Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!-oppropet.

Nils (tidligere røyker)

#126

2015-05-01 19:13

Hadde stygg røykhoste etter ca 30 år med rød-mix. Prøvde alt, men det var kun damping som klarte å få meg til å slutte. Dette er jo egentlig det eneste som hjelper for mange inngrodde røykere, når det gjelder å kutte ut røyk. La nå for all del dette livreddende middelet bli legalt, og ikke så avgiftbelagt at det ikke blir attraktivt. Ikke hør på propaganda fra representanter fra legemiddelindustrien (ingen gidder å bruke vond nik-tyggegummi som koster 10 ganger så mye som den burde, hvis de kan dampe istedet).


Gjest

#127

2015-05-01 20:37

Damping er dessverre svartmalt av enkelte. Alle må få opp øyene og se det sunne alternativet.

Gjest

#128

2015-05-05 15:19

Er selv en damper som droppet røyk totalt.
Alle er tjent med dette valget.

Gjest

#129

2015-05-12 13:31

Fordi jeg er helt enig i det som står i oppropet!!

Gjest

#130

2015-05-22 10:18

.
Jeg var selv storrøker i +- 40 år. Sluttet etter en ca.14 dager ved hjelp av E.sigaretten(uten Nikotin).Har ikke røkt
siden,verken Rød-mix eller e-sigarett.

Gjest

#131

2015-05-22 22:10

Har røyka i over 30 år,slutta 20.oktober 2014, på verdens røykfrie dag (!) Har fått meg en ny dampende hobby og et nytt liv. Vape on!

Gjest

#132

2015-05-23 17:27

Damp holder meg borte fra snus og sigaretter...

Gjest

#133

2015-05-25 11:02

Jeg har røyket fast siden jeg ble 15-16 år gammel, da regulering av sigaretter gikk fra 16-18 år. Og har røyket fast siden da. Inntil 2/3 måneder siden da jeg fikk prøvd en «damp maskin» som tilfredsstilte mitt behov. Jeg har siden da røykt EN sigarett bare på gøy for å se om jeg hadde behov men jeg fikk ikke lyst på flere. Jeg damper og merker på kroppen at jeg er blitt bedre, jeg lukter ikke som et askebeger og det er i stor grad lettere å bevege seg i oppoverbakke uten å bli tungpustet osv. Dette er det mest effektive røykestoppmiddel jeg har prøvd som fungerer! Så hva enn han Bent Høye sier så skal jeg fortsette, jeg vil ikke ha de forbannede sigarettene som han vil selge meg, eller dyr uspiselig tyggegummi. Jeg skulle gjerne hatt dette alternativet tidligere for min, min avdøde far og mors skyld. Da kunne jeg kanskje fått et enda bedre liv!
Viva la damp!

Gjest

#134

2015-05-31 11:04

Jo derfor både jeg å min kone har klart å slutte å røyke etter att vi begynte med dampen,har ikke smakt en røyk på ca.8 mnd.heller ikke min kone.min kone bruker 0 mg nicotin ,jeg bruker 3mg går snart til 0 jeg også.Jeg har tross alt røykt siden jeg var ca.7 år gammel,har røyka ca.6-7 pakker tobakk i mnd i sånn ca.40 år,mann begyner å merke det da,nå er jeg snart 60.jeg takker en god venn for att vi klarte å slutte.Kenneth nilsen han har dampet i over 3 år.Derfor støtter vi dette oppropet.


Gjest

#135

2015-05-31 13:51

Damp, den eneste, for meg, utveien av tobakkshelvete! Redd liv og tillat damp!

Gjest

#136

2015-06-02 18:09

Det virker for meg ... :)

Anonymous

#137

2015-06-03 14:26

Jeg støtter dette,fordi jeg mener det også må finnes et alternativ for oss som hverken kan bruke nikotin plaster eller tyggegummi,og som rett og slett trenger å ha den pinnen mellom fingrene for å ha det bra.

