Bevar Forsvarets musikk/Save the Norwegian military bands

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Bevar Forsvarets musikk/Save the Norwegian military bands-oppropet.


Gjest

#251

2015-11-01 09:27

Marinemusikken hører til Horten. Det et blir et stort inngrep Hortens kultur ved å fjerne Marinemusikken.

Gjest

#252

2015-11-01 19:01

Jeg har mange gange overværet Den kongelige marines musikkorps koncerter i Horten. Orkestret har en fremragende musikalsk kvalitet på højt professionelt niveau, men det mest værdifulde er orkestrets medvirken i lokalområdets musikliv.

Gjest

#253

2015-11-02 15:33

Min oldefar og min bestefar var begge militærmusikere i "Divisjonsmusikken" i Kristiansand. Jeg vokste opp med denne stolte tradisjonen, og har selv vært solist med de fleste norske militærband. Jeg kan ikke tenke meg norsk musikkliv uten disse flotte musikerne!
Sikre dem fortsatt drift!

Gjest

#254

2015-11-02 22:11

Vokst opp med Mazrinemusikken. Fantastiske musikere ,de besøker også Risør som jeg nå bor i mange flotte unge musikere for sin opplæring i Marinemusikken.

Gjest

#255

2015-11-03 07:47

Forsvarsmusikken er en stor musikalsk ressurs med musikere som gjør så mye mer. Spille kan de også. ☺
Visa

#256

2015-11-03 08:08

Uten musikk intet liv. Forsvarsmusikken har hatt vesentlig og avgjørende betydning for min musikalske oppvekst og utdanning.  De har gitt mye glede og mening inn i liv til mennesker jeg kjenner!


Gjest

#257

2015-11-03 16:57

Fordi disse militære musikerne betyr en masse for hele landet vårt med konserter, opplæring og mye annet rundt musikklivet i hele landet. Dessuten 300 år med tradisjon skal en ikke legge ned slik uten videre.

Gjest

#258

2015-11-03 20:53

Uhyre viktig å bevare de få profesjonelle korpsene Norge har i dag! Uaktuelt å trappe ned på dette området!


Gjest

#259

2015-11-04 07:25

Riktig nok var ikke Divisjonsmusikken og jeg særlig glad i hverandre da skytterlaget ble kastet ut av kjelleren på Musikkhuset på Koengen, men dette dreier seg ikke om Musikkhuset; men noe mye mer! Det blir feil når musikken skal bli en salderingspost i Forsvaret, for det finnes så mye sløsing i Forsvaret en kan gripe tak i uten å ramme musikken!

Gjest

#260

2015-11-04 08:05

Det er både dårlig forsvarspolitikk og kulturpolitikk å legge ned forsvarets musikk eller sentralisere all virksomhet med utgangspunkt i Oslo. I et økonomisk perspektiv vil heller ikke sentralisering medføre vesentlige innsparinger om man legger totalregnskapet til grunn på litt lenger sikt.

Gjest

#261

2015-11-04 09:15

Jeg synes at musikk og kultur er en viktig del av et helhetlig forsvar. Dette viser også Forsvaret utad og gir et positivt inntrykk av etaten- også på steder hvor det er lite militær aktivitet i dag.

Gjest

#262

2015-11-04 12:15

Et liv uten Forsvarets Divisjonsmusikk i Harstad er et meget stort tap av kulturopplevelser spesielt med hensyn til skolebesøk i barne -og ungdomsskolen. De stimulerer til glede og også aspirasjon til å strekke seg lenger, og er i tillegg med på å inspirere alle korpsmusikanter nå, og i fremtiden som vil være med på å spille på 17. mai.

Gjest

#263

2015-11-04 12:29

Det er viktig å bevare nærheten og tilgjengeligheten til den musikalske enheten som vi alle ønsker å se og høre når, så vel små som store, offentlige begivenheter markeres. Det blir liksom ikke det samme med en kassettspiller.

Gjest

#264

2015-11-04 18:54

Militær korpsene våre betyr massevis for hele kulturlivet i landet vårt!! Ikke bare som konserterende orkestre, men hver og en musiker sin deltakelse i lokalmiljøet, som instruktører og dirigenter bl a.

Gjest

#265

2015-11-04 19:18

Dette er like ille som kaste Brudeferden i Hardanger og alle de andre skattene på Nasjonalgalleriet.


Gjest

#266

2015-11-04 19:56

Kjempeviktig for alt lokalt musikkliv i store deler av landet. Masse kompetanse som spres til skolekorps og amatørkorps. Et viktig bidrag i musikkopplæring som i skolen bare har blitt mindre og mindre.

Gjest

#267

2015-11-04 20:05

Forsvarsmusikken er ikke bare forsvar, men også kultur på høyeste nivå. Det er viktig å beholde viktige fanebærere for korpsbevegelsen for å sikre rekrutteringen til skolekorpsene.

Gjest

#268

2015-11-04 23:40

Jeg synes det er viktig med de korpsa for lande og ikke minst for nærmiljøet der dem hører hjemme, de gjør mye godt for nærmiljøet. Jeg ser bare hvor mye Den kongelige marines musikkorps i Horten har betydd for musikklivet i Vestfold og nærliggende områder så la oss bevare dem :-)

Gjest

#269

2015-11-05 06:19

Spelle tuba i Ådalsbruk Musikkforening, aktiv i skolekorps og
amatørkorps i 50 år. Forsvarets musikk er en viktig bærebjelke
i norsk musikkvirksomhet.

Gjest

#270

2015-11-05 09:32

Fordi vi blir et fattigere land/folk om vi mister " korpsene" og den oppvoksende slekt vil miste mange flotte lærere på diverse instrumentet. Dette MÅ Erna og Siv se og få plass til i årets budsjett.

Gjest

#271

2015-11-05 12:23

Divisjonsmusikken i Harstad var en viktig del av min barndom. Hver lørdag gjennom hele sommeren marsjerte de ned til kaia og tok imot Hurtigrutene, de møttes der, nordgående og sørgående, og da var det full konsert på kaia. Det var noe som fikk en opp om morgenen !

Gjest

#272

2015-11-05 14:55

Takket være "Divisjonsmusikken" i Harstad fikk jeg min musikkopplæring som jeg har stor glede av som amatørmusiker, og kommer til å ha glede av resten av mitt liv. Likeså har jeg fått mange gode musikalske opplevelser på konserter som de har holdt.

Gjest

#273

2015-11-05 15:09

Vi har for lite i distriktet fra før, og vi taper allerede pga fraflytting til byene. Divisjonsmusikken opprettholder og er forutsetning for at det finnes kultur her i nord. Det er en kvalitet som er umistelig. Dessuten bidrar de til neste generasjon musikere, ved at de kan stille opp som instruktører på musikkseminarer. Dette kommer barna til å miste, og hele vårt samfunn blir fattigere av det - både vi som nå taper å kunne høre på divisjonsmusikkere.... og neste generasjonen som får færre som har lært seg korps. Vær snill og ikke kutt forsvarets musikk!

Gjest

#274

2015-11-05 20:05

Fordi det er få profesjonelle orkester i Noreg, dyktige musikarar skapar nye dyktige musikarar- positive ringverknadar.

Gjest

#275

2015-11-05 21:30

Vi trenger Forsvarets musikkorps som en motivasjon til førstegangstjeneste sted, samt at disse korpsene gir motivasjon til de som vil bli profesjonelle musikere. Og hvilken ringvirkninger gir dette for resten av korpsbevegelsen i Norge .