Ansiennitet ved krigsskolene

Kommentarer

#2

Dette er et viktig tema for meg

Miriam Sundhordvik (Kongsberg, 2023-09-27)

#3

Viktig sak

Sondre Nedrebø (Heistadmoen, 2023-09-27)

#5

Eg signer fordi eg stiller meg bak alt som blir sagt i beskrivelsen til denne underskriftkampanjen.

René Ekren (Bergen, 2023-09-27)

#6

Jeg signerer fordi jeg synes det burde vært en selvfølgelighet at erfaring fra OR burde gått over til OF

Edvin Ljostveit Reiersen (Heistadmoen, 2023-09-27)

#7

Jeg mener tidligere erfaring bør ha positiv betydning i videre tjeneste som OF.

Sander Nykkelmo (Selbu, 2023-09-27)

#9

Jeg signerer fordi jeg ikke er enig med min arbeidsgiver om at min tidligere erfaring ikke er verdt noe.

Lars Kringlebotn (Linderud, 2023-09-27)

#14

Jeg signerer fordi jeg mener tidligere erfaring skal verdsettes tilstrekkelig for å motivere, rekruttere og beholde dyktige offiserer som også innehar fagkompetanse.

Stefan Revhaug (Trondheim , 2023-09-27)

#15

Forsvaret burde verdsette erfaring.

Aron Holter (Heistadmoen, 2023-09-27)

#16

1. Dette er håpløs personellhåndtering for de det gjelder. Personellet er vår viktigste ressurs, eller?
2. Forsvaret trenger sårt denne type personell.

Arild Bråstein (Setermoen, 2023-09-27)

#19

Det bør være hensiktsmessig å gå fra Or til of og erfaring bør verdsettes.

Henrik Abrahamsen (Bergen, 2023-09-27)

#27

Jeg har ansiennitet som OR før start på krigsskolen.

Martin Iversen Haukeland (Heistadmoen, 2023-09-27)

#29

Jeg er helt enig.

Kim-Marius Fagerheim-Aas (Bardufoss, 2023-09-27)

#30

Jeg har lengre fartstid med erfaringer bygget i forsvaret. Dette føler jeg burde bli betraktet når jeg går ut i min stilling. Både fordi jeg har erfart at det har noen si i avdelingen mtp de offiserer som har kommet ut av ks, men også fordi det påvirker motivasjon for å gå studiet.

Joakim Kjenner Tolpinrud (Røyse, 2023-09-27)

#33

Jeg er enig med saken og mener at dette er urettferdig.

Mari Midtbø-Nilsen (LKSK, 2023-09-27)

#34

Jeg signerer fordi jeg støtter saken.

Elin Aase (Stavanger, 2023-09-27)

#35

Jeg støtter saken

Hedda Wiermyhr (Oslo, 2023-09-27)

#36

Jeg signerer fordi jeg opplever at min tidligere erfaring som ansatt ikke blir anerkjent ved å fjerne ansiennitet etter endt utdanning ved FHS.

Karina Pedersen (LKSK, 2023-09-27)

#38

Jeg støtter saken.

Truls Morten Kristiansen (Trondheim, 2023-09-27)

#40

Enig med saken

Jonas Sollie (Oslo, 2023-09-27)

#43

Det gir jo fullstendig mening å ha med lønnen videre mtp at erfaring skal belønnes, og ikke kastes vekk bare fordi de en bytter søyle.

Jesper Gilling (Tasta, 2023-09-28)

#44

Jeg støtter dette oppropet.

Karoline Lillian Hamborg (Trondheim , 2023-09-28)

#48

Jeg støtter denne saken

Joachim Bergseng (Heistadmoen , 2023-09-28)

#49

Jeg er helt enig.

Mathilde Dahle (Trondheim, 2023-09-28)

#52

Forsvaret trenger kompetanse og erfaring inn i OF søylen. Dette jobber de aktivt imot, ved å ikke regne med erfaring fra OR.

Herman Kapaasen (Lørenskog, 2023-09-28)

#57

Jeg er sterkt uenig i bestemmelsene.

Andreas Saastad Stensby (Vikersund, 2023-09-28)

#60

Dette er en viktig sak for rettferdighet.