Gjest

#138

2015-06-07 12:38

For at jeg uten problemer har holdt meg unna tobakksprodukter i overett år, siden jeg bae skulle prøve damp av nysgjerrighet. Har røyket i ca 32 år, de siste årene mine trofaste 2 pk rød miks nr 3 i uken. Etter få uker med damp, begynte jeg å kjenne helsegevinsten, ved at pust og luktesans ble betydelig bedre, røykhoste om morgenen forsvant. Jeg er verbevist, slik Karl Erik Lund i SIRUS uttalte det: "Dette kan være tienes helserevolusjon" Må legge til at om jeg forsøker en sigarett nå, smaker og lukter det pyton og jeg blir småkvalm, så at det skal være en inngangsport til røyking, nei det stiller jeg meg sterkt tvilende til.. Vis litt baller Høyli, jeg var med å stemte dere inn i regjering, nå kan du hjelpe meg å fortsette å dampe lovlig å beholde den flotte helsegevinsten jeg har fått. På forhånd tusen takk.

Gjest

#139

2015-06-09 13:10

Esigaretter er et uvurderlig hjelpemiddel for røykeslutt. Jeg har prøvd alle de overprisede apotekhjelpemidlene, uten effekt. Sluttet på noen uker med esigaretter.

Gjest

#140

2015-07-16 15:32

Helsemyndighetene har en svært trangsynt og trendstyrt holdning til alt som har med tobakk å gjøre og/eller minner om tobakk. I flere av deres høringsnotater og forsøk på sensur og kontroll av tobakksprodukter, benytter de tilpassede forskningsresultater og ensidig fokusering for å nå sine symbolpolitiske mål. I disse forsøkene, skjærer de dessverre også flere områder over én kam. Jeg ser viktigheten av å ikke blande damping med bruk av vanlige tobakksprodukter som sigaretter, noe helsemyndighetene tilsynelatende ikke tar seg tid til. Et produkt må vurderes ut ifra hva det er, og nettopp ved å finne ut hva en e-sigarett egentlig er, bør offentlige helseinstitusjoner ha dette som utgangspunkt i sine vurderinger, og la være å bruke "forhåndsbestilte" definisjoner som i verste fall kan være med på å ødelegge et langt bedre alternativ til vanlige sigaretter!

Gjest

#141

2015-07-19 22:50

Etter å ha begynt med esigarett,har jeg sluttet å røyke, noe jeg har gjort i 45 år

Gjest

#142

2015-07-19 23:17

Etter 45 år som storrøyker, har jeg etter å ha begynt med e-sigaretter klart å slutte å røyke. Røykfri i over et år nå!

Gjest

#143

2015-07-24 10:58

For meg var dampen avgjørende for å slutte å røyke. Jeg ønsker at alle skal få den samme muligheten. Nå må myndighetene spille på lag, og redde liv..
Kåre

#144 Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!

2015-07-24 13:35

Endelig har jeg klart å slutte...etter 47 år med tobakk...takket være el-sigaretten eller dampen! Blodtrykksmedisinen er kuttet og pust, smak og velvære er tilbake. Våger myndighetene å forby eller skattelegge dampen på lik linje med tobakk, påtar de seg samtidig et stort ansvar for mennesker som på denne måten har mulighet til å kutte tobakken for alltid. For mange kan dette bety et lenger liv eller tidligere død! Kjedelig om man på gravstøtten må skrive "Døde så alt for tidlig på grunn av myndighetenes valg..."


Gjest

#145

2015-07-24 20:53

Jeg har sluttet å røyke pga av damping.

Gjest

#146

2015-07-25 00:03

Fordi jeg sluttet å røyke med damp.

Gjest

#147

2015-07-25 20:10

Fordi det er på tide å ta igjen ovenfor myndigheter og andre som tror de veit alt (altvitene trur dei kan alt ).☺

Gjest

#148

2015-07-28 08:35

Jeg damper aktivt selv, å er veldig fornøyd med hva slags muligheter damp gir. Selv sluttet jeg på dagen jeg prøvde damp, selv om jeg har røyke fast i 12 år.

Gjest

#149

2015-07-28 15:35

For folk burde få velge selv om de vil dampe,røyke eller ingen av delene selv, og det er bedre å dampe enn å røyke. Selv røyker jeg, men støtter dampere i deres kamp mot fri vilje

Gjest

#150

2015-07-28 15:44

Jeg har røykt i 50 år. For 1 år siden begynte jeg med damp og har ikke røykt tobakk siden. Pust, smak og lukt er blitt bedre. Nå bruker jeg nesten ikke nikotin.