JA TIL AVKRIMINALISERING/LEGALISERING AV CANNABIS

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Administrere oppropet

2022-04-19 21:13:01

U. t. må av helsemessige grunner tre litt tilbake inntil videre og håper noen av de som har signert vil overta oppropet (175 sign 2022 og oppropet "fjern cannabis fra narkotikalisten" (2450 sign) ta kontakt

I anledning stortingets mange glipper i rusreformen  (bl a jfr. åpningstalen til det 165 storting presentert av  H. M. Haakon Magnus, må det (sol i gamle dager) være lov for Stortinget til å avholde et ekstra overordentlig storting 1922/23?

Rusreformen

2021-04-15 11:52:50

Tidenes viktigste tema skal omsider opp til behandling på Stortinget når de om kort tid skal ta endelig stilling til endring fra straff til hjelp for rusbrukere.  Dette har vært en kampsak og krav om rettferd blant oss som er "livsnytere", brukere og et utall pårørende  Siden de første hippiene dukket opp i Slottsparken i Oslo på midten av 1960- tallet fram til nå har vi vært en jaget rase og behandlet som farlige, spedalske utvekster på samfunnets bekostning.  Førstemann ut til å protestere var psykiater Jan Greve, deretter kjente professorer og kriminologer som Anders Bratholm og Nils Christie.  Det fortsatte med Thorvald Stoltenberg og nå inne i avgjørende fase med Bent Høie.

Vi har ikke mer tid og vente, ikke flere liv å miste. Straff og forfølgelse har ikke hjulpet mange, snarere tvertimot.  Så mange ydmykelser og hvilken høy pris har ikke mange hatt på hver sin kant? Rusbrukerne har siden Slottsparken frem til nå vært en svært utsatt minoritet i samfunnet, utstøtte og forhatte til samfunnets skue og plage for alle vanlige!  Vi er blitt jaget, straffeforfulgt, dommer, soning, løslatelser, ny sak ny.....og slik gjentar det seg gang etter gang.

Etter at man på 1990 tallet åpnet for behandling/bruk av metadon til heroinbrukere tok Norge første skritt for å tilpasse. Nå gjenstår det viktigste: CANNABIS (HASJ/MARIJUANA) ER ANSETT SOM MINST FARLIGE RUSMIDDEL JFR. ALKOHOL, HEROIN, PILLER OSV. DERFOR VEDTA RUSREFORMEN NÅ. VI HAR IKKE MER Å MISTE ELLER TID Å VENTE

RUSREFORMEN 2021 - CANNABIS

2021-02-12 18:07:39

EKSTRA VIKTIG UNDER RUSREFORMEN

GRESS  - UGRESS

FÅ FJERNET CANNABIS FRA NARKOLISTA!

SIGN OG DEL

Rusreform

2021-01-13 09:59:31

Rusreformen, Norge og FN

Først en takk til alle underskrivere av dette opprop og ikke minst all god dokumentasjon og begrunnelser som er gitt.

Dette oppropet understøtter FN s erklæringer i 2019 og 2020 om emnet cannabis

Signeringer av oppropet

2020-12-21 23:10:15

kampen for å få avkriminalisering av cannabis øker med fler signeringer og ytringer som alt fremkommer her.

Hadde vært flott å se dette bli lov mens ennå liv

Rusreformen

2020-12-18 18:28:18

Rusreformen kommer langsomt mot Norge. Flere år etter at en rekke ulike stater og nasjoner verden over (sør- og nord Amerika, Asia, Europa, Afrika) har nådd målet, må nå våre politikere omsider våkne opp og innrømme forbudets fiasko. Norske voksne borgere over 18 år må i lovens navn ha retten til selv å bestemme over eget liv, så lenge det ikke skader noen? Noen koser seg med et glass vin, andre henter inspirasjon og lindring av cannabis. Så hvorfor dette skille? Skal Norge støtte internasjonal mafia og kriminelle miljøer som håver inn, eller ta til vettet? Hvorfor ikke tjene penger på det og PS! Har tilgode å høre om mord, ran osv begått i cannabisrus. Så om det ikke gjelder nettopp deg, slutt deg til oppropet og husk ungdommen er smartere enn hva vi ofte tror...

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.