Vent og tenk - vi har allerede trygge gang- og sykkelveier


Gjest

#51

2016-08-26 13:21

Jeg er veldig for at det skal legges til rette for sykkelstier. Men jeg har problemer med å forstå denne beslutningen. Det finnes allerede en aldeles nydelig og idyllisk sykkelsti for det aktuelle området, nemlig fra Bygdøylokket og til Folkemuseet. Den går forbi Oscarshall. Og det blir det enda mere meningsløst når denne sykkelstien innebærer å skulle rasere de gamle, vakre trærne som vokser langs veien opp mot Kongsgården.

Gjest

#52

2016-08-26 13:34

Når riksantikvaren må gi dispensasjon for fredningsbestemmelser, så må det gå en alarmklokke i hodet på politikerne som lyser rødt!

Gjest

#53

2016-08-26 13:51

Kongen og Dronningen på banen !

Gjest

#54

2016-08-26 17:27

MDGs Lan M.N.Berg, byråd for miljø og samferdsel, begrunner sykkelveien slik: "Oppgraderingen er helt nødvendig for å sikre fotgjengere trygge forhold. Bygdøy vil ble mer tilgjengelig for byen, og byen mer tilgjengelig for dem som bor på Bygdøy."

 


Gjest

#55

2016-08-26 19:14

En ikke gjennomtenkt beslutning tatt over hodene på lokalbefolkningen.

Gjest

#56

2016-08-26 19:15

Jeg signerer på dette for å stoppe en katastrofal rasering av alleen opp mot kongsgården på Bygdøy - helt unødvendig og uten noe nytteverdi - forhastet beslutning - stopp !! Tenk!!! Disse trærne betyr mye for mange!!!

Gjest

#57

2016-08-26 20:09

Det er rik anledning til å sykle på lokale småveier på Bygdøy, UTEN at man lager egne, asfalterte

sykkeltraseer. og uten å rasere fredet kulturlandskap. STOPP PLANEN !

 


Gjest

#58

2016-08-27 11:10

Fredede naturområder MÅ respekteres. Det finnes andre muligheter enn å skade og ødelegge allerede sårbare områder.

Gjest

#59

2016-08-27 16:28

Jeg er sterkt imot den planlagte sykkelvei langs Kongsgårdsjordene. Den vil rasere et gammelt og vakkert kulturlandskap som er meget verdifullt. Syklende kan velge mellom hyggelige veier å ferdes på til Bygdøys attraksjoner hele sommerhalvåret. Vinterstid er det i all hovedsak beboere til og fra jobb og de krever absolutt ikke en slik rasering for ca 1 km "klar bane"

Gjest

#60

2016-08-27 17:27

Jeg er positiv til en sykkelvei som tar liten plass og som bevarer eksisterende og historiske innkjørsel til Bygdøy. Jeg er imot en upassende moderne sykkevei uten trær som spiser unødvendig stor andel av fredet fri-område, beiter og lekeplass for de minste barna om vinteren(musebakken).

Gjest

#61

2016-08-27 18:04

Bygdø har allerede veier som egner seg for sykling.
Skal man til Huk på en fin dag, kan man med fordel sykle til høyre for Kongsgårdens bolig og langs sjøen til Huk.

Trenger ambulanse å komme frem i rushtid (f.eks. sønd. ettermiddag når badegjester skal hjem), er det ingen fordel med myke trafikanter langs hovedveien.

Gjest

#62

2016-08-27 20:32

Jeg signerer fordi at den planlagte utbyggingen er unødvendig vandalisme av et fantastisk kulturlandskap og et tradisjonsrikt kulturminne.

Gjest

#63

2016-08-28 10:00

Helt unødvendig å bygge nye sykkelveier når det allerede finnes gode traseer som kan forbedres

Gjest

#64

2016-08-28 11:09

Byrådets plan vil skade mer enn det gavner både syklister og brukere av Bygdøys unike områder. Det eksisterer allerede gode løsninger som kan forbedres.

