Bevar skolehuset i Ulladalen

Suldal kommune foreslår å rive skolehuset i Ulladalen (sak nummer 20/18302).

Det er en felles forståelse for at huset har en lang historie som skolehus og forsamlingshus, og dermed bærer med seg mange gode minner og opplevelser blandt innbyggerne i området. Huset er blitt et symbol på det sosiale og kulturelle fellesskapet både før og nå. Det er et stort engasjement blant lokalbefolkningen for å bevare bygget for å videreføre historien og tilhørigheten det representerer. Vi fremmer herved et forslag om at kommunen går i dialog med lokale foreninger, lag og næringsliv for å utarbeide en plan for hvordan skolehuset i Ulladalen kan bli renovert og tatt vare på, både på kort og lang sikt. Et godt samarbeid mellom kommunen, lokalbefolkningen og bedrifter vil være en vinn-situasjon for alle parter.

IMG_20210217_234051.jpg

Bildet er fra 1926 da huset ble flyttet fra Rabbane til Tjødnarhaugen (ved kyrkjegarden i Ulladalen).

Ved å signere godkjenner jeg at Odd Vinje kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.