Nei til Snik-Espresso House-iseringen i Oslo!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til Snik-Espresso House-iseringen i Oslo!-oppropet.

Daniel

#26 Re:

2016-02-29 16:41

#16: -  

Du sier "Espresso House eller Starbucks" som om de to har noe med hverandre å gjøre. 
Espresso House finnes i hele TO byer i Norge, tenk det, to stykker. Snart så tar de vel over hele verden.

Starbucks finner du blant annet i Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim, og Gardemoen, bare for å nevne et par. Det er snakk om kjeder med en viss forskjell i makt og størrelse, og om man virkelig ønsker å stå mot generiske sjelløse kjeder så gå mot Starbucks og Wayne's, jeg skjønner ikke hvorfor folk har gjort Espresso House til en skuddskive. Både Starbucks og Wayne's er større kjeder enn Espresso House, de finnes flere steder, maten og drikken er verre, servicen er verre, lokalene er styggere. Hvorfor er det så ille å støtte Espresso House? Er det fordi du tror at Espresso House har noe å gjøre med at Sultan har hatt røde tall i flere år nå? 

Har du lest saken i det hele tatt? La Sultan forbli? Det er ingen som tvinger Sultan til å pakke sakene, ansvaret for at Sultan stenger ligger først og fremst hos Sultan, og delvis hos Frognerbygg.

Jeg kan ikke tro at folk ser på det som mer sannsynlig at Espresso House har presset Frognerbygg til å heve husleien til et nivå hvor Sultan ikke kunne få endene til å møtes lenger, enn at Sultan rett og slett er flaue og heller peker på andre enn seg selv når det skal tildeles skyld for hvorfor Sultan har gjort det dårlig i flere år nå.

Roger

#27 Re:

2016-02-29 16:43

#25: -  

Hvorfor skal Espresso House boikottes?

Jeg oppfordrer deg til å slutte å drikke melk. Boikott meieriene. Kom igjen, gjør det da.

Skriv til Frognerbygg og Sultan om hvorfor du vil beholde Sultan, Espresso House har ingenting å gjøre med det.

Mathias

#28 Re:

2016-02-29 16:48

#24: -  

Det er rart å se en svenske støtte dette. 

Du vet at nordmenns hat for Espresso House fremfor alt er motivert av fremmedfiendtlighet mot svensker?
Ser du noen argumenter mot Espresso House her, noen argumenter for hvorfor de er en ond kafékjede?

Jeg ser mange mennesker som kritiserer deres mat og drikke, og jeg ser mange som håpløst forsøker å knytte at Espresso House skal flytte inn Sultans gamle lokaler til at Sultan ikke har fått endene til å møtes. Fordi.. Det er jo logisk, er det ikke? 

Nei det er jo ikke det, man må være sinnssykt desperat etter å tildele ansvar et annet sted enn der det hører hjemme for å strekke seg så langt at man sier at Espresso House er skyldige i at Sultan stenger dørene. 



Gjest

#29

2016-02-29 17:45

Fordi jeg er enig!!! Fordi gentrifiseringen har nådd sitt bunnivå. Nok nå.

Gjest

#30

2016-02-29 17:50

Grønnsaker er viktigere enn (dårlig) kaffe, små familiebedrifter foretrekkes fremfor store kjeder, og jeg ønsker å støtte de lokale småbedriftene og lokalmiljøet!

Gjest

#31

2016-02-29 17:55

Viktig å bevare mangfold, og ikke minst - god kvalitet på kaffen servert av dyktige baristaer.

Gjest

#32

2016-02-29 17:59

Det er for mange kaffebar i Oslo

Gjest

#33

2016-02-29 18:21

fordi jeg synes det er synd att selskap som dette ødelegger for mindre bedrifter og att jeg synes Grunnerløkka skal være fri for store bedrifts selskap og kjøpesentere.
LA LØKKA VÆRE LØKKA!!!

Gjest

#34

2016-02-29 18:31

JEg er dypt skeptisk til kaffekjedene. Kaller dem gresshoppesvermer. Ikke bare ødelegger de for de frittstående høykvalitets kaffehusene, de fortrenger alt annet liv også, som vi nå ser med Sultan. JEg sørger.

