Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!-oppropet.

Gjest

#51

2015-02-23 23:58

Vær så snill å ikke reguler ihjel dette unike alternativet for røykeslutt. Etter 35 år og utallige misslykkede forsøk gikk det endelig min vei. Grunnen er at denne gangen kunne jeg tilpasse alt slik at det fungerte i ulike stadier av røykesluttplagene. Og selv om det ble prøving og feiling med smak og utstyr, var det et så rimelig alternativ at det gikk likevel. 1 år er snart gått og jeg er så fornøyd. Det er lungene mine også. Ødelegger dere dette med reguleringer og avgifter, vil dere ta flere liv .... Vær så snill å hør på oss som vet hva dette kan utrette, og som virkelig vet hva storrøyking er. 

Les forskningsrapportene og bruk sunn fornuft. 


Gjest

#52 Dampen redder allerede liv, hver eneste dag!

2015-02-24 18:33

20 røyk om dagen over 25 år! Prøvde noen ganger å slutte ved hjelp av ingenting, motivasjon, rådgivning, nikotintyggis og pastiller, men det var nytteløst og tider fullt av stress, dårlig humør og aggressivitet. Dessuten så har jeg alltid kost meg med røyken, og jeg bestemte meg for bare å fortsette å røyke, og ferdig med det, uavhengig fare. De tyngre legemidlene som hjelp var totalt uaktuelt å prøve, rett og slett russisk rulett, med livet som innsats. Hostet og harket hver eneste morgen, og gjennom hele dagen, ofte bemerket av andre rundt meg, pust og lungekapasitet bekreftet ikke helt topp. Konstant forkjølet og annet rusk, året rundt.

En dag kom jeg over en eller annen side som viste til Norsk Dampselskapsitt forum, med omtaler av damp. Jeg ble nysgjerrig, og etter lang tid turte jeg å bestille et par dampsett hjem. Hadde ikke tenkt til å komme meg bort fra røyken, siden jeg koste meg med den, skulle bare prøve, allikevel kjemperedd. Etter en måned forsvant den siste morgenrøyken av seg selv, bare glemte den. Hva var det vel å være redd for  Dette er nå snart 30 måneder siden! 

Morgenhosten er helt borte, daghosten er borte, smaks og luktesans er tilbake, så og si ikke syk mer, heller ikke vinterstid, pust og lunger føles bra, tannstein så og si borte, dufter forhåpentligvis ganske så friskt, en meget fornøyd og glad datter, familie og venner er ikke lenger bekymret, generell velvære som merkes over det hele, ikke noen form for stress, kun godt humør og glede etter bytte fra røyk til damp, og det hele har gått helt smertefritt, i eget tempo. Alle de positive endringene er bekreftet av lege og tannlege, samt alle de øvrige personer som oppholder seg i nærheten av meg, selv om temperamentet og gløden heldigvis fortsatt er levende, og om mulig styrket enda 

Hva gjorde dampen effektiv for meg? Som for tusenvis, ja ganske så sikkert titusenvis av andre? Den store valgfriheten slik at jeg kunne tilpasse produktene og opplevelsen helt etter egne preferanser, gjeldene nikotininnhold, smak, og hva enn det måtte være, alt i allerede trygge nok former. Behold og tilrettelegg for valgfriheten, og nye titusener av mennesker vil kunne bytte ut røyken med damp, og samtidig få en mulighet til et helt nytt liv, med den aller største sjanse for mulige og enorme helsegevinster! Damp kan være et helserevolusjonerende produkt, hvis foredlet på riktig måte. Damp, på stødig grunnlag omtalt som 99% minst, som i mindre helseskadelig enn røyken, omtalt som den muligens største helseinnovasjonen de siste tiårene! Et lavrisikoprodukt sammenlignbart med tyggis, pastiller, plaster og inhalatoren. Damp redder liv, hver eneste dag! Det har reddet mitt 


Gjest

#53

2015-02-24 18:34

Signert

Gjest

#54

2015-02-24 18:35

E-cigaretten redder liv.
Den tilfredsstiller nikotinbehovet for de stakkars avhengige, og den er ikke 10 ganger mer kreftfremkallende. Det er helt feil.
Den inne holder 3 ingredienser og ingen av de har noengang vært bevist kreftfremkallende.
Vegetabilsk Glyserol eller Propylene Glycol, Smaksekstrakt (Aroma) og Nikotin.

Gjest

#55

2015-02-24 18:54

jeg er snart 1år som røykfri det er det dampen som kan ta mye av æren for. Jeg hadde ikke engang lyst/tenkt til å slutte med røyken den gangen jeg prøvde damp..

Gjest

#56

2015-02-24 18:58

Flott tiltak! Dykk er med på å redde tusenvis av mennesker frå tobakken.
Jespersen

#57

2015-02-24 21:40

Jeg har alltid sagt at jeg koser meg med røyken. :)

Den dagen jeg slutter å røyke, står det annonse i avisa, med ramme rundt og kors oppå, sa jeg.


