Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!-oppropet.


Gjest

#201

2015-12-02 01:17

Dette oppropet er ikke bare viktig for menneskers råderett over egen kropp. Det er også et klokkeklart eksempel på ren, udiskutabel logikk. Hver dag dør et voldsomt høyt antall mennesker, en smertefull grusom død pga tobakkskader. Og hvert eneste liv vi kan redde fra en slik skjebne, er i seg selv, et levende bevis på på denne logikken. Et hvert forsøk på å motarbeide Ola og Kari sin rett til å velge bort, eller kutte ned tobakksforbruket, til fordel for "vapen", er et grovt overgrep!

Make vape, not war. .V..
Takk.
*slipper mikken*

Gjest

#202

2015-12-02 15:41

TPD er utdatert, og helt i utakt med utstyrsutviklingen. Nyere utstyr er mye bedre og tryggere enn det utstyret TPD er laget for. Ukritisk implementering av TPD er en katastrofe ettersom det vil tillate gammeldags utstyr, og samtidig fjerne det nye, moderne, og trygge utstyret. Temperaturkontroll er for eksempel et viktig fremskritt som vil bli forbudt. Dette kan sammenlignes med forbud mot bilbelte fordi politikerne ikke forstod hvilken nytte det kunne ha.

Gjest

#203

2015-12-09 01:25

Det er en viktig sak.

Gjest

#204

2015-12-10 12:10

Damp har gjort at jeg ikke bruker Tobak eller Sigaretter og at
Helsa har blitt mye bedre! Har dampet i 80 Dager!

Gjest

#205

2015-12-12 17:30

overformynderi er det eneste negative med Norge

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2015-12-18 21:36



Gjest

#207

2015-12-18 22:01

Hvorfor skal det stikkes kjepper i hjulene for tiltak som kan hjelpe folk med å slutte med å røyke tobakk ? Merkelig hvordan Norge absolutt skal være kjerringa mot strømmen ...

Gjest

#208

2015-12-19 23:01

Fordi det var det rette å gjøre; uansett hvordan man snur og vender på det er damping (vaping) bedre enn å røyke vanlige sigaretter!
Vil GJERNE se bevis av det motsatte!


Gjest

#209

2015-12-20 09:22

Hvorfor røyke eller dampe i det hele tatt?


Gjest

#210

2015-12-20 20:01

Jeg signerte fordi damp fikk meg til å slutte med tobakk og jeg har langt bedre helse nå enn før.

Gjest

#211

2016-01-18 11:13

Begynte å dampe 19.11.15, tok min siste sigarett 22.11.15 etter og ha røyka i 19 år. Ingen tvil om at damping virker, har ikke lenger lyst på tobakk i det hele tatt.

Gjest

#212

2016-03-06 08:37

Svake menneske jeg sier
Svake menneske


Gjest

#213

2016-03-24 20:09

Fordi jeg er en damper selv, og vet at folk kommer seg bort fra røyken med damp. Jeg røykte i 31 år, og jeg forsto at jeg måtte slutte. Noen måneder senere fikk jeg diagnosen KOLS, men jeg har nok hatt det tidligere enn vi vet om. Nå er jeg røykfri, takket være dampen. Jeg gikk over til damp for 1, 5 år siden, og Februar dette år fikk jeg diagnosen KOLS. Heldigvis hadde jeg sluttet å røyke. Ellers vet jeg ikke hvor galt det ville gått hvis jeg hadde røyk de siste 18 mnd. Nå har jeg det jeg trenger. Jeg får nikotinen min, men ikke de andre 100 stoffene som er i tobakk. jeg puster ikke lenger inn kullos, hydrogenperoxid, blåsyre osv. Jeg kommer ikke til å slutte å røyke. Nikotin er ikke farlig.

Gjest

#214

2016-04-19 11:19









































Medisiner mot røykeslutt, som Bupropion og Vareniklin (Champix) har flere farlige bivirkninger. Har ikke sett store advarsler mot dette av skolemedisinen. Indianernes røyking av tobakksblader gir heller ikke avhengighet, det gjør derimot tobakksfabrikantenes produkter. Derfor kan jeg ikke tillegge NHI's advarsler særlig alvorlig.




Gjest

#215

2016-05-12 14:29

Jeg vil slutte å røyke.

Gjest

#216 Re:

2016-05-12 15:12

#215: -  

 Da er det bare en ting og gjøre. Kutt ut røyken. det er ikke så vanskelig som

mange tror. Det er rett og slett bare og slutte.


Gjest

#217

2016-05-21 13:44

Damp har hjulpet meg bort fra røyk, har røkt i 29 år og har mange mislykkede forsøk på slutt bak meg. Å i dag er det 228 dager siden jeg VIRKELIG klarte det!! Å kan med hånda på hjerte si at det er dampen som hjalp meg, ikke viljestyrken. Det er så synd at dampen går under TPD og ligger til hinder for å hjelpe andre.

Gjest

#218

2016-05-21 20:18

Røyka som bare det,gikk nesten 3 pakker tobakk i uka. Grunnet lav inntekt,så ble det angst av det! Nå har jeg blitt både røykfri og har heller ikke angst lengre. Vil få tilbake angsten om lovene blir sånn. Har jeg en trist møte i framtiden? Vennligst Hilsen Anita H

Gjest

#219

2016-05-21 20:22

Er damper selv og det er det eneste som har fungert for meg for å kutte ut røyken. Dampen er viktig

Gjest

#220

2016-05-21 20:32

Skal jeg virkelig gå tilbake til å røyke etter at jeg har fått en helt ny helse på grunn av dampen? Jeg hadde aldri greid å slutte uten damp, og den har gjort en stor endring i mitt liv. Mange andres også. Ikke drit dere ut med å ødelegge dette, vær så snill.


Gjest

#221

2016-05-21 21:01

Damp er det eneste alternativet for mange som ikke klarer å stumpe røyken. Nikotinplaster, tyggis og div andre midler fungerer ikke! Men damp gjør, så la oss få lov til å bruke det som faktisk fungerer, med det utstyret vi vil og smakene vi selv ønsker.

Gjest

#222

2016-05-21 21:14

Jeg signerte dette oppropet fordi jeg ikke ønsker å gå tilbake til tobak. Etter bare 2 måneder med damp og ikke sigaretter føles helsa mye bedre. Jeg kan sove en hel natt uten pusteproblemer. For ikke å snakke om hvor glade barna mine er for at jeg og kona har sluttet å røyke. Jeg kunne ikke klart det uten dampen.
Fredrikstad

#223 TPD

2016-05-21 22:02

Jeg støtter alt  som står i oppropet, men ønsker ikke at vi skal implementere TPD i Norge. De produktene som da blir tillatt gagner kun tobakk og pharmaindustrien. Det utstyret holder ikke mål. Så vær så snill og sette deg ned å snakk med representantene fra NDS.

For meg som hadde røyket i 32 år, opp til 3 pakker med rød mix i uken ( helst smuglevarer fra Tyskland) ble dette en revolusjon. Har holdt meg unna tobakk i 2 år 2 måneder og 10 dager. Men allerede etter en måned begynte jeg å kjenne meg bedre. Nå sover jeg mye bedre på natten, har ikke lenger surkling, slim og vondt i brystet. Mye bedre pust, lukt og smaksans. Føler meg 10 år yngre.

 

Så kjære Bent Høye, reguler dette som ett nytelsesmiddel. Selve e juicen bør under ordentlig regulering, for vi vil ikke ha unødvendig skadelige tilsettninger.  Vær så snill å ikke driv meg ut på ett svart marked, for røyke vil jeg aldri mer. Og det sier jeg som i påsken 2014 ikke ville slutte.

Jeg hadde gitt opp. Prøvd tyggemi og plastr med nikotin, snus, det endte opp med å bruke begge deler. Det lengste jeg klarte å holde meg var 3 uker. Så jeg ga opp og tenkte at man fikk heller leve med litt dårlig helse enn å gå rundt å ønske seg en rullings 24/7.

Så forsøkte jeg damp for morro skyld. Og vet du hva, etter en måned hadde jeg glemt å røyke. Jeg hadde tobakkspakker i fryseren som jeg kastet etter ett års tid. Ville ikke gi bort giften. Men kan jeg, så gir jeg gjerne bort ett startsett med dampeutstyr som virker. Ikke cigalikes. De er for dårlige.

Kjenner du noen på tinget som ønsker å stumpe røyken, sett dem i kontakt med NDS, så er min påstand at de er røykfrie etter kort tid.

 

Med vennlig hilsen håpefull snart 50 åring.


Gjest

#224

2016-05-21 22:36

Snakk med damperne før dere regulerer. Damp kan ikke sammenlignes med tobakksprodukter. Det er en langt mer variert aktivitet. For snevert syn kan fort ødlegge for mange. Ta kontakt med NDS.


Gjest

#225

2016-05-21 22:39

Jeg synes dette er en veldig viktig sak og jeg valgte derfor å signere.