Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!-oppropet.


Gjest

#1

2015-02-19 21:02

damp MÅ bli lov i den måten som er nå og ikje bli ulivlig eller gjort så kun lukket systemer med ferdig fylte filter. dette er det beste virkemiddelet vi har mot tobakken. uten en lovlig måte vil dette bli et produkt på svartemarkedet og da blir det også ukontrolert ig kan skape farlige produkter.

Gjest

#2

2015-02-19 21:23

Hadde aldri vært røykfri uten dampen. Bedre form enn noensinne, og er heller aldri syk lenger.

Gjest

#3

2015-02-19 21:56

Dampen ble min redning fra sigaretten :)


Gjest

#4

2015-02-19 22:09

Dampen redder liv, enkelt å greit. At legemiddelindustrien og tobakksindustrien ikke vil at damp skal bli ett alternativ nikotin leverings system, er penger.. Penger før liv, er de store cooprativenes agenda..

Gjest

#5

2015-02-19 22:18

Har vært røykfri med hjelp av damp i 2 år nå, og d føles BRA for kropp og skjel (y)

Gjest

#6

2015-02-19 22:25

Har vært røykfri i 2,5 år pga dampen.

 


Gjest

#7

2015-02-19 22:34

Kan bare stille meg bak det som er skrevet i oppropet. beskriver eksakt hva jeg føler, på en bedre måte enn hva jeg kan utrykke meg.

Gjest

#8

2015-02-19 22:35

Har snart vært røykfri i 1 år, prøvdt alt annet, for å klare å slutte, men da dampen kom, klarte jeg det.
Og helsa ble mye bedre, så ungene og legene er gladere nå, helsa er også bedre 

Gjest

#9

2015-02-19 22:36

Vært fri for tobakksrøyk i snart fire år nå takket være dampen! Var i utgangspunktet ikke motivert til å slutte med røyk. Prøvde det som et alternativ til røyk for dama mi sin skyld, som ikke takler sigarettrøyk og røykelukt særlig bra. Vært 100% røykfri siden, fått vesentlig bedre helse (bedre pust, bedre luktesans, lavere puls, bedre tannhelse++) og ikke minst reddet et godt forhold!!


Gjest

#10

2015-02-20 00:48

Detta e flr bra tel å ikke bli låvlig.

Gjest

#11

2015-02-20 00:53

Stompa røyken for godt for 3 mnd....har bare dampet siden...
Paul Vollen

#12

2015-02-20 01:29

Endelig er jeg kvitt tobakken og alle plagene den ga meg og mine omgivelser. Som storrøyker i over 40 år har jeg endelig fått igjen pusten. Å gå i trapper er ikke lenger noe problem. Turer i skog og mark oppleves på en annen måte med forbedret luktesans. Sjokolade(sukker)suget er borte og trangen til cola er erstattet med reint vann fra krana.
Ikke bare har jeg spart mange kroner på å ikke kjøpe tobakk, jeg har spart nesten like mye på ikke å kjøpe sukkertøy og sukkerholdige leskedrikker. I tillegg har min livskvalitet bedret seg betraktelig.

Jeg håper at når EUdirektivet om damping kommer i 2016 vil det bli godtatt og klappet inn i Norge slik som de fleste av EU sine regler, lover og eller direktiver blir. 


Gjest

#13

2015-02-20 06:10

På tide at media og politikere snakker med oss det gjelder. Vi har masse kunnskap og kompetanse og stiller oss til disposisjon.

Det er galskap å ikke gjøre dette lovlig i den form vi nyter nå, men med reguleringer som ivaretar vår sikkerhet uten å drepe mangfoldet.

Har fått et nytt liv med damp.

Gjest

#14

2015-02-20 07:02

Jeg hadde aldri klart å slutte å røyke uten e-sigaretter. Dampen reddet livet mitt. Håper virkelig at e-sigaretter blir lovlig, slik at alle andre røykere får sjansen til et godt liv med god helse, slik som jeg har fått ☺

Gjest

#15

2015-02-20 07:17

Fri for astmasymptomer, en vinter uten bronkitt og lungebetennelse. .
Lise Kristin

#16

2015-02-20 07:43

Hade prøvd alt; nikotin-tabletter/plaster/inhalator, Zuban tabletter fra legen - til og med hypnose! Ikke en gang et hjerteinfarkt fikk meg vekk fra lik-pinnene! men dampen klarte det!  jeg er røykfri på 2. året takket være e-sigaretter/damping.  Dette er et alternativ som ALLE røykere i Norge burde ha tilgang til!


