Bruk hundepose!

Nå er jeg mektig lei all hundemøkka som ligger langs veier og parker osv. Er det virkelig så vanskelig for hunde eiere og ta opp møkka etter hundene sine??? Det er tross alt en av de jobbene du har som hundeeier!
Her i Hønefoss kan jeg snart ikke lufte mine 2 dvergdachser pga at det er møkk overalt og jeg har en som er meget sensitiv og blir mye syk pga dette!
Tenk deg om som hundeeier, ta med deg pose på tur! Det er ikke dyrt skjønner du, som ikke plukker opp, det er en skarve tier på Rema 1000 og har du ikke den tiern for å få med deg det hunden din legger fra seg, er parker i mange byer  faktisk utstyrt med gratis poser, så ta med deg en haug så har du!

Nå er det også påvist parvo virus i Norge, det kan få dødelig utgang for din hund hvis den ikke er vaksinert, men om hunden er vaksinert er heller ikke en sikkerhet for at din hund ikke blir syk. Med behandling og vaksine vil den mest sannsynlig unngå døden. Du er vel glad i hunden din? Det er så viktig og ta opp etter de, for dette parvo viruset er så smittsomt at det holder om du får tråkket i noe møkk da du er ute eller får på klærne dine og hunden snuser på det. Det kan faktisk smittes på denne måten.

Så min bønn til hundeeiere, vær snill og plukk opp etter hunden din. Foruten parvo viruset går det nå jevnlig over hele landet blodig diare på hundene og hva gjør at det smitter? Nettopp den møkka som ligger igjen etter hunden. Husk andre hunder snuser på den møkka som ligger der, og det er nok.

Husk pose, det er så viktig og ikke minst, det skaper så mye bedre miljø og behag for øyet. Vi vil ved ha en ren by?

Husk å skrive under på oppropet og del det videre!