Jørgen Engeli (Oslo, 2023-09-28)

#63

Jeg støtter saken

Vetle Håkonsen (Kristiansand, 2023-09-28)

#64

Jeg støtter dette oppropet, og mener erfaring er viktig og bør verdsettes

Kristine Mobech (Kongsberg, 2023-09-28)

#69

Dette angår også meg

Knut Eirik Rokne (Bergen, 2023-09-28)

#72

Dette er meget urimelig og en uheldig utvikling av arbeidsforhold.
Dessuten er det samme arbeidsgiver, STATEN.

Ståle Sundhordvik (Bergen , 2023-09-28)

#75

Jeg er i forsvaret og denne saken kan påvirke min fremtid direkte. Det er også en endring som påvirker mine fremtidige/nåværende kollegaer.

Anders Lid (Tromsø, 2023-09-29)

#76

Stiller meg bak dette, selv uten tidligere erfaring. Fin og viktig sak:)

Anders Fiske (Molde, 2023-09-29)

#78

Jeg signerer fordi dette går imot hva Forsvaret har sagt i mange år, og hva hva som blir stilt som et spørsmål innen jobbintervju.
Ved å si at mange ikke vektlegger tidligere erfaring og jobb ødelegger man for mange som har jobbet hardt for å komme inn på riktig utdanning.

Oskar Ditlefsen (Ørland flystasjon , 2023-09-29)

#80

Jeg signerer fordi jeg selv har 6 år ansiennitet i Forsvaret som OR før jeg byttet over til OF søylen.

Gabriel Bekkos (Trondheim, 2023-09-29)

#88

Erfaring skal lønne seg og betales for.

Jonas Betten (Oslo, 2023-09-29)

#89

Jeg mener all kompetanse man har bygd opp gjennom sin karriere har betydning.

Kine Rybråten (Skarnes , 2023-09-30)

#93

jeg er helt enig i at ansiniteten skal telles her.

Eiralynn Fosse (bergen, 2023-10-01)

#95

Jeg støtter saken

Ole Christian Haldorsen (Bodø, 2023-10-01)

#97

Jeg er enig i at ansiennitet også skal gjelde for tidligere erfaring i Forsvaret

Peter Lian (Trondheim, 2023-10-01)

#98

Støttes! P-politikken til Forsvaret viser bare gang på gang at de motsier seg selv om at «personellet er viktigst». Det er en grunn for at det er stor personellutflukt i Forsvaret, og dette kommer til å bli enda en årsak til at folk slutter. Rett lønn og rett grad til vi som har viet år til dette systemet er det minste Forsvaret kan stå inne for.

Ken Kraus (Oslo, 2023-10-01)

#102

Destruktiv personellpolitikk.

Ruben Myrseth (Sessvollmoen , 2023-10-02)

#105

Jeg ønsker at en langtsiktig framtid i forsvaret skal være attraktivt, og at det ikkje skal bli forhindret.

Isa Bruflat (Ytterholtet 29B, 2023-10-05)

#106

Forsvaret generelt og FHS spesielt må snart skjønne at intensjonen med å beholde personell og praksisen deres ved å fjerne/begrense helt essensielle vilkår og goder ikke går hånd i hånd. De sier en ting, men på den andre siden behandles personellet helt forferdelig fra sentralt nivå. Det er rett og slett flaut å se sånn ledelse, og jeg sliter oppriktig med å anbefale forsvaret som arbeidsplass, på tross av de mange andre gode kvalitetene ved å jobbe her!

Eskild Mæhlum (Brekstad, 2023-10-05)

#110

Forutsigbarhet er en nødvendig parameter for kommende offiserer. Mener også en muntlig « lovnad» er like forpliktende som en skriftlig avtale

Thor Sverre Hamborg (Stjørdal, 2023-10-05)

#111

Forsvaret må slutte å syte over personellflukt samtidig som de setter regler som på ingen måte har rot i virkeligheten. Ikke engang begynn å argumenter for at ansiennitet som OR ikke er relevant som offiser. Ingen er tjent med om Forsvaret selv argumenter for at OR erfaring ikke har noe å si til offiser utdanning. Dette vil styrke et klasseskille mellom OR og OF, og det er ikke det lille norske forsvaret tjent med.

Forsvaret må slutte å fjerne insentiver og finne nye måter å "effektivisere" systemet på, og heller benytte ressurser for å øke ståtiden blant sine ansatte.

Anders Brenni (Maura, 2023-10-05)

#114

Utvilsomt en sak som fortjener oppmerksomhet.