Gjest

#17

2015-02-20 09:30

Etter 36 år med røyking og 40 rød prince om dagen de siste årene, fikk jeg vite om damping ( e-sigaretter ) det tok kun 2 uker med det , og jeg var røykfri. aldri før har det vært så lett å bytte ut røyken med et nytelsesmiddel som i tilegg er minst 90% mindre farlig en tobakken.
At dette ikke er å få kjøpt i alle butikker i Norge. er en stor skam.
E-juicen som brukes er å sammenligne med kaffe og skulle være like lett å få tak i som det.

Gjest

#18

2015-02-20 10:31

For et sunnere alternativ!
Lisbet
Gjest

#19

2015-02-20 11:21

Damping er det største noensinne som har skjedd den globale folkehelsen - tillat nikotinholdig dampevæske i Norge og vær med på å spare opptil 6000 liv HVERT ÅR!
Hvis damp blir tillatt som nytelsesmiddel, vil det på få år utkonkurrere røyk - og røykerelaterte sykdommer vil bli en saga blott!
HVIS Helseministeren og Helsedep. har folkehelse som hovedfokus så lovliggjør dere dette, slik at det blir tilgjengelig for absolutt alle som trenger det!
Si JA - redd liv!

 

Mvh. Røykfri 16 måneder med hjelp av damp :-) og jeg har sluttet med damp også. 

Christian Ommedal

#20 Nå på min 227 dag

2015-02-20 11:23

Mulig det hadde vært mulig for meg å legge vekk røyken uten bruk av damp, men tvilsomt om det hadde skjedd.  Ene og alene takket være damping så har jeg lagt sigarettene på hyllen for godt.  Ser ikke poenget å gå tilbake til noe så skadelig når jeg har et perfekt alternativ til røyk i dampen.

 

Håper virkelig at jeg får fortsette med damp til jeg selv legger det vekk.


Gjest

#21

2015-02-20 12:08

Viktig at vi får alle fakta på bordet, og at vi lar NDS være med og ha innflytelse under prosessen vedrørende ny lovgivning

Gjest

#22

2015-02-20 12:16

Etter over 33 år med sigaretter gikk jeg over til damp 3.november 2013 - jeg la samtidig vekk sigarettene og har ikke røykt en eneste sigarett siden da...og jeg som ikke skulle slutte å røyke - bare sjekke om det gikk an å dampe som erstatning..

Gjest

#23

2015-02-20 13:00

Har vært røykfri i et år nå takket være dampen, og gleder meg over de helsegevinstene dette har gitt meg! Håper inderlig at helsemyndighetene åpner opp for at andre kan få oppleve de samme gledene ved å bli røykfri. Vil legge til at jeg tidligere har prøvd andre alternative nikotinholdige hjelpemidler uten å lykkes. Dampen er det som fungerer!

Gjest

#24

2015-02-20 13:08

Jeg har røkt i 45 år , å har prøvd å slutte utallige ganger . Har prøvd det meste av hjelpemidler som finnes på markedet , men det var da jeg fikk prøve damp at jeg klarte å slutte . Nå har jeg vært røykfri i over et år , å min helse er blitt så mye bedre . Blodtrykket mitt er blitt helt normalt og legen min ble så forfær og spurte hva jeg hadde gjort ? Jeg går turer med hundene to ganger hver dag fra en til to timer  og har lagt om kostholdet , så livet mitt er totalt forandret . Jeg damper og koser meg med den , har ikke savnet røyken en dag . Nå håper jeg at jeg kan få fortsette med den , å at det kan bli et lovlig nytelsmiddel .


Gjest

#25

2015-02-20 14:28

Har nå brukt e cig i snart 1 år og har i den tiden ikke hatt behov for å røke vanlig sig i det hele tatt. Nesten merkelig da jeg nok var en storrøyker. Har heller ikke tenkt å slutte nå, da jeg verken skader meg selv eller andre - noen gleder skal en unne seg. Ingen vond lukt, ingen "brune" gardiner - bare positivt med damp syns nå jeg....