det profesjonelle musikklivet og dermed også pedagogene fra distrikts-Norge! En utrenskning som vil ta musikkgleden og drømmen fra publikum og fra de som skulle blitt de kommende generasjoner med utøvere på alle nivå.

Gjest

#130

2015-10-05 22:46

Født og oppvokst i Harstad. Fått Divisjonsmusikken inn med morsmelka. Har 52års tjeneste i Forsvaret. Meningsløst å "myrde" noe så tradisjonsrikt som Militærmusikken. Tenk på alle høytideligheter, markeringer osv, hvor den type musikk hører med. Det kommer til å bli stusslig uten. Nedleggelse vil være en planlagt voldtekt mot en av våre viktigste militære tradisjoner.

Gjest

#131

2015-10-05 23:13

Marinemusikken har en viktig funksjon i nærmiljøet både som kulturinstitusjon og som instruktører for skolekorpsene.

Gjest

#132

2015-10-06 05:48

The military band is vital to the cultural life of the region. To remove them would be a cultural disaster for Bergen.


Gjest

#133

2015-10-06 06:15

Fordi jeg selv har erfart å få spille i Divisjonsmusikken i Harstad og vet hvor stor betydning korpset og musikerne har for lokalbefolkningen i hele NordNorge. Det er nesten utrolig at Forsvarsledelsen ikke fatter betydningen av dette. Takk til alle som går ut og sier fra og gjør noe for å bringe lys til saken

Gjest

#134

2015-10-06 07:50

Jeg mener det er viktige kulturinstitusjoner som nå står i fare for å bli utradert ved et enkelt pennestrøk.

Gjest

#135

2015-10-06 08:03

Forsvarskorpsene er først og fremst viktige forbilder for unge og eldre musikere. De er med på å inspirere andre med instruksjon, dirigering, samspill, og oppvisning. For mange musikanter, er drømmen om å kanskje begynne i et av forsvarskorpsene, med på å holde spillelysten oppe. Så bevar korpsene, musikk og kulturlivet har behov for de!

Gjest

#136

2015-10-06 08:14

Fordi jeg er musiker, musikklærer, organist m.m., og ser dette som viktig - for kulturlivet, også i Forsvaret! MEN! Jeg bruker ikke penger på dette! TH.

Gjest

#137

2015-10-06 11:10

Det er svært viktig for alle at millitærlorpsene får bestå der de har sin forankring idag .
De står for kvalitet av ypperste merke i det lokale musikklivet og har stor verdi som som forbilder .
Tubon

#138 Re: Re: #25: - Norge trenger flere kulturbærere. Levende musikk og profesjonelle musikere er hel

2015-10-06 12:39

#122: - Re: #25: - Norge trenger flere kulturbærere. Levende musikk og profesjonelle musikere er helt se 

Dette er gode ideer, og de er allerede iverksatt ute i Forsvarets korps.


Gjest

#139

2015-10-06 13:24

Det er en skam for Verdens rikeste land å nedprioritere kultur, deriblandt musikk og Den kongelige norske marines musikk korps i sin særdeleshet. Norge blir fattig uten.

Gjest

#140

2015-10-06 13:31

Det blir tragisk for musikkmiljøet i de respektive byene hvor militærmusikken er i dag!!!! At alt skal sentraliseres i Oslo, er helt vanvittig!! Ser ut som de "sparer på skillingen og lar daleren gå"!!!
MF

Gjest

#141

2015-10-06 15:04

Musikk er viktig. Det er viktig for barn og unge å kunne spille et instrument. Korps er for alle. Divisjonsmusikken inspirerer. Ansatte i divisjonsmusikken gjør en stor innsats som instruktører i korps og på kulturskoler. Korpsene turnerer rundt i landsdelen til glede og inspirasjon for befolkninga. Vi trenger korpsmusikk!

Gjest

#142

2015-10-06 15:22

Våre militære korps representerer og ivaretar hver dag nettopp det som er verdt å forsvare, vår kulturarv.

Gjest

#143

2015-10-06 17:01

Forsvarets musikk er en svært viktig kulturbærer i hele landet - gjennom kulturskolene, skolekorpsene, musikklinjene i vdg skole og konserter. De er også en del av symfoniorkestrene i det ganske land. Hvis vi ikke forsvarer vår kultur, hva skal vi ellers kjempe for?

Gjest

#144

2015-10-06 17:17

Musikk er en viktig del av vår kultur i alle sammenheng! Å " spare vekk " slikt har vi ikke råd til i lengden.
Gjest

#145

2015-10-06 18:28

Jeg har hatt utrolig stor glede av korps. Det hadde vært utrolig trist om unge musikkere ikke har noe å se opp til og frem til


Gjest

#146

2015-10-06 19:29

Jeg signerer dette oppropet fordi jeg synes det er en kulturell katastrofe for Norge om denne grunnmuren for all norsk janitsjarmusikk blir revet ned. Alle forsvarets musikkorps er distriktenes kulturbærere og inspirasjonskilde for amatørmusikere over hele landet. I tillegg til et bredt utvalg av konserter året gjennom bidrar musikerne som instruktører og dirigenter i mange av Norges amatørmusikkorps. Å gjennomføre denne nå planlagte nedleggelsen vil derfor ha en meget stor negativ synergieffekt også for landets amatørkorpsbevegelse!
Dette må politikerne ikke la skje! Dette har vi ikke råd til å miste!

Gjest

#147

2015-10-06 19:48

Vi trenger tradisjonsbærere innen norsk korpsmusikk. Forsvarets Stabsmusikkorps er for meg symbol på tradisjonsbærere i musikken.


Gjest

#148

2015-10-06 20:36

Profesjonsmuligheter gir en høykvalitets amatørstamme. Tar man vekk profesjonen i et område rammer det hele musikkmiljøet, og barn og unge vil på sikt få et forringet tilbud.

Gjest

#149

2015-10-06 21:16

Brudd med langvarige tradisjoner som er verdt å holde fast på.
Viktig ressurs for resten av kulturlivet i nærmiljøet med sine profesjonelle musikere.


Gjest

#150

2015-10-07 07:19

Fordi Marinemusikken er Hortens identitet, og fordi alle forsvarskorpsene er en helt nødvendig og viktig del av norsk kulturliv. Jeg ser det som et enormt tap for landet, hvis de blir redusert eller fjernet.