HVALSTAD-AKSJONEN 2013

Quoted post

Per Olaf Torkildsen

#4 Botrening - langt fra folk!

2013-04-23 20:39

Min erfaring som politimann etter 35 år hvor jeg har pågrepet og fengslet alt fra drapsmenn til mopedtyver og truffet noen tusen asylsøkere er at dette er en konstruert og overdrevet problemstilling. Med all respekt. Jeg bor nærmere Skustadgata enn Torstad skole. Jeg bekymrer meg ikke for å la min sønn "gå alene i den samme gata hvor disse passeres.." Jeg håper nærmiljøet på Billingstad og Hvalstad er rausere enn det per nå ser ut til her på denne "opprop-siden"

Replies

Elise Vedeler

#5 Re: Botrening - langt fra folk!

2013-04-23 21:52:46

#4: Per Olaf Torkildsen - Botrening - langt fra folk!

Hvordan kan du plassere mennesker som har sittet inne for mord og andre tunge kriminelle handlinger rundt barn, ungdom, voksne og eldre som vil være trygge i sitt eget nabolag? Det er barnehager, barneskole, ungdomsskole og videregående i nærheten. Vi vil være tygge. Vi vil gå trygt i nabolaget. De som skal bo med disse menneskene kan ikke sitte barnevakt og passe på dem døgnet rundt. Selv om du er/var politimann så forstår du også hvorfor vi reagerer og hvorfor vi ikke vil ha disse kriminelle menneskene rett utenfor døren vår. Det vil skremme folk til å bli inne, er det greit?

Skustadgata skal være et trygt sted. Man vil være i fred, trygg og ikke være redd for å ikke låse døren eller lukke vinduet. Dette kommer til å skremme folk vekk.

Kristine Lien Andersen

#7 Re: Botrening - langt fra folk!

2013-04-24 13:06:03

#4: Per Olaf Torkildsen - Botrening - langt fra folk! 

Raushet og vidsyn er noe av det viktigste vi lærer våre barn, i motsetning til hva dette oppropet forfekter. Hvorfor skal ikke vi bidra til å gi utsatte grupper ny sjanse? Hvorfor skal slike tiltak alltid plasseres "andre steder"? Dette blir for navlebeskuende. Vårt felles sosiale ansvar bidrar vi i første rekke til i de holdninger vi fører videre til våre barn.

Det trekkes i oppropet linjer til asylmottaket på Hvalstad. Jeg opplever daglig beboerne derfra tett på, forbi mitt hus og mine barn. Vi har ingen negative erfaringer med dem. Mine barn forbinder ikke asylmottaket med noe negativt. Med tre halvstore barn på vei ut i verden har jeg klart mine bekymringer og utfordringer. Omgang med tidligere straffedømte og/eller rusmisbrukere er ikke blant dem. Ei heller sneversyn, heldigvis.

Personlig har jeg ett ønske til de som står bak dette oppropet; La meg slippe å få purringer når jeg ikke signerer, slik jeg opplevde å få da jeg ikke signerte mot utvidelsen av asylmottaket i sin tid.