Gjest

#65

2016-08-28 13:28

Fordi det stort sett bare sykles om sommeren. Selvfølgelig er det noe som sykler om vinteren også, men svært få. Hvorfor ikke sykle gjennom vakre Oscarshallskogen. Der er alt klart og vi kan beholde de store, gamle trærene som nå står i fare for å hugges, pluss at Musebakken består.

Gjest

#66

2016-08-28 18:28

Fordi jeg ikke vil at man skal ødelegge den fine naturen på Bygdøy, som jeg er SÅ glad i.

Gjest

#67

2016-08-29 06:21

1. det er er svært gode sykkelveier til både øst- og vestsiden av Bygdøy i dag, og den planlagte traseen synes helt overflødig
2. hvis man ønsker å skjerme syklister på bilveien mot biltrafikken, bør man begrense sistnevnte, slik at besøkende - de som ikke jobber eller bor på B - bruker buss- og båt. Da vil behovet for skjerming av syklistene på utfartsdagene/helger bli vesentlig redusert. Etablering av sykkeltrase paralellt med bilveien, tilrettelegger i realiteten for økt bilisme og ditto fart på veien.

Gjest

#68

2016-08-29 10:36

Viktig å bevare gamal vegetasjon, del av kulturlandskapet!

Gjest

#69

2016-08-29 12:26

Bygdøy må bevares grønn - dvs med all nåværende vegetasjon, jorder mm. Eksisterende sykkeltrasse gjennom skogen kan bearbeides noe, samt lyssettes skånsomt!


Gjest

#70

2016-08-29 12:48

Det er allerede en bra og hyggelig sykkel-og gå vei på Bygdøy uten og vandaliserte trær og eplehager. Forbedre de stiene som vi har isteden.

Gjest

#71

2016-08-29 14:51

Unødvendig, da det allerede finnes trygg gang/sykkelvei fra avkjøring Rodeløkken til Folkemuseet, og Musebakken er et yndet sted for barn i alle aldre. Fjerning av trær i bymiljøet er ikke bra!!! Bør unngås-

Gjest

#72

2016-08-29 17:17

Jeg sykler forbi dette området 2 ganger hver dag, året rundt. Jeg har mange alternative, supre sykkelveier jeg kan bruke: Hengseng på hver side av jordet, Kongsgårdsbakken, gjennom kongsgården og forbi Oscarshall. Da jeg har syklet i ca 25 år så har jeg benyttet alle for å få avveksling :-)

Be beslutningstagere å benytte pengene det er få eller ingen alternativer, samt utbedringer der det er farlige sykkelveier.

Gjest

#73

2016-08-29 20:29

Fordi jeg elsker å sykle opp den veien, akkurat slik den er nå; med vakre trær på begge sider; rekreasjonen starter allerede der; før man kommer til konge-skogen.
Planene er grelle, og ser ikke miljøvennlige ut..

Gjest

#74

2016-08-30 06:43

Synes man bør utrede alternativer for syklistene. Og da aternativ som ikke impliserer så store inngrep i kulturlandskapet. Eksisterende sykkelvei kan skiltes bedre og kompletteres langs strekkene som mangler. Bredere veiskulder er også en mulighet som ville hjelpe masse og være et betydelig mindre inngrep. Ferje med normal Oslo Ruter billett i sommerhalvåret kan også avlaste både gaten og bussen. Kaiene ligger jo der allerede, og ferje kunne gå helt til Huk. Mosjons syklistene behøver ikke mosjonere på vei ut til Bygdøy. her hvor det er så mye folk fra før. Roligere transport syklister kan heller prioriteres.

Gjest

#75

2016-08-30 06:52

Dette grenser til "miljøtyranni" med tunnelsyn på definisjon av miljø, og vil ha motsatt effekt av hva som er hensikten. Hva blir det neste? asfaltering av Nordmarka?