ULO - Uføres Landsorganisasjons kamp for uføres rettigheter

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra ULO - Uføres Landsorganisasjons kamp for uføres rettigheter-oppropet.

gjest

#26

2015-01-24 22:31

betaler 5500 mer i skatt nå  dvs et netto tap på ca 3000 pr mnd... 

marita

#27 Re:

2015-01-25 03:01

#25: -  

 helt enig, men dette gjelder jo bare oss som er gift/samboende før jan. 2015

nå er det jo også slik at dersom vi blir enslige etter jan. 2015, så får vi heller ikke de 15% tilbake.

 

men de som blir gift/samboende etter jan. 2015 blir ikke trukket i det hele tatt.

 

forstå det den som kan


Gjest

#28

2015-01-25 08:26

Dette måtte jo skje med a.p. I regjering i 8 år. Det er jo stor skam at de skal stjele våre penger som vi har opparbeidet gjennom folketrygden. Jeg er selv frarøvet 20000 kr i året, a.p. Kan takk seg selv at det er blitt så mange uføretrygdede i dette landet, de har jo importert uføretrygdede til landet. Mens de har rasert kystnorge for arbeidsplasser og hva skulle de stakars menneskene der jobbe med, det var da en måte å løse det på la de få uføretrygd så var det problemet løst. Men jeg lurer på hvor går de pengene vi blir frarøvet.

Gjest

#29

2015-01-25 10:47

Veldig bra tiltak. Men spørs vel om vi blir hørt.

Gjest

#30 uføretrygdede

2015-01-25 12:17

Jeg blir frarøvet 20000 kr i året. 


Gjest

#31

2015-01-26 07:14

Behold eller forbedre arbeidsmiljøloven som vi har i dag!

Gjest

#33

2015-01-27 14:27

Vis din støtte for uføres rettigheter!!!
Gjest

#34 Vis din støtte med andre uføre enten du er det eller ikke

2015-01-27 19:25

Vi må stå sammen selv om vi ikke alle er uføre, vi vet aldri når sykdom rammer. Støtter dette fult ut


Gjest

#35

2015-01-27 19:47

Dette er viktig. Alle må signere. Håper virkelig Erna og co blir uføretrygdet en dag og får smake sin egen medisin

Gjest

#36 Re: Re:

2015-01-27 20:14

#27: marita - Re:  

 Det kalles tyveri. 


Gjest

#37

2015-01-28 05:39

De som uskyldig har blitt skadet, de som har fått en sykdom, eller er født med et handicap og har uføretrygd må løftes opp og ikke herses med. Vi er ikke snyltere, vi er mennesker som helst ville vært i fullt arbeid. Det bli en slutt med å dytte oss ned i grøfta, vi har det vanskelig nok med vårt handicap. En dag kan det være dere selvsom "ligger" i grøfta med senket hode, hva da??
Sinnataggen

#38 Re: Ang. skatt...

2015-01-28 15:53

#18: Viking - Ang. skatt... 

 Det totale antall kroner du årlig skal skatte endrer seg ikke om en er på tabell eller %.
Dette kan da enten ende med en grønnjæ... baksmell på skatten, eller så var tabelltrekket samme grønntone feil...

Knus ei fattiglus må opphøre

#39

2015-01-28 15:57

Opprop er bra - men skriv i lokalaviser, skriv til de folkevalgte, ikke bare la saken bli glemt etter signering.
Om alle sender mail til HELE gjengen på stortinget burde vi bli hørt!

