Nei til Snik-Espresso House-iseringen i Oslo!

Quoted post

Alexander

#19

2016-02-29 16:19

Dette er noe av det dummeste jeg har sett på lenge. Hva har fått dere til å komme frem til at Espresso House har noe ønske eller agenda om å presse Sultan ut? Det har gått dårlig for Sultan lenge før Espresso House var en del av bildet, og det er ikke noe Espresso House kan stilles som ansvarlig for.

Sultan stenger ikke fordi Espresso House gjør det bra, Sultan stenger fordi Sultan gjør det dårlig, og de eneste som kunne gjort noe med det er deg og meg, og Frognerbygg som er ansvarlige for den høye husleia.

Hvor ellers, enn i et norsk kommentarfelt, kan man finne kommentarer som fremstiller det som skjer nå som en eneste stor konspirasjon? Jeg mener, seriøst, se på kommentar #12. Man må være passe skrudd for å se en sak i nyhetene om at en folkekjær lokalbutikk skal legges ned, og fra det komme frem til at kafé- og kioskkjeder driver med sytematisk kulturell utrensking over hele verden. 

Jeg stiller spørsmål ved denne nærmest "hetsende" kritikken som pågår av Espresso House fordi det er langt ifra første gang jeg har sett folk skrive sånt som dette uten å egentlig komme med noen gode argumenter eller forklaringer på hva det er de gjør som provoserer dere så grenseløst mye. Er det antallet kafeer som plager dere, at de sprer seg så mye liksom?

Wayne's Coffee finner du blant annet i Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim, Ålesund, Haugesund, Kristiansand, Tønsberg, Halden, Fredrikstad, Fornebu og Lillestrøm.

Starbucks Coffee finner du blant annet i Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim, Drammen, Jessheim, Sandvika og Gardemoen.

Espresso House finnes i to byer i Norge. Kun to, Oslo og Bergen, så da har vi avklart at det ikke er problemet.

Hva er det da? Jeg kjenner fire som jobber på Espresso House, to av dem på den største og travleste i Norge, og jeg hører dem aldri si noe annet enn posititive ting om bedriften, deres arbeidsvilkår og kolleger. Jeg kan ikke komme på en eneste ting å kritisere dem for som ikke andre kjeder i Norge er langt mer kritikkverdige for.

Hele denne "diskusjonen" er som å lese når noen skal kritisere feks. Canada Goose, Sylvi Listhaug eller MDG. Dere har pekt dere ut en skurk uten å forholde dere til fakta. Dere går den veien med minst motstand, blottet for forståelse eller kritisk tenking. Det er både trist og skremmende å se flokkmentaliteten i en sak som dette. Vet noen av dere hvorfor dere er sinna på Espresso House? Er det fordi Espresso House hevet husleia til Sultan? Nei, det var jo Frognerbygg. Er det fordi Espresso House sluttet å handle hos Sultan? Nei, vent, det er var jo DERE. 

Dere andre som også handlet på Sultan må jo ha lagt merke til at det har gått dårlig der en stund nå, dette har absolutt ingenting med Espresso House å gjøre, jeg vil til og med påstå at det heller ikke har mye med Frognerbygg å gjøre. 

Det er trist at Sultan skal stenge og det er teit at det skal startes en Espresso House i lokalene når det allerede finnes en såpass nære. Men ansvaret for at Sultan stenger dørene får Sultan ta selv, det er feigt av dere å påstå noe annet.

Replies

Tomba

#39 Re:

2016-02-29 19:36:25

#19: Alexander -  

 Kaffen smaker dritt.

 


Gjest

#71

2016-03-01 09:53:05

#19: Alexander -  

 Du har rett i det du sier. Espresso House er uheldig, kanskje fordi det er et overetablering av spise og drikke steder på Løkk. Dette har presset leie prisene opp til et urealistisk pris nivå som bare de stor kjedene klarer. Ønsker selv ikke Espresso House men det er et annet sak og ingenting personlig mot bedriften. At Sultan har lagt ned er nok flere årsaker, mulig gårdeieren ønsket dem ut og å heve husleien er et godt virkermiddel. Samtidig må sies at Sultan hyggelig og bra som det var gjorde ingenting for å vedlikeholde butikken innvendig eller utvendig, den var sliten! Størst ansvaret ligger på oss brukere, vi velge selv der vi ønsker å bruke pengene våre. Om folk vil beholde særpreg på Løkk så må de faktisk bruker og støtte de små uahengige steder som finns fra kles butikker til håndverk og caféer. Hører rykter nå at H&M er på vei inn i gamlehjemmet gården, om så like trist som å få Espresso House. Om ikke publikum snart selv ta ansvart og være bevist der de handler blir Løkka snat bare en Karl Johan med ingen særpreg. Dødt på ukedagen.