Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Problemet er ikke og slutte, man slutter hver gang man slukker røyken
problemet er og la være og tenne den igjen.
Røykfri etter 43 år som røyker.
Ikke ta fra oss dagens ordning!!
For meg som ikkerøyker er det ikke lenger noe problem å være i samme rom som damperne. Borte er den sure tobakkslukta og ubehaget med å være passiv røyker.
Jeg skulle bare ønske dette var oppfunnet for 50 år siden da jeg satt i baksetet, uten sele og barnesete, i den gamle Opel Kadetten på sommerferietur fra Skien til Mosjøen. Foreldrene mine røkte som skorsteiner og trodde de skånte meg ved å blåse ut av det lille trekantvinduet foran. Det eneste de oppnådde var at røyken fikk ekstra fart og havnet i baksetet til meg. Så der satt jeg da, i mil etter mil, omgitt av en tung sur sky av sigarettrøyk og telte lyktestolper.
Det fine med dampingen er også at brukeren selv kan regulere nikotininnholdet. Min kone er nå nede på et absolutt minimum mht mengde nikotin.
Dampingen har rett og slett hjulpet henne til å bli en ikkerøyker, med alle de helt klare helsegevinstene det har medørt.
Takket være damp har jeg nå vært røykfri i 2 år og snuser mindre en før.
Jeg var storrøyker med 3 pakker rulletobakk i uken i 30 år og jeg hadde kraftig bronkitt 2-3 ganger i året med 14 dagers sykefravær hver gang!
Etter jeg gikk over til damp har jeg ikke vært sykemeldt en eneste dag fra jobb.
Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor e-sigarett/damp også skal reguleres av tobakk lovgivningen.
Hvis begrensningene som nå er satt fra eu skal gjelde vil det bli så kostbart og vanskelig for enkelte at jeg tror flere vil holde seg til livsfarlig røyk og flere som damper nå vil gå tilbake til sigaretter.
Jeg var så heldig at jeg fikk muligheten til å prøve meg fram på diverse nettsider og butikker i utlandet til jeg fant det utstyret jeg ville ha.
Denne muligheten håper jeg alle som røyker kan få også i fremtiden!
Stå på NDS! Dere berger liv!
| This discussion has been closed. |