Mailadresser;
marianne.aasen@stortinget.no; terje.aasland@stortinget.no; rigmor.aasrud@stortinget.no; Solveig-Sundbo.Abrahamsen@stortinget.no; elin-rodum.agdestein@stortinget.no; regina.alexandrova@stortinget.no; dag-terje.andersen@stortinget.no; karin.andersen@Stortinget.no; Marit.Arnstad@stortinget.no; Henrik.Asheim@stortinget.no; jorodd.asphjell@stortinget.no; nikolai.astrup@stortinget.no; Asmund.Aukrust@stortinget.no; frank.bakke-jensen@stortinget.no; geir-jorgen.bekkevold@stortinget.no; Norunn-Tveiten.Benestad@stortinget.no; Lisbeth.Berg-Hansen@stortinget.no; kirsti.bergsto@stortinget.no; Fredric.Bjordal@stortinget.no; Sivert-Haugen.Bjornstad@stortinget.no; Christian-Tynning.Bjorno@stortinget.no; Olaug.Bollestad@stortinget.no; else-may.botten@stortinget.no; Terje.Breivik@stortinget.no; tina.bru@stortinget.no; jan.bohler@stortinget.no; jette.christensen@stortinget.no; lise.christoffersen@stortinget.no; freddy.de-ruiter@stortinget.no; margunn.ebbesen@stortinget.no; rigmor.andersen-eide@stortinget.no; Torill.Eidsheim@stortinget.no; gunvor.eldegard@stortinget.no; jan-arild.ellingsen@stortinget.no; harek.elvenes@stortinget.no; ola.elvestuen@stortinget.no; Pal.Farstad@stortinget.no; svein.flatten@stortinget.no; Ingunn.Foss@stortinget.no; jan-henrik.fredriksen@stortinget.no; Peter.Christian.Frolich@stortinget.no; Torgeir-Knag.Fylkesnes@stortinget.no; trond.giske@stortinget.no; ingebjorg.godskesen@stortinget.no; sylvi.graham@stortinget.no; arild.grande@stortinget.no; trine.grande@stortinget.no; heidi.greni@stortinget.no; oskar.grimstad@stortinget.no; Ruth.Grung@stortinget.no; Hans-Fredrik.Grovan@stortinget.no; kent.gudmundsen@stortinget.no; gunnar.gundersen@stortinget.no; tore.hagebakken@stortinget.no; gjermund.hageseter@stortinget.no; oyvind.halleraker@stortinget.no; eva-kristin.hansen@stortinget.no; svein-roald.hansen@stortinget.no; Rasmus.Hansson@stortinget.no; svein.harberg@stortinget.no; knut-arild.hareide@stortinget.no; stefan.heggelund@stortinget.no; ingrid.heggo@stortinget.no; linda.helleland@stortinget.no; trond.helleland@stortinget.no; kari.henriksen@stortinget.no; martin.henriksen@stortinget.no; Odd.Henriksen@stortinget.no; per-rune.henriksen@stortinget.no; Sigurd.Hille@stortinget.no; line.hjemdal@stortinget.no; heikki.holmas@stortinget.no; Tom-Eberhartt-Bergitonn.Holthe@stortinget.no; anniken.huitfeldt@stortinget.no; stine-renate.haheim@stortinget.no; Nils-Aage.Jegstad@stortinget.no; Frank.Jenssen@stortinget.no; irene.johansen@stortinget.no; morten-orsal.johansen@stortinget.no; Kristin-Ormen.Johnsen@stortinget.no; Tor-Andre.Johnsen@stortinget.no; Kjell-Idar.Juvik@stortinget.no; arve.kambe@stortinget.no; mudassar.kapur@stortinget.no; mazyar.keshvari@stortinget.no; Ketil.Kjenseth@stortinget.no; ingvild.kjerkol@stortinget.no; kari-kjonaas.kjos@stortinget.no; jenny.klinge@stortinget.no; tove.knutsen@stortinget.no; martin.kolberg@stortinget.no; oyvind.korsberg@stortinget.no; stein-erik.lauvas@stortinget.no; ulf.leirstein@stortinget.no; Hege-Haukeland.Liadal@stortinget.no; Hans-Andreas.Limi@stortinget.no; anna.ljunggren@stortinget.no; Heidi.Lunde@stortinget.no; per.lundteigen@stortinget.no; audun.lysbakken@stortinget.no; bjorn.lodemel@stortinget.no; Karstein.Lovaas@stortinget.no; sonja.mandt@stortinget.no; marianne.marthinsen@stortinget.no; bente-stein.mathisen@stortinget.no; siri.meling@stortinget.no; torgeir.micaelsen@stortinget.no; ase.michaelsen@stortinget.no; Eirik.Milde@stortinget.no; sverre.myrli@stortinget.no; liv-signe.navarsete@stortinget.no; harald.nesvik@stortinget.no; helge-andre.njastad@stortinget.no; janne-sjelmo.nordas@stortinget.no; kristian.norheim@stortinget.no; marit.nybakk@stortinget.no; Iselin.Nybo@stortinget.no; elisabeth-robekk.norve@stortinget.no; Odd.Omland@stortinget.no; Helge.Orten@stortinget.no; helga.pedersen@stortinget.no; geir.pollestad@stortinget.no; abid.raja@stortinget.no; magne.rommetveit@stortinget.no; kjell.ropstad@stortinget.no; Sveinung.Rotevatn@stortinget.no; jorund.rytman@stortinget.no; per.sandberg@stortinget.no; ingjerd.schou@stortinget.no; kare.simensen@stortinget.no; eirik.sivertsen@stortinget.no; Andre-N.Skjelstad@stortinget.no; Erik.Skutle@stortinget.no; Torstein.Solberg@stortinget.no; bard-vegar.solhjell@stortinget.no; Roy.Steffensen@stortinget.no; Sveinung.Stensland@stortinget.no; jens.stoltenberg@stortinget.no; knut.storberget@stortinget.no; morten.stordalen@stortinget.no; Jonas-Gahr.Store@stortinget.no; eirin.sund@stortinget.no; kenneth.svendsen@stortinget.no; hans-olav.syversen@stortinget.no; tone-merete.sonsterud@stortinget.no; hadia.tajik@stortinget.no;michael.tetzschner@stortinget.no; olemic.thommessen@stortinget.no; ib.thomsen@stortinget.no; Helge.Thorheim@stortinget.no; bente.thorsen@stortinget.no; kjersti.toppe@stortinget.no; geir.toskedal@stortinget.no; Ove.Trellevik@stortinget.no; anette.trettebergstuen@stortinget.no; Tone-Wilhelmsen.Troen@stortinget.no; Karianne.Tung@stortinget.no; christian.tybring-gjedde@stortinget.no; Anders.Tyvand@stortinget.no; mette.tonder@stortinget.no; snorre-serigstad.valen@stortinget.no; trygve-slagsvold.vedum@stortinget.no; kristin.vinje@stortinget.no; lene.vagslid@stortinget.no; Bengt-Morten.Wenstob@stortinget.no; anders.werp@stortinget.no; erlend.wiborg@stortinget.no; morten.wold@stortinget.no; anne-tingelstad.woien@stortinget.no; robert.eriksson@asd.dep.no; solveig.horne@bld.dep.no; siv.jensen@fin.dep.no; Ine.Marie.Eriksen.Soreide@fd.dep.no; bent.hoie@hod.dep.no; anders.anundsen@jd.dep.no; tine.sundtoft@kld.dep.no; jan-tore.sanner@kmd.dep.no; thorhild.widvey@kud.dep.no; torbjorn-roe.isaksen@kd.dep.no; sylvi.listhaug@lmd.dep.no; ea@nfd.dep.no.no; mom@nfd.dep.no; tord.lien@oed.dep.no; kso@sd.dep.no; vidar.helgesen@smk.dep.no; erna.solberg@smk.dep.no; borge.brende@mfa.no;

Kari Unordmann

#40

2015-01-28 16:08

Jeg taper 15.000 kr. av den reelle nettointekten i året etter denne reformen fordi at største delen av min pensjon kommer fra Statens pensjonskasse, som ikke kompenserte for skattøkningen. De sier at det nytter ikke å klage til de, dette er en bestemmelse som jeg ikke kan endre eller påvirke. NAV sier at de ikke kan kompensere for hva SPK gjør, skatteetaten sier at det ikke nyter å klage til dem, men alle tre instansene oppmuntrer meg til å sende en klage til regjeringen... hvis vi sendte klager alle de som er berørt, ville det kanskje kunne påvirke saken?... eller drømmer jeg bare?...

 


Gjest

#41 Re:

2015-01-28 19:03

#1: -  

Da anbefaler jeg deg å søke om endret skattkort på skatteetaten.no 
Da vil du igjen få prosenttrekk av all inntekt. 


Alice

#42

2015-01-29 14:44

Som 100% ufør og stort sett sengeliggende har jeg nå fått et umulig valg av våre "kjære" politikere, enten spise mat eller få den behandling som er nødvendig for at jeg i det hele tatt skal kunne bruke beina. kr 3 200,- mindre utbetalt i måneden er et tap svært få i lavinntektsgruppene kan leve med. Ikke er det et resultat av endring av barnetillegg, som jeg ikke har, eller store gjeldsrenter, De to tingene som i størst grad ville gjøre et månedlig tap reelt i flg finansministeren. Allerede da denne omleggingen var på planleggingstadiet ante det meg hvilke konsekvenser det ville få for meg (og andre) Jeg kontaktet da daværende finansminister og fikk en personlig garanti tilbake at intensjonen med omleggingen var ikke å redusere den enkeltes trygd og de helt konkrete ankepunktene jeg beskrev ville ikke resultere i et stort tap i mine utbetalinger. Det er tydelig at min "uføre" hjerne er i stand til å tenke konsekvenser i langt større grad en de godt betalte, høyt utdannede personene som vi dessverre er avhengige av å sette vår lit til. Svaret jeg fikk, signert av daværende finansminister, har, som jeg fryktet, ikke vært verdt papiret det ble skrevet på og ikke i nærheten av den virkelighet mange av oss nå må forholde oss til.

Gjest

#43

2015-01-29 16:52

500 mindre pr mnd i "lønn" etter skatt (skatten er sjekket og er riktig). Mister bostøtten på rundt 1500 pga økt bruttoinnt. Må ut med rundt 500 ekstra for hj.hjelp pga samme økn. av bruttoinnt. Så tilsammen 2500/mnd og 30 0000! pr år.. for en minstepensjonist! Jobbe ved siden av er umulig med denne sykd. og helsa. Så takk til de som ødelegger livet mitt og andres, håper de har det bra i allfall..  


Gjest

#44

2015-01-29 22:33

På tide at vi stiller mannsterke !!!
#007

#45 Re:

2015-01-29 23:49

#25: -  

 Ja hadde jeg fått 15% skatt, så hadde jeg jublet. Fikk nytt skattekort på 32% og lå an til å få ca 28.000,- mindre netto i året.

Fikk se at skatteetaten hadde skrudd opp både inntekt og lån så det holdt. Fikk rettet på det og da taper jeg "bare" ca 18.000,- netto i året.

Jeg har en uføreforsikring fra siste arbeidsgiver som ikke blir justert opp, og det merker man jo når skatten blir lagt på så det holder.


Gjest

#46

2015-01-30 00:37

Så bra at noen tar initiativ og håper alle uføretrygdede skriver under, men tror det er mange som ikke har hørt om ULO. Vi trenger noe som samler alle i vår situasjon. Synd at det er nødvendig.

 


Gjest

#47 Re:

2015-01-30 00:45

#35: -  

 Her har alle partiene vært enige og dessuten kommer de aldri i vår situasjon.De sørger for å sikre seg selv. Det er nok der pengene våre havner.


Gjest

#48

2015-01-30 05:18

Har signert fordi jeg krever bedre rettferdighet for våre uførepensjonister.

Gjest

#49

2015-01-31 17:08

Jeg er 60% ufør og 40% i arbeid, de nye reglene medførte mere skatt på pensjonen fra nav, inntekten fra min jobb og pensjonen jeg får utbetalt fra arbeidsgiver. Helt latterlig spør du meg!!

OFFFF

#50 Re:

2015-01-31 20:06

#26: gjest -  

 SAMME HER, 3000 TAP PR MND