Gjest

#35

2016-02-29 18:38

Denne sjappa som nå skal nedlegges er en Ikonbutikk på grünerløkka og bør bevares! og gis mulighet til å kunne eksistere!. Kaffe får vi overalt allerede!

Gjest

#36

2016-02-29 18:55

Dyr dårlig kaffe med enda dårligere enda dyrere mat!! Stikk fra Norge, vi hadde det fint med United bakeries og kaffebrenneriet som store slemme kjeder, de var/er mye hyggeligere og mer velsmakende og trivelige enn espressohouse.. Dårligere service skal man også lete forbanna lenge etter!!!


Gjest

#37

2016-02-29 19:20

Nok er nok... For lengst

Gjest

#38

2016-02-29 19:27

Vi ønsker å beholde småbedriftene på løkka
Tomba

#39 Re:

2016-02-29 19:36

#19: Alexander -  

 Kaffen smaker dritt.

 


Gjest

#40

2016-02-29 19:58

Forskjærlighet for mindre uavhengige butikker.

Gjest

#41

2016-02-29 19:59

Ingen vil ha Espresso House der uansett.. Uten om de som eier Espresso House.. Full boikott fra min side! Kommer aldri til å gå inn der..

Gjest

#42

2016-02-29 20:16

Fordi Sultan var det shit! RIP

Gjest

#43

2016-02-29 20:42

Selv så enig jeg er i mye av dette oppropet (JA til at Sultan – Løkkas beste grønnsaksbutikk blir, og et rungende NEI til enda en intetsigende Espresso House) så oppleves fokus i teksten noe feil. Det er da vel strengt tatt gårdeieren Frognerbygg som bestemmer hvem de vil leie ut til, hvorfor er ikke oppropet rettet mot dem?

Gjest

#44

2016-02-29 20:45

Jeg har handlet på Sultan i alle år... Kommer til å savne DET sunne alternativet.
Den butikken burde nesten ha vært bevaringsverdig.

Gjest

#45

2016-02-29 20:55

Fuck espressohouse. Tørre kaffen deres. Underbetaler arbeiderne sine. Verste som har skjedd Oslo siden de gjorde om gamle brannstasjonen på Grønland om til kafe den også. SPAR MEG.

Gjest

#46

2016-02-29 21:00

Hva med crowdfunding? Er ikke tiden moden for å prøve ut et splitter moderne samvirkelag som ivaretar lokalbefolkningens interesser? Et samvirke som kan sikre lokaler til det lokale næringslivet med små, enkeltstående forretninger som Sultan. Hva annet enn markedsøkonomiske dogmer er i veien for at alle de som ønsker at Løkka skal være en levende og fargerik bydel, arrangerer et spleiselag som kaster grådige kapitalister på dør?
Pontus judas

#47

2016-02-29 21:02

Hej alla frustrerade människor (som definitivt är upprörda över det här)

Jag är helt enig med dig gällande kedjan espresso-house! 

Men som jag även sa tidigare. Varför ens dra in folks ursprung i en text som denna? 

Jag är så himla trött på att folk ska distansera sig från andra nationaliteter. Det är precis det som står i texten, i alla fall indirekt.

Skäms på dig som skrivit texten! 

 

Med vänlig hälsning, // "den där svensken" 


Gjest

#48

2016-02-29 21:35

Fordi det opptar meg svært mye og det er viktig for meg å få sagt tydelig fra om dette!

Gjest

#49

2016-02-29 21:47

Som man sier om Jarlsberg: "Bare Jarlsberg er Jarlsberg." Og bare Løkka er Løkka, la det være sånn. Hadde ikke vært det samme uten Sultan.

Gjest

#50

2016-02-29 22:04

Når noen er villige til å betale 150000 pr mnd for å få seg et nytt utsalgssted. De burde heller ha takket nei, slik at gårdeier skjønte at markedet ikke er villig til å betale en skyhøy leie og droppet å sette opp husleien. Så lenge "markedet rår", går det utover mangfoldet. Og igjen går det utover oss - forbrukeren. Nå sier vi nei!