ULO - Uføres Landsorganisasjons kamp for uføres rettigheter


Gjest

#101

2015-02-17 20:35

Dette er viktig for alle vi som har problemer. Vi er fratatt nok nå. La oss beholde våre rettigheter
Tove

#102 Re:

2015-02-18 11:01

#1: -  

 Flott initiativ å stifte ULO. Jeg har selv gått ned 1200,- i måneden med reformen, og det vil utgjøre et stort usikkerhetsmoment for meg, også fordi jeg har store utgifter til medisiner som nå ikke blir refundert.


Gjest

#103

2015-02-18 13:06

Solidaritet!

Gjest

#104

2015-02-18 14:07

Jeg vil gerne ha tilbake de nær 3000 kronene jeg mister hver måned. Kan de trekkes fra Robert Erikssons konto?

Gjest

#105

2015-02-19 22:15

Mangelfull informasjon har satt mange mennesker i en vanskelig situasjon.

Gjest

#106

2015-02-19 22:36

Ingen uføre går med skilt i panna om hva som feiler dem, og hvorfor skal man føle man må rettferdiggjøre seg selv overfor andre? I verdens rikeste land blir uføre satt i gapestokk og mister både selvfølelse og midler å leve for. Hvilken målestokk sier da at Norge er verdens rikeste land? Ser i media at mange ønsker at dem som "bestemmer" en gang kommer i samme situasjon, det vil aldri skje-de er sikret økonomisk fra alle bauger og kanter. Jeg ble født i en Sørlandsby for 50år siden, i dag er det min ektefelle og mine barn som gjør at jeg klarer å stå opp nesten hver dag, ikke tanken på sol,sommer og Sørland. (Norge-nasjonalfølelsen ligger igjen på havbunnen) Man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer en selv. Vi uføre har også rett på et verdig liv, ikke bare en eksistens!


Gjest

#107

2015-02-21 10:01

Endelig kom det en forening for oss ufore. ! Og dere har valgt dere gode kampsaker,Hoper virkelig at vi kan fo opp oyne og orer po politikerene. Vi er en veldig stigmatisert sykdomsgruppe, ikke minst pga enkelte politikeres holdninger til oss ufore. Men kjere ULO ikke glem de som av forskjellige orsaker flyttet ut av Norge og valgte o bo og leve i ett annet land. Mye urettferdighet blir gjort mot denne uforegruppen, som eks kildeskatt og hoy trygdeavgift.
Feiga

#108

2015-02-21 21:21

Er det sånn at vi får feriepenger nå når vi betaler så mye skatt ? eller er vi utelatt med det også kanskje ? ;) Alle som betaler skatt skal ha feriepenger ???
Synd at det er mange som er anonyme på underskriftene,alle uføre er mindreverdige borgere,føler jeg,meg selv også :(


Gjest

#109

2015-02-23 21:51

Usaklig gruppe/ organisasjon... sjekk hva som foregår på ULO sin Facebookgruppe.........


Gjest

#110

2015-03-02 17:40

Har hypermobile ledd,noe som medfølger lungeefysem.har hatt mange turer på sykehuset av den grunn, men etter at jeg fant dampen har jeg ungådt slike turer..
Ufrivillig uføretrygdet

#111

2015-03-03 22:34

Vi som sitter i klemma nå, etter den nye uførereformen, lever på "naturalhusholdning". Men uten å ha noen å bytte varer med. Jeg må be folk som vil besøke meg, om å ta med den maten de ønsker å spise. Dette forstår de selvsagt ikke. Jeg har derfor måttet slutte å invitere folk, for jeg vet at jeg ikke vil kunne kjøpe meg mitt daglige brød etterpå, dvs mel som jeg baker sjøl med. For øyeblikket har jeg 35,- kr dagen til mat, klær, tannlege osv. etter huslån, strøm, ved, forsikring er betalt. Og "lønnen" kommer den 20.nde. Før reformen hadde jeg 707,- kr mer i måneden, dvs. kr 23,50 mer å rutte med pr. dag. Og det er mye penger for meg! Hva meg angår, kan jeg umulig leve i Norge i 2015. Jeg er satt mange tiår tilbake i levekår. Min første yrkesskade fikk jeg på folkeskolen. Den skaden ble en lang og tung vei i prøving og tap hva utdannelse og arbeide angår. 

Kan en politiker ta kontakt, så skal han eller hun få historien (skriftelig og attestert) bak det som her står. Men de vil nok uansett ikke ta det på alvor.


Gjest

#112 Re:

2015-03-03 22:38

#108: Feiga -  

 Man får ingen skatt i juni (eller juli?), og halv skatt i desember.


Gjest

#113

2015-03-04 11:38

Er så enig med dette oppropet for de uføretrygdede, sleit med det samme for den gangen det var trygdekontor, og hadde på følelsen at de som satt der tråkka på en og måtte betale av sin egen lommebok.Hvet ikke hvor mange ganger jeg kom gråtende hjem på grunn av disse menneskene som jobba der.

Gjest

#114

2015-03-04 21:10

Hvor blir dette annonsert ? Hvorfor ikke lage et opprop her paa Fjesboka.

Gjest

#115 Re:

2015-03-04 21:19

#114: -  

 Oppropet er annonsert i Uføres Landsorganisasjon ULO's Facebook gruppe og det deles på FB så mye som mulig :) Desto flere som deler det, desto flere nås. Kan du dele så gjøre det :)

Svein

#116 Re:

2015-03-08 01:30

#5: -  

 det er viktig for de friske og,de kan og bli

uføre.


Gjest

#117 Re: Ang. skatt...

2015-03-08 10:22

#18: Viking - Ang. skatt... 

 Du kan vel ikke være så dum?

josteinb

#118

2015-03-08 10:35

Dere må innse at dette var tverrpolitisk. Så og si Ingen av dem på tinget jobber for folket lenger, bare for kapitalen og globalismen.

Jeg merker meg at det ikke nevnes dobbelt fradrag for renter på lån som før var 55% og skal ned til 27%. Det nevnes heller ikke at uføre skal ha mye høyere trygdeavgift, hvorfor? Det skrives heller ikke om Siws økning av statens rentepåslag i lån fra KLP til 1,67%  gjelder også  sannsynligvis lånekassen m fl. Man øker også påslag for hver gang man skal betale til 60 kr.

FARE: Utvikling med inndraging av kjøpekraft: Når politikerne klarer å ta fra polakkene kontantstøtten vil de nok justere trygden også etter hva de tjener i de landene de trygdede har flyttet til.


Gjest

#119

2015-03-08 11:16

Det er mange ting som ikke er med i oppropet.Her er noen: De uføre får fradragsposten for renter på startlån redusert fra 55% til 27%. Likeledes økes trygdeavgiften veldig mye. Hvorfor skal den det? Det kan vel også hende at regjeringen arbeider for å justere trygda etter inntektsnivå i landene folk flytter til. Påslag på lån i KLP økes fra 0,5% til 1,67%.
Det man må jobbe for er å øke bruttoen enda mer. Det er det eneste man kan klare å få gjennomslag for.

Gjest

#120

2015-03-10 06:44

Jeg var beroliget over at jeg fikk omtrent det samme (300 kr mindre) Da jeg fikk skattekortet i desember. Forferdelsen ble derfor veldig stor da jeg 1 mars fikk beskjed om at jeg fikk 31% i skatt og gikk ned 1813, - i måneden. Pipen hadde kanskje fått en annen lyd hvis de som gik inn for regelverket hadde mått gått ned det samme? Jeg har tjenestepensjon fra SPK. Det er tydelig at man ikke skal ha det for "bra" Jeg gremmes. Tør ikke tenke på de som måtte betale enda mer. Mine sykdommer er av en sånn art at jeg KAN IKKE jobbe. 100% uføretrygdet.Men, jøss. Bra at jeg har økte muligheter til å stå i jobb nå. Det er ikke realistisk. Så for meg blir det bare preik som går ut over min livskvalitet. Jeg ble ordentlig deprimert i det øyeblikket det siste skattekoret kom. Orket ikke røre en finger.

Gjest

#121

2015-03-12 09:10

Vi i ULO må få komme bedre opp og frem.! Blant annet få fortalt til regjeringen , at vi er like mye verdt, selv om vi er i den situasjon at mange av oss, ikke kan jobbe! Selv sliter jeg Veldig med en kronisk rygg-Scoliose. Har slitt med den siden yngre dager. Jeg vet ikke, men har noen av dere hørt om den før.? Beste hilsen, Nora Desirè

Gjest

#122 Avkorting for gifte eller samboende.

2015-03-12 15:05

Ser det står i oppropet at minste-trygdede og unge uføre får 15% trekk i grunnpensjonen. Dette er desvere ikke riktig da trekket nå har økt til 20% for minste-trygd og 25% for unge uføre.

Tina

#123 Re: Ang. skatt...

2015-03-15 23:49

#18: Viking - Ang. skatt... 

Seriøst? Om dette er en spøk tror jeg de færreste syns den er morsom.

 


Gjest

#124

2015-03-16 06:53

fordi jeg lever med kroniske smerter og faren for amputasjon av begge bena henger som en kølsvart skygge over meg hele tia! og jeg får ikke halvparten av hva loven sier jeg skal ha av hjelp! psykriatritjenesten i Trysil "friskemeldte meg (består kun av vanlige sykepleiere som har null forståelse for fks depresjoner. det er jo bare å "ta seg sammen!") fra en diagnose jeg ble erklært 100% ufør av! kunne sagt mye mer, men bare jeg finner en advokat (som er omtrent umulig siden det gjelder kommunen) som gidder å hjelpe meg, så blir det oppvask! (høres ut som en klagende drittunge, men dere skulle opplevd halvparten av det jeg har gjort de siste 8 åra, så ville dere sagt noe helt anna.)

Gjest

#125

2015-03-16 08:08

Er uføretrygdet selv.