Vent og tenk - vi har allerede trygge gang- og sykkelveier

Fotgjenger

#26 Ansvarlige for sykkelautostrada

2016-08-23 21:18

https://www.oslo.kommune.no/ se sykkelprosjektet Oslo standard som er på høring. Med svar frist 25 august.

Her er ansvarlige for sjablong politikken til Oslo kommune, sykkelprosjektet. 

One "sykkelstandard" Fits all ser ut til å bære deres politikk, og ekstra brede veier for sykkel alle steder.

Barna sin akebakke blir redusert eller ødelagt, helt unødvendig de siste 50 m.

Syklistens beste kommer foran barna, og det er ikke fotgjengere til Bygdøy som BYM etaten har tenkt på.

Det er supersyklistene som kan påtreffes nede ved Frognerkilen, problemet er de sykler ikke ut til Bygdøy.

Politikerene skjuler seg bak byråkratene i kommunen, og at alle parter er hørt og tatt hensyn til.

 

 

 

 

 


Gjest

#27

2016-08-24 12:42

Fordi jeg er enig i grunnlaget for oppropet.

Gjest

#28

2016-08-24 13:13

Ønsker heller oppgradering av eksisterende traseer

Gjest

#29

2016-08-24 16:00

Det finnes allerede en god sykkelvei mellom Frognerkilen og Folkemuseet via jordene ved Oscarshall, som kan utbedres til helårs sykkel-og gangvei. Da skilles syklister og biler fullstendig, og det til null miljøinngrep og vesentlig lavere kostnad.

Gjest

#30

2016-08-24 19:35

Behold de vakre trærne. Utbedre heller sykkelveien på utsiden av trærne.

Gjest

#31

2016-08-24 21:19

Bygdøys ville naturlige preg er helt unikt, ikke gjør det striglet og kjedelig med sykkelvei-asfalt! Helt unødvendig er det også. Politikerforakt blir resultatet.

Gjest

#32

2016-08-25 04:03

Ikke ødelegg!

Gjest

#33

2016-08-25 06:06

Fordi det virkelig er vondt å lese at det ikke er gjort en større jobb for å avdekke gode alternativer til ny trass, og at det tilsynelatende ikke sees på somv erdifullt overhodet, at det så nært til byen ligger et kulturlandskap med svært lang historie. Det må være trist nok at Groruddalen i sin tid ble rasert.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2016-08-25 06:08


Anne

#35 Bygdøy - Kongsjordene

2016-08-25 06:16

Vanvittig å skulle ødelegge kulturlandskapet og de lange linjene av historie på Bygdøy, særlig når det allerede finnes sykkelveier som kan oppgraderes i samme område?


Gjest

#36

2016-08-25 07:30

Fordi jeg sykler ut til Bygdøy 3-4 ganger i uken fra april til oktober og vil synes det er en tragedie om trærne blir borte!! Trærne er jo nettopp en av grunnene for at jeg sykler ut til Bygdøy! !!

Gjest

#37

2016-08-25 09:24

Denne strekningen på Bygdøy er jo helt unik. For en opplvelse, å kjøre gjennom så uberørt natur, 10 min fra sentrum. Med de flotte trærne, og et levende beitelandskap. Ikke mange hovedstader har tilsvarende å skilte med. Helt meningsløst! Anette C. Badendyck sier alt i Aftenposten i dag. Det koker i meg!! Miljøkrinimalitet, vandalisme! Utrolig at de Grønne tenker å gjennomføre dette. Asfalt er en dårlig erstatning for de vakre trærne, som i tillegg har en enorm luftrensende verdi. Vil miljøpartiet bytte ut sin kappe til et prestisjeparti? Demokrati hva betyr det? Bruk disse 60 mill. på en Sykkelsti, som vil bli bejublet, et sted hvor det ikke finnes andre alterntiv. På Bygdøy får man en vakker sykkelopplevelse gjennom skogen, paralellt med den tiltenkte asfaltjunglen av en sykkelstrekning.
DET ER ALDRI FOR SENT Å SNU!!

Gjest

#38

2016-08-25 10:55

Fordi dette er en sak i mitt nærmiljø, som jeg er engasjert i.

Gjest

#39

2016-08-25 11:34

Er jo det glade vanvidd å rasere kulturlandskap når det allerede er tur/sykkelsti til folkemuseet fra før

Gjest

#40

2016-08-25 13:52

Fordi dette er idiotisk!! Jeg blir FLAU!! DET FINNES EN SYKKELVEI; FOR POKKER!!!

Gjest

#41

2016-08-25 14:53

Det finnes i dag en rekke sykkelalternativer på Bygdøy som kan forbedres, ikke minst skiltes bedre.

De som evt trenger en egen asfaltert trase er de som skal sykle fortest mulig og like godt kan sykle et annet sted, for eksempel langs strandpromenaden. 

Ser ikke poenget ved å utvide sykkelveien til Folkemuseet. Dit kan vi i dag komme på eksisterende sykkelveier og det er her utfordringene starter.

Bruk heller pengene på å utvide veien videre utover slik at ikke møtende busser må opp på fortauet og hvor det ikke er plass tiil sykkelister og skolebarn i det hele tatt. 

 

 


Gjest

#42

2016-08-25 18:31

Jeg er enig i budskapet og håper å kunne være med å snu en feilbeslutning

Gjest

#43

2016-08-25 20:43

Jeg sykler daglig hele året til og fra Bygdøy fra Folkemuseet til Bygdøylokket. Helt uforstyrret. Med rolig skog og beitende dyr langs veien. Er jeg heldig ser jeg et rådyr. Jeg trenger ikke flere sykkelveier. Men trives med å ha en vei der biler ikke kjører.

Gjest

#44

2016-08-25 21:07

I tillegg til at flotte trær skal kuttes ned, vil vi også miste frukt - og plantemarkedet på Bygdøy, Famny & Martins "Edens Hage". Dette lille torget med deilig frukt og vakre blomster er en viktig institusjon på Bygdøy. Mange gleder seg stort hver vår til de kommer tilbake- dette må også bevares!

Gjest

#45

2016-08-25 21:23

Det er en sinnsyk idé å lage en ny sykkelvei for sykkelfetisjister ut til folkemuseet når det allerede går en sykkelvei ut dit via Rodeløkken café.

Gjest

#46 Re:

2016-08-25 22:19

#1: -  

Eneste måte å få lagt inn en kommentar til er å "svare" på en post: Vi er flere som blir med på å lenke oss til trærne om nødvendig. Dette kan vi bare ikke finne oss i. Er det noen som har info om når dette skal påbegynnes? Jeg kan nåes på mobil 412 55 143, eller kkoppang1@getmail.no

 

 


Gjest

#47

2016-08-26 06:41

Jeg sykler til og fra bygdøy hver dag hele året. Mye av gleden ved å sykle er nettopp å bevege seg igjennom det vakre landskapet. Dette er ikke bare unødvendig, men helt galt og rasering. Vær så snill å stanse dette!


Gjest

#48

2016-08-26 10:18

Altfor mange store traer maa tas Ned for aa lage denne sykkelstien som ikke trengs!

Gjest

#49

2016-08-26 12:05

Jeg bor ikke på Bygdøy, men trives særdeles godt med omådet.
Har vokst opp med mang en sykkeltur, badeaktiviteter, turer gjennom alle årstider og vær.

Trærne gir veiens karakter- utover, fra stortrafikken og ut på landet- disse må på ingen måte felles for MDG's trafikkale forslag. Trær og vei henger sammen!

Å fjerne trærne kan gi betydning av mindre oppmerkomhet fra bilister mht. fare ved å kjøre fort- fordi trærne har en flerfunksjon som både AUTOVERN- i forstand av å være svært ubehagelig å treffe v stor fart- og av varierende årsaker- manglende kontroll på kjøretøyet Trær er trivselsskapende, -vakkert, -skyggegivende, -luftrensende, godt for både natur og mennesker.
Å legge dyrkbar mark under asfalt- marken som er områdets hjerte- og som fratar nettopp områdets brukere- både dyr og mennesker, betydelige m2 av matfat, oppholdssted og for sjelero.

All støtte til dette oppropet.

Samtidig tenker jeg det ei vil eller skal være mulig å bebygge Bygdøy i videre grad utover hva som i dag eksisterer av bygninger- ei heller vil jeg mene det skal være nødvendig med utvidet vei- for turisttrafikken.

Bygdøy er en lunge i Oslos pulserende hverdger og helger
- hvor vi vender oss til for rekreasjon og hvile- om det er -hjem eller strand, severdighet eller for historisk innsikt.

Behold Bygdøy som et VERNET sted for ro
og uten fart og stress- hvilket raskt kan bli reaaliteten
ved utvidelse av veinettet

FOR

Når trærne er bore, er det også atskillig enklere å kreve bredere veier- følgelig mindre svingete veier, mer stresstrafikk, raskere hastigheter og ....mindre trivsel for majoriteten.

Denne lungen- VED SJØEN, er gull verd
- som bevart og fredet- kanskje også tilpasset naturpark.


Mange entreprenører er interessert i å nytte enhver m2
-for utbygging og inntjening;
Med utbedret veinett- vil ofte også følge utbyggete arealer for bolig, bedrifter etc. Dét har ikke Oslos borgere råd til- om vi skal ivareta våre etterkommeres mulighet til tilsvarende glede- som vi har hatt av Bygdøy i århundrer.


Forhåpentlig er heller ei dette forslaget fra MDG
-en bestilling fra økonomisterke bygdinger- som ser muligheten til å kjøpe seg tilpassete faciliteter omkring egen eiendom...?

Gjest

#50

2016-08-26 12:28

Jeg er stor tilhenger av sykkelveier både i og utenfor sentrum men dette er helt på jordet. Så mange steder i byen det er sterkt behov for sykkelvei og så ødelegge flott kulturlandskap og selve portalen til Bygdø når det finnes grusvei rett ved siden av.