Niklas O (Trondheim, 2023-10-05)

#116

I den situasjonen Forsvaret står ovenfor idag med mye frafall er det avgjørende å beholde kompentanse og erfaring. Dette et gjentagende tema som har dukket opp tidligere og blitt endret på flere ganger. Ved forskjellig behandling avhengig av når skolegangen startet/avsluttet skaper dette en også en stor forskjell på grad og lønn. I tillegg skaper dette en unødvendig konflikt/forskjellsbehandling mellom de ansatte og vil utgjøre stor forskjell på når de konkurrerer på stillinger/karrierestillinger. Dette kan oppfattes som at Forsvaret ikke verdsetter den utdanningen eller erfaringen du har tilegnet deg fra tidligere, noe som er svært uheldig. Det vil sannsynligvis ikke øke rekruttering av fremtidig skoleelever som til daglig allerede tjenestegjør i Forsvaret. Forsvaret har alltid annonsert at utdanning skal lønne seg, i dette tilfellet vil ikke dette gjelde for allerede tjenestegjørende personell i Forsvaret.

Kristian Hamborg (Stjørdal, 2023-10-05)

#120

Latterlig og urettferdig.

Elin Turvoll (Trondheim, 2023-10-06)

#124

Jeg signerer fordi all erfaring i forsvaret bør annerkjennes.

Lisa-Mari Pedersen (Sarpsborg, 2023-10-06)

#125

Dette er en sykt viktig sak! Har jobbet i Forsvaret selv og at dette ikke er den rette måten å behandle sine ansatte på.

Martin Hauken (Bergen, 2023-10-06)

#138

Alt annet blir jo for dumt

Daniel A. Skjauff (Skjold, 2023-10-06)

#139

Jeg signerer fordi man må begynne å ta vare på menneskene som jobber i Forsvaret. Klart det har noe å si dersom man har erfaring fra før, dette burde telle positivt! Både i grad og lønn!

Helena Åstveit (Øverbygd , 2023-10-06)

#142

Jeg signerer fordi erfaring skal verdsettes og lønne seg!

Bjørg Irene Halvorsen (Borgenhaugen , 2023-10-06)

#152

Det provoserer meg at så mye kompetanse bare skal bli oversett

silje Knutsen (Sandefjord, 2023-10-06)

#153

Rett skal være rett!

John-André Jacobsen (Trondheim, 2023-10-06)

#154

Hårreisende. Nasjonen skylder som et minimum rettferdig og fornuftig behandling av alle som vier livet sitt til å forsvare den.

Ludvig Sebastian Engelsen Lynum (Bergen, 2023-10-06)

#155

Det er viktig at de med erfaring blir værende i Forsvaret

Marie Oen-Sivertsen (Bergen, 2023-10-06)

#159

selv ansatt i systemet og mener det må gjøres store endringer mtp ansiennitet i forsvaret og ikke minst lønn!

Andreas Austlid (Hamar, 2023-10-06)

#160

Støttes!

Ole Martin Stubberud (Grimstad, 2023-10-07)

#161

Eg signerer fordi dei åra som gode befal for oss i fyrstegangstenesten betyr noko, dei er lærerike for begge partar og gjev kunnskap og god ansinitet vidare i arbeid, både sivilt og ikkje minst i vidare arbeid i Forsvaret!

Eirin Edvardsen (9008, 2023-10-07)

#167

Jeg er enig i at man skal beholde sin ansinitet.

Sofia Skogen (Stavanger, 2023-10-07)

#171

Å ha erfaring fra spesialistsiden vil bare styrke forståelsen og kompetansen som offiser.

Trine Viktil (Stavanger, 2023-10-08)

#172

Jeg mener erfaring i Forsvaret er viktig for fremtidige offiserer.

Maria Fiskaa (Bardu, 2023-10-08)

#176

Enig

Astrid Skjolden (Sarpsborg, 2023-10-09)

#177

Jeg er enig i utsagnet.

Vegard Solheim (Trondheim, 2023-10-09)

#179

Det er en selvfølge at det skal telle som ansiennitet

Ingeborg Kristine Bjelland (Haugesund, 2023-10-09)

#184

Jeg signerer, fordi jeg mener at kompetanse som OR er viktig for en offiser og dermed bør den også regnes som ansiennitet.

Per Julian Anfinsen (Kristiansand, 2023-10-11)

#189

Jeg signerer fordi jeg mener tidligere militær erfaring er verdifullt, og skal anerkjennes som offiser også!

Tonje H (Harstad, 2023-12-03)



Betalt annonsering

Vi vil annonsere dette oppropet til 3000 mennesker.

Lær mer ...