Jeg jobbet som vanlig, trimmet som vanlig, levde livet som vanlig, alltid med røyken i lomma. Helt til jeg fik ordre av konemor om å gå til legen med noe hun mente måtte være mer enn en 'vanlig forkjølelse.' (Jeg var alltid forkjølet tre ganger i året.)

Legen min konstaterte lungebetennelse og langt fremskreden kols. Jeg fikk klar beskjed om at hvis jeg ville fortsette å bo i huset mitt kunne jeg slutte å røyke. Sluttet jeg ikke kunne jeg bestille permanent plass på kjerregården med en gang.

Det er to år siden og nå går jeg ikke ut av huset uten en av dampmaskinene mine.

Ikke bare er livet blitt mye lettere å leve, jeg har fått en ny hobby jeg deler med konemor som sluttet året før jeg gjorde det. Vi diskuterer i vilden sky hvilken juice som smaker best til frokost, etter middag og til kveldskosen. Vanligvis er vi ikke enige. :)

Når direktivet om damp kommer til Norge håper jeg at myndighetene ikke skattlegger det like ille eller verre enn de i dag gjør med tobakk. Dampen er mye mindre skadelig enn tobakken er og det ville være å hindre folk som røyker en effektiv røykeslutthjelp. At juicen ikke inneholder 4000 giftstoffer er bare positivt.

gjest

#58

2015-02-24 23:05

godt å se e-sigaretter blir forbudt i Norge ! eu direktivet går for nei, på nuværende tidspunkt i en periode ser forskerene seg enige om at dette er farlig. Dette er for nytt i Norge !

Mulig det er PROFITT det alvoret HANDLER om!


Gjest

#59

2015-02-24 23:23

Damp fikk meg til å slutte på dagen etter 30 år med tobakk.Mirakuløst....Damp vil på sikt være med på å spare det norske samfunn for millioner av helsekroner som heller kan brukes på de som uforskyldt er blitt alvorlig syke.

Gjest

#60

2015-02-25 05:42

Skriv under da vel.

Gjest

#61

2015-02-25 08:03

Etter 28 år med sigaretter og etter å ha prøvd å slutte utallige ganger var det e-sigarettene som fikk meg vekk fra tobakken. Uten e-sigaretten ville jeg aldri klart det. Ikke ødelegg noe som virker.


Gjest

#62

2015-02-25 08:16

6månda røykfri takket være dampen :-)

Gjest

#63

2015-02-25 09:25

Damp blir bedre for ikke røykere. Trenger da ikke være en passiv røyker. BORT MED RØYK!

Gjest

#64

2015-02-25 10:04

Det var helt topp

Gjest

#65

2015-02-25 12:51

Vært røykfri siden 14 august

Gjest

#66

2015-02-25 13:31

Skal slutte å røyke..... ønsker en bedre helse ...... og bedre økonomi........Takk for denne muligheten :)........ Mvh. Arnhild Gravdal :).............

Gjest

#67

2015-02-25 13:59

Myndighetene burde se det positive i alle de som legger sigarettene på hylla. I en sigarett er det ca. 4000 giftstoffer som kroppen blir fritatt for inntak av. Ingen annet medikament har hatt så positiv påvirkning enn det "dampen."har hatt. For meg så virker det som om deler av industrien ønsker å ha inntekter på andre mindre virkene medikamenter som f.eks. tyggegummi og reseptbelagte "sluttårøyke" medikamenter.

Gjest

#68

2015-02-25 14:01

Røykfri i over 1 år nå takket være e-cig, og har også motivert mange andre til å slutte å røyke ved hjelp av damping i stedet. Så mye enklere å slutte når man har dampen. 

Stolt
Gjest

#69 stolt

2015-02-25 14:26

hei . jg stump røy og begynne dampen i 213 dager og da sluttet jg dampen og røyker sigaretter . stump damper i 33 dager - 1 mnd og 3 dager.!  dette hjelper mg veldig mye . selvfølgelig med nikotin. anbefaling lov å ha dem som røyke dampen ute hvor som helst . mvh stolt !

Stolt
Gjest

#70 stolt

2015-02-25 14:32

jg  røyke ike lenge nu . takker være damping :) så jg er stolt nu som er alt fri av alle slags røyker.. for jg har kondis alvor i lungen . derfor takker være dampping !!

 


Gjest

#71

2015-02-25 15:15

Jeg ble røykfri etter å ha byttet ut røyken med Dampsigaretter. Har vært røykfri i 2 år og har også kuttet ut dampsigaretten. Jeg tror ingenting på at noen begynner med dampsigaretter for så å gå over til sigaretter. Dette mener jeg er
et tilbud til dem som ønsker å slutte med sigaretter og jeg vet at det har hjulpet mange.

Gjest

#72

2015-02-25 15:41

Jeg har endelig vært tobakks fri i et helt år takket være e-sigarett.

Gjest

#73

2015-02-25 16:08

Kjempe bra kjør på...

Gjest

#74

2015-02-25 17:15

Jeg har holdt meg røykfri i 1 år nå, hurra for dampen!!

Gjest

#75

2015-02-25 17:30

WHO kjøpt og betalt av legemiddel og tobakksindustrien, er